Skip to content

בנייה ב-E1 בעוד שנה וחצי? ציפי לבני נגד אורי אריאל

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, הצהיר ביום העצמאות, בטקס קבלת פנים לרגל החג, כי בכוונת הממשלה להמשיך לבנות בשטח E1. שרת המשפטים ציפי לבני, הממונה על המו"מ המדיני עם הרשות הפלסטינית, תוקפת: "הבנייה בשטח E1 זה לא עניין של שיכון, זה לא עניין של בינוי, זה עניין מדיני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי תרדמה של מספר חודשים, נושא הבנייה בשטח E1 סמוך לירושלים שב ועולה לדיון – ובממשלה מסתמן ויכוח סביב האפשרות כי הבנייה בשטח זה תתרחש, על אפם וחמתם של האמריקנים.

"נממש את הזכות והחובה". אורי אריאל (צילום: דן בר דוב)
"נממש את הזכות והחובה". אורי אריאל (צילום: דן בר דוב)

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, הצהיר ביום העצמאות, בטקס קבלת פנים לרגל החג, כי בכוונת הממשלה להמשיך לבנות בשטח E1. "אנו נממש את הזכות והחובה לבנות פה. בעוד שנה וחצי יבנו דירות ב-E1", אמר אריאל – ודבריו פורסמו לראשונה בערוץ 7.

גם סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, קרא לראש הממשלה "להמשיך בדרכו של דוד בן גוריון, לגלות עוז ותעצומות נפש כנגד התנגדויות לבנייה של שכונת E1  ולפעול לביצוען המוצלח של תכניות הבנייה עליהן הכריז". בן דהן השווה את ההחלטה לבנות ב-E1 להחלטת בן גוריון ומנהיגי היישוב "לעמוד בפני התנגדויות להקמת המדינה מבפנים ומחוץ ולהכריז על הקמתה של המדינה, כנגד כל הסיכויים".

היום, בראיון לגלי צה"ל, תקפה שרת המשפטים ציפי לבני, הממונה על המו"מ המדיני עם הרשות הפלסטינית, את הצהרתו של שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, בדבר כוונתו לבנות בשטח E1.

"בנייה באזור E1 מנוגדת לאינטרס של מדינת ישראל". ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)
"בנייה באזור E1 מנוגדת לאינטרס של מדינת ישראל". ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)

"הבנייה בשטח E1 זה לא עניין של שיכון, זה לא עניין של בינוי, זה עניין מדיני", אמרה לבני בראיון לגל"צ, "זה מיותר לגמרי, ישראל הבטיחה בעבר לארצות הברית להימנע מבנייה במקום".

לבני הוסיפה כי בנייה באזור E1 מנוגדת לאינטרס של מדינת ישראל, "האינטרס שלנו הוא להתניע את התהליך, מזכיר המדינה מאוד נמרץ בעניין הזה וזה אפשרי. גם הפלסטינים צריכים להימנע מצעדים חד צדדיים".

ההחלטה לקדם את תוכניות הבניה בשטח E1, שהתקבלה לאחר החלטת עצרת האו"ם, לקבל את הרשות הפלסטינית במעמד מדינה משקיפה באו"ם, גרמה לגל של ביקורת וגינויים נגד ישראל במדינות האיחוד האירופי ובמדינות אחרות. אפילו ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר – הנחשב לידידה הקרוב ביותר של ישראל – הזהיר את נתניהו שקנדה לא תוכל לתמוך בהחלטה כזו.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן