Skip to content

ישי אייזנברג ואליאור בביאן – חתני חידון התנ"ך לנוער

בשלב הדו-קרב ענו השניים נכונה על כל השאלות וצוות השופטים בראשות יו"ר הכנסת הכתיר את שניהם, בצעד יוצא דופן, כחתני התנ"ך. במקום השני זכתה ליאורה ברוורמן מבית הספר "דרכי נועם" בפתח תקווה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התלמידים ישי אייזנברג מניו ג'רזי ארה"ב ואליאור בביאן מישראל הם חתני חידון התנ"ך הבינלאומי לנוער לשנת תשע"ג. החידון התקיים בתיאטרון ירושלים.

בשלב הדו-קרב ענו השניים נכונה על כל השאלות וצוות השופטים בראשות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הכתיר את שניהם, בצעד יוצא דופן, כחתני התנ"ך. אליאור בביאן הוא תלמיד ישיבת "שעלי תורה" בבית שמש. במקום השני זכתה ליאורה ברוורמן מבית הספר "דרכי נועם" בפתח תקווה.

שר החינוך ורוה"מ עם אייזנברג מימין, ובביאן משמאל (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
שר החינוך ורוה"מ עם ישי אייזנברג מימין, ואליאור בביאן משמאל (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

למגפון נודע כי ישי אייזנברג הוא בן למשפחה ציונית וערכית מניו ג'רזי שניסתה להשתקע בארץ ונאלצה לשוב לארה"ב בשל נסיבות משפחתיות. גם אחותו של ישי התמודדה במסגרת המבחנים ונשרה בשלב מתקדם.

שר החינוך, הרב שי פירון, אמר: "חידון התנ"ך מהווה ביטוי עמוק ללב הזהות הלאומית שלנו. ההתפעלות מהשליטה המופלאה בפסוקי התנ"ך נוטעת בלב כולנו תקווה גדולה. היא מעוררת ציפייה שהפסוקים והפרקים הללו יהפכו למפת הדרכים שלכם. היא מעודדת מפני שהיא מלמדת שצעירי ישראל מחוברים לשורשיהם ומחויבים לעתידה של המדינה. כל אלה מפיחים תקווה ישנה-חדשה".

חידון התנ"ך העולמי מתקיים השנה בסימן יובל שנים לחידון. הפסוק המרכזי של החידון הוא "במשוך היובל המה יעלו בהר" (שמות, פרק י"ט, פסוק י"ג). כמו בכל שנה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו נכחו היום בחידון התנ"ך העולמי .

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "לאחרונה אירחתי את נשיא ארה"ב ברק אובמה. ביקשתי להביא אותו להיכל הספר, שם ראינו את המגילות הגנוזות, הראיתי לו את ספר ישעיהו. אמרתי לו שכשהבן שלי אבנר היה בכיתה ב' הבאתי אותו הנה והוא קרא מהמגילה הזאת. זה הספר שלנו וזה ספר של כל העולם. הראיתי לנשיא את הפסוק "וכיתתו חרבותם לאתים ומזמרות ולא ישא גוי אל גוי חרב", ואמרתי לו שיש פה מסר עולמי, אוניברסלי, מסר שנכתב פה, בארץ הזאת, על ידי אבותינו שתמיד התפללו לחזור לארץ הזאת ולבנות כאן מחדש את חיינו הלאומיים. הבסיס לחיינו הלאומיים, לחיי הרוח והאמונה והתקווה והתפילה שלנו זה התנ"ך, ספר הספרים".

את פרס חידון התנ"ך לשני חתני חידון התנ"ך העולמי, קיבלו ישי ואליאור מידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד השתתפו בחידון התנ"ך העולמי יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, שר החינוך הרב שי פירון, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, קצין חינוך ראשי בצה"ל תא"ל אלי שרמייסטר ועוד.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן