Skip to content

הוקם קבינט הדיור בראשות שר האוצר לפיד

בקבינט חברים השרים אורי אריאל, סילבן שלום, משה יעלון, עמיר פרץ, יאיר שמיר, ציפי לבני, גדעון סער וישראל כץ. בבסיס תוכנית הדיור של לפיד ייבנו במשך עשר השנים הקרובות 150 אלף דירות להשכרה ב-10 ערים מרכזיות בישראל. הוא ימומן בכספי המוסדיים ויבנה על קרקע ממשלתית שתינתן בעלות אפס, כי הקרקעות ישארו בבעלות המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מליאת הממשלה אישרה את הקמתו של קבינט הדיור, בראשותו של שר האוצר יאיר לפיד. בקבינט יהיו חברים שר הבינוי והבינוי אורי אריאל, שר האנרגיה והמים סילבן שלום, שר הבטחון משה יעלון, השר להגנת הסביבה עמיר פרץ, שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר, שרת המשפטים ציפי לבני, שר הפנים גדעון סער ושר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כץ.

קביעת מדיניות הדיור

קבינט הדיור יהיה אמון על קביעת המדיניות הממשלתית בתחום הדיור, אישור וקידום רפורמות ושינויים מבניים לייעול מדיניות הממשלה בתחום המקרקעין, התכנון והבנייה למגורים ומעקב אחר יישום ההחלטות, קידום פרוייקטים בתחום הבנייה למגורים, בין היתר לדיור להשכרה לטווח ארוך ופרוייקטים של התחדשות עירונית ופינוי בינוי.

לפיד: להפוך את הדיור להשכרה לאפיק השקעה בטוח וארוך-טווח לחסכון פנסיוני, זאת כחלופה עדיפה על האג"ח הקונצרני (צילום: דף הפייסבוק של יאיר לפיד)
לפיד: להפוך את הדיור להשכרה לאפיק השקעה בטוח וארוך-טווח לחסכון פנסיוני, זאת כחלופה עדיפה על האג"ח הקונצרני (צילום: דף הפייסבוק של יאיר לפיד)

תוכנית סדורה

ללפיד ולמפלגתו "יש עתיד" ישנה תוכנית סדורה כיצד לטפל בנושא הדיור הגורסת, כי "בתנאים הנוכחיים, המדינה – שהיא הבעלים של 93% מהקרקעות ולפיכך יש לה שליטה על מחירי הדיור – משתמטת מחובתה לאפשר דיור במחירים סבירים, למכירה או להשכרה, אשר ייתן מענה אמיתי לצרכיה של האוכלוסייה, עם דגש על מעמד הביניים הישראלי ועל צעירים אשר יוצאים מבית הוריהם לראשונה".

לכן שואפת התוכנית "ליזום ולהפעיל תוכנית דיור שתשנה את המצב, ותענה למגוון רחב של צרכי אוכלוסיה בהיבטים של מחיר, מיקום והתאמה לצרכי המשפחה והתעסוקה.

פרוייקט הדיור להשכרה

בבסיסה של תוכנית הדיור יהיה פרוייקט שבו ייבנו במשך 10 השנים הקרובות 150 אלף דירות להשכרה ב-10 ערים מרכזיות בישראל. פרוייקט זה ימומן בכספי המוסדיים ויבנה על קרקע ממשלתית שתינתן בעלות-0 (הקרקע תישאר בבעלות המדינה). פרוייקט זה יאפשר מגורים בשכירות לצעירים ולזוגות צעירים ב-35% מתחת לשכר הדירה הממוצע בשוק, יוריד באופן דרמטי את מחירי הדירות לקניה בערים, ויאפשר הטבות לאוכלוסיות מועדפות שיוגדרו בחוק כדוגמת שוטרים ומורים, אנשי מערכת הביטחון, כבאים, אחיות ועובדים סוציאליים.

עוד קובעת התוכנית כי יש להפוך את הדיור להשכרה לאפיק השקעה בטוח וארוך-טווח לחסכון פנסיוני, זאת כחלופה עדיפה על האג"ח הקונצרני.

מגבלות

יחד עם זאת, מוסגרה התוכנית במגבלותן: הימנעות מפריצת מסגרת התקציב; ייעול מערכת התכנון והרישוי, אך ללא הצגת "תכניות חירום" ריקות מתוכן ו"סופר-טנקרים" פזיזים, שעלולים לגרום לנזקים תכנוניים ואורבניים חמורים, ומהווים פעמים רבות פתח לשחיתות מקומית.

על תוכנית זו ועל דברים נוספים אמור עתה הקבינט לדיור לדון ולקבל את ההחלטות המתאימות, כדי להפוך את התוכנית מרעיון למציאות, כפוף למגבלות שהתוכנית עצמה קבעה לעצמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן