Skip to content

בודקים אם הייתה טעות אנוש בתאונת המטוס בבאלי

מומחה: בהתחשב בעובדה שהמטוס היה חדש זה נראה בלתי סביר, כי בעיה טכנית או מכאנית גרמה לתאונה. מומחית: "במשבי גזירות רוח היה באופן ברור משהו שגוי עם הטייס, שיכול היה להוביל לגישה לנחיתה לא יציבה". מטוס בואינג 737-800NG שהתרסק, התקבל בחברה בחודש שעבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוקרי תאונות אוויר אינדונזיים החלו אתמול לחקור את הנסיבות שגרמו למטוס בואינג 737-800NG של חברת לאיון אייר (Lion Air) להחמיץ את מסלול הנחיתה הקצר באי באלי, ולהתרסק לתוך הים, בלי לגרום למותם של 108 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו בו, כשרק 24 איש נפצעו.

"הוועדה הלאומית לבטיחות באינדונזיה בודקת עתה את שברי המטוס, שנחצה לשניים ביום שבת בעת התרסקותו בים, לפני שנעצר קרוב לנמל התעופה בבאלי", אומר במבנד ארואן (Bambang Ervan), דובר משרד התחבורה האינדונזי.

מטוס לאיון אייר לאחר התאונה בבאלי. במטוס היו 108 איש. אף אחד לא נהרג. 24 נפצעו (צילום: אתר תאונות אוויר)
מטוס לאיון אייר לאחר התאונה בבאלי. במטוס היו 108 איש. אף אחד לא נהרג. 24 נפצעו (צילום: אתר תאונות אוויר)

רוחות גזירה

לדבריו, רשויות התעופה אספו כבר את נתוני הטיסה המוקלטים והם מתכננים למשוך את המטוס לחוף. עתה מנסים להוציא מזנב המטוס את מקליט שיחות תא הטייסים, ומומחים חוקרים מה יכולה הייתה להיות הסיבה שגרמה לתאונה, כולל מזג אוויר עם רוחות גזירה, שיתכן שהיוו גורם חשוב באירוע.

לדברי גורמים רשמיים באינדונזיה במטוס היו שלושה זרים שניים מסינגפור ואחד מצרפת. כולם סובלים מפציעות קלות.

המטוס היה חדש

אדוארד סראיט (Edward Sirait) דובר לאיון אייר, אמר, כי המטוס התרסק כ-50 מטר לפני המסלול ושמזג האוויר בזמן האירוע היה מעונן וגשום. הוא ציין, כי המטוס מדגם 737-800NG התקבל בחברה בחודש הקודם והיה כשיר לטיסה. לדבריו, לפני התאונה נחת המטוס בשתי ערים אחרות.

מזל

מומחה תעופה מסידני טום בלנטיין אומר, כי בהתחשב בעובדה שהמטוס היה חדש זה נראה בלתי סביר כי בעיה טכנית או מכאנית גרמה לתאונה. היה מזל גדול שהמטוס נחת במים בצורה שטוחה ולא בצלילה עם האף כלפי מטה, נחבט במים העמוקים ושוקע במהירות בתוכם. "אני מופתע שאיש לא נהרג. המטוס טס במהירות של כ-483 קמ"ש ונבקע לשניים בעת הפגיעה. זה היה צפוי, כי כאשר פוגעים במים במהירות הם הופכים קשים מאוד", ציין בלנטיין.

טעות אנוש

עדיין לא ברור אם טעות אנוש הייתה הסיבה לתאונה. לדברי סראיט דובר לאיון אייר, לקברניט יש ניסיון של 10,000 שעות טיסה. למרות זאת, רות סימטופאנג (Ruth Simatupang), אנליסטית תעופתית באינדונזיה, שבעבר הייתה חוקרת בוועדת הבטיחות הלאומית, חושדת, כי כמה טעויות היו מעורבות בנחיתה. "במשבי גזירות רוח היה באופן ברור משהו שגוי עם הטייס, שיכול היה להוביל לגישה לנחיתה לא יציבה", היא אמרה.

הטייסים קורקעו

הארי בקטי גומיי (Herry Bakti Gumay), בכיר במשרד התחבורה האינדונזי, אמר אתמול במסיבת עיתונאים, כי הקברניט וטייס המשנה קורקעו למשך שבועיים, שבמהלכן הם יבדקו אם היו בריאים בזמן הטיסה ויחקרו על ידי החוקרים. הם עברו גם בדיקות לגילוי עקבות אלכוהול וסמים והמסקנות הראשונות היו שליליות.

מחברת ליאון אייר נמסר, כי הם ישאבו את שאריות הדלק שנותרו במיכלי הכנפיים לפני שיגררו את המטוס בזמן הגאות, כדי לא לזהם את אזור שונית האלמוגים. באלי היא יעד נופש מאוד פופולארי, המושך מיליוני נופשים מהעולם לגלוש וליהנות מחופיה.

לאיון אייר

לאיון אייר, שהיא חברת תעופה פרטית, שהחלה לפעול בשנת 2000, חתמה בחודש שעבר על עסקה בהיקף של 24 מיליארד דולר לרכישת 234 מטוסים מחברת איירבס, שזו העסקה הגדולה ביותר שקיבלה אי פעם יצרנית המטוסים האירופית. החברה נתנה גם לבואינג את העסקה הגדולה ביותר שלה, כאשר הזמינה ממנה בשנה שעברה 230 מטוסים. המטוסים יסופקו לחברה החל מ-2014 וכלה ב-2026.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן