Skip to content

ח"כ פייגלין מחתים ח"כים על הצעת חוק לרב ראשי אחד

לפי הצעה זו יבחר רב ראשי אחד למדינת ישראל שיישא גם את התואר "הראשון לציון". הרב הראשי יעמוד בראש מועצת הרבנות הראשית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ משה פייגלין (ליכוד) התחיל אתמול להחתים חברי כנסת על הצעת חוק לפיה יכהן רק רב ראשי אחד ותבוטל החלוקה לרב ראשי אשכנזי וספרדי.

לפי הצעה זו יבחר רב ראשי אחד למדינת ישראל שיישא גם את התואר "הראשון לציון". הרב הראשי יעמוד בראש מועצת הרבנות הראשית. במקביל יבחר נשיא בית הדין הרבני הגדול שיעמוד בראש מערכת בתי הדין ויהיה חבר במועצת הרבנות הראשית מכוח תפקידו.

רב ראשי אחד שהוא גם "הראשון לציון". ח"כ משה פייגלין (צילום: אתר הכנסת)
החלוקה היא תוצאה של אלפיים שנות גלות. ח"כ משה פייגלין (צילום: אתר הכנסת)

בפרסום שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו אומר ח"כ פייגלין כי רוב חברי הכנסת שהספיק לדבר אתם הגיבו בברכה ואפילו בהתלהבות. הראשון שצירף את חתימתו לרשימת היוזמים היה ח"כ הרב דב ליפמן מ'יש עתיד'.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתב פייגלין: "החלוקה בין העדות השונות בישראל היא תוצאה של כאלפיים שנות גלות, בהם שמר עם ישראל על תורתו ואמונתו בצורה מפליאה. לשמירת המסורת ופרטי המנהגים כפי שנוצרו במהלך הדורות יש משקל רב בפלא זה. יחד עם זאת עתה כאשר עם ישראל חזר לארצו מטרתנו היא לפעול לאחדות העם ולהחזרת תורה לתפארתה שלא תהא כשתי תורות. אין כוונתו למחוק את מסורת העבר, אך יחד עם זאת רוצים אנו להציב יעד של אחדות לעתיד. הנצחת ההבדלים בין העדות השונות במסגרת תפקיד ממלכתי לכל אחד מבני העדות, מפגרת אחר המציאות המתפתחת.

"גדולי התורה ילידי הארץ חניכי ישבות ארץ ישראליות , מוצאים את הדרך לפסוק לציבור גדל והולך של מי שזהותו העדתית כבר לא משמעותית מחד, ולבני העדות השונות כל אחד לפי דרכו מאידך", כתב עוד ח"כ פייגלין בדברי ההסבר. "בתיקון החוק אנו מאפשרים לעולם הרבני להיות שותף למהפכה שעובר עם ישראל השב מהגלות, ממעמד קהילתי מפורד, אל ההיסטוריה במעמד של עם אחד. הגיע העת לקידום תהליך שיבת ציון לא רק מבחינה מדינית וחברתית אלא גם מבחינה דתית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן