Skip to content

שר הכלכלה בנט דורש דיון דחוף בקיצוץ מענק המילואים

"התייצבות חיילי המילואים למען הגנה על הבית מצריכה לתת להם תוספת ובטח לא לגרוע מהם. אדרוש בממשלה למצוא תקציב לטובת אנשי המילואים, ואם לא יימצא אפעל בממשלה להשיגו", אומר בנט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הכלכלה, נפתלי בנט, פנה לראש הממשלה לקיים דיון דחוף בנושא "מענק המילואים" בישיבת הממשלה הקרובה. זאת, עקב הכוונה לפגוע במענק שמקבלים אנשי המילואים.

"לא אסכים לכך שיפגעו המילואימניקים שלחמו בעמוד ענן", אומר השר בנט. "התייצבות חיילי המילואים למען הגנה על הבית מצריכה לתת להם תוספת ובטח לא לגרוע מהם. אדרוש בממשלה למצוא תקציב לטובת אנשי המילואים, ואם לא יימצא, אפעל בממשלה להשיגו. ההון האנושי ורוח ההתגייסות הם הבסיס לכלכלה שלנו, גם בימים שבהם יש קושי תקציבי".

נפתלי בנט: דיון דחוף בממשלה בקיצוץ מענק המילואים (צילום: ענבל כהן חמו)
"לא אסכים לכך שיפגעו המילואימניקים שלחמו בעמוד ענן". בנט (צילום: ענבל כהן חמו)

לאחרונה, הוציאו בצה"ל איגרת המעדכנת את מדרג הימים והסכומים לפיהם יקבלו המילואימניקים מענקים בסוף החודש הקרוב. לאחר הבדיקה התברר כי חלה הרעה בסכומי הכסף בהם יזוכו חיילי המילואים בעקבות שינוי בטווחי מדרגות ימי הגיוס וזאת עקב גיוס נרחב של מילואימניקים למבצע עמוד ענן שגרם לחריגה תקציבית.

כלומר, אם חייל מילואים שאמור היה להיכלל במדרגה השלישית – ביצוע של 20 ימי מילואים ומעלה, המקפיצה את סכום המענק, הרי שלא כך הדבר. המדרגה השנייה שונתה והורחבה, כך שרוב החיילים יכללו בה, ומי שזכאים להיכנס למדרגה השלישית יהיו רק חיילים שעשו 27 ימי מילואים, במקום 20 ימים בשנה החולפת.

במכתבו לראש הממשלה כתב בנט: "בכל יום ובייחוד בימים שבהם ישנו צורך בשמירה על רוח ההתנדבות בקרב אזרחי ישראל אני סבור שכולנו תמימי דעים בצורך בהגנה על זכויותיהם של חיילי המילואים שלנו".

ח"כ אלעזר שטרן, שהיה ראש אכ"א, תקף את ההחלטה לקצץ בתגמול לאנשי המילואים. "נושא הפגיעה במילואימניקים ובמיוחד באלו שגויסו לעמוד ענן נראה לי הזוי", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "כשמדינה מחליטה לגייס מילואים למבצע, כמו שהיא לוקחת בחשבון את תוצאות התחמושת וההובלה, היא חייבת לקחת כשיקול גם את התגמול (הצנוע כל כך) לאנשי המילואים.

"במדינה שאין בה מגבלת תקציב, לא לגבי מספר התלמידים המתוגמלים בישיבות ומספר התינוקות הנולדים בתל אביב, הושעיה או ברהט (אף אחד לא יצמצם רטרואקטיבית את התגמול שהם מקבלים כתוצאה מכך שנולדו יותר או שנרשמו יותר לישיבות) חבל שדווקא במיעוט הקטן כל כך הנושא בנטל שהוא גם זכות גדולה, דווקא בהם אנחנו פוגעים.

"אני משוכנע שהממשלה תמצא לכך את הפתרון, לא רק הראוי אלא גם ההוגן ושלא יפגעו האנשים הכי טובים שיש לנו", כתב ח"כ שטרן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן