Skip to content

ניקולס מאדורו נבחר לנשיאות ונצואלה החדש ברוב זעום

האופוזיציה זועמת, טוענת לתרמית, ויריבו הנריקה קפרילס דורש לספור את הקולות מחדש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הגארדיין מדווח כי על פי ועדת הבחירות המרכזית במדינה, הבוחרים נתנו את אמונם במי שהוגו צ'אבז בחר ליורשו, בהפרש של פחות משני אחוזים.

קפרילס, בן 50, נהג אוטובוס ומנהיג איגוד עובדים בעבר הכריז מיד על ניצחונו: "אני כאן כדי ליטול על עצמי אחריות באומץ… הקרב נמשך!".

מאדורו - מבטיח להמשיך במודל הסוציאליסטי
מאדורו - מבטיח להמשיך במודל הסוציאליסטי

למרות שמחת הצ'אביסטאס, הפרש הקולות הזעום, 1.5% או 200,000 קולות, זעזע את ראשי המפלגה, שציפו לניצחון בפער דו-ספרתי, כפי שניבאו הסקרים עד שבוע שעבר.

בדברים שנשא ממרפסת ארמון הנשיאות, שממנה נהג צ'אבז לברך את תומכיו לאחר ניצחונותיו בבחירות, הכריז מאדורו על עידן חדש "במהפכת בוליבר" שקודמו פתח בה, והוסיף שניצחונו הוא הוכחה נוספת לכך צ'אבז "ממשיך להיות בלתי מנוצח, שהוא ממשיך לנצח בקרבות".

מאדורו טען שהיה מטרה ל"מלחמה מלוכלכת", "מבצע בינלאומי מתנהל לתקוף את הדמוקרטיה בוונצואלה", הוא אמר. "לא אפגין שום חולשה נגד אלה המתערבים בריבונות המדינה הזאת".

לא ברור כיצד ישלטו מאדורו הנהנה מרוב זעום. אך ונצואלה צפויה לתקופה קשה משום שעליו להתמודד עם אינפלציה גבוהה, שיעורי פשע גבוהים, תשתיות מתפוררות ותלות גדולה מדי מהכנסות נפט.

לדבריו מאדורו, קפרילס התקשר אליו לפני פרסום התוצאות להציע "ברית" אך הוא סירב. קפרילס אמר שלעולם לא יכרות ברית עם היורש "הלא חוקי" והכריז שהוא מוכן להיאבק נגד זיופי בחירות. בדברו אל מאדורו מעל ראשי הבוחרים הוא אמר: "אתה והממשלה הם המפסידים הגדולים של התהליך. לא נכיר בתוצאות עד שכל קול וקול ייספר אחד אחד… כל קלפי, כל קול חייב להיספר".

במערכת הבחירות מאדורו הבטיח להעמיק את בניין הסוציאליזם במדינה, להעלות את שכר המינימום בעשרות אחוזים ולחסל את האלימות במשכנות העוני. כמו כן הוא התחייב לכבד את היחסים הקרובים שטווה צ'אבז עם קובה שלה תורמת ונצואלה כמויות נפט ניכרות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן