Skip to content

רקטות נורו לעבר אילת ועקבה

משטרת ישראל איתרה את שרידי שתי הרקטות שנורו לעבר העיר. לא נגרם נזק לאדם או לרכוש. הירדנים מדווחים כי שתי רקטות התפוצצו בעקבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדי התפוצצויות נשמעו באילת בשעה 9:03 הבוקר (יום ד') ואחריהן נשמעה אזעקה ברחבי העיר. בסביבות העיר התפוצצו שתי רקטות ושתיים נוספות נפלו באזור עקבה. רקטה אחת נפלה והתפוצצה באזור בית מלון באילת והשנייה סמוך לשכונת מגורים. לא נגרמו פגיעות בנפש או ברכוש. שדה התעופה בעיר נסגר. הרקטות נורו כפי הנראה מכיוון סיני. ישראל פנתה לירדן כדי לוודא את האפשרות שרקטות נוספות התפוצצו בתחומה.

מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל" איתרה שיגור רקטה לעבר העיר הדרומית, ובאילת נשמע צפירה עולה ויורדת. אזרחים דיווחו על שמיעת פיצוצים. משטרת ישראל סקרה את השטח במטרה לאתר את הנפילות ושתיהן אותרו. אנשי פיקוד העורף בוחנים את הזירות. 

(צילום: משטרת ישראל)
אותר מיקום הנפילות של שתי הרקטות (צילום ארכיון: משטרת ישראל)

זו הפעם הראשונה שנופלות רקטות בעיר מאז מבצע "עמוד ענן", כאשר רקטה התפוצצה בשטח פתוח בהרים ליד העיר. אולם אז לא הייתה העיר מחוברת למערכת ההתרעה מפני שיגורי רקטות, ולא היה בגזרתה מכ"ם המסוגל לאתר את מקום השיגור ולהעריך את מקום הנפילה.

נכון לעכשיו עדין לא ברורה זהות משלחי הרקטות. עם  זאת, לאחרונה הצטברו התרעות בדבר כוונות לירי לכיוון אילת ומסיבות אלו הוחלט בחיל האוויר להציב את מערכת כיפת ברזל בעיר. 

תושבי אילת התבקשו להמשיך בשגרה והתלמידים הוכנסו למרחבים מוגנים. יצוין כי מרגע הישמע ההזעקה ועד הנפילה יש מרווח של 40 שניות לכניסה למרחב מוגן. כלי תקשורת ירדניים מדווחים כי בעקבה התפוצצו שתי רקטות וגם שם לא נגרמו נזקים או פגיעה באדם.

רה"מ בנימין נתניהו שנמצא בלונדון שוחח – זמן קצר בטרם יצא להלוויתה של מרגרט תאצ'ר – עם שר הביטחון משה יעלון ועם ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי בעקבות ירי הרקטות לעבר אילת. קודם לכן קיים ראש הממשלה התייעצות ביטחונית כדי לדון כיצד להגיב לירי.

שר האנרגיה והמים והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, שוחח הבוקר עם ראש עיריית אילת בעקבות הירי לעבר העיר. במהלך השיחה, עדכן ראש העיר את השר שלום כי היום הייתה אמורה להיערך בכניסה לעיר הפגנה של מאות תושבים בראשותו במחאה על הכוונה להעלות את המע"מ בעיר. בעקבות הירי, הוחלט לבטל את ההפגנה.

השר שלום אמר לראש עיריית אילת: "אני מחזק את ידיך ואת תושבי העיר ומבטיח לפעול בכל כוחי למנוע את ביטול הפטור ממע"מ. בימים אלה, צריך לחזק את אילת ולעודד תיירות פנים ותיירות חוץ לעיר. אפעל בממשלה בכל דרך אפשרית למנוע את הכבדת המע"מ ולחיזוק העיר וכלכלתה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן