Skip to content

התחזתה למגדת עתידות, גנבה זהויות ולבסוף התחזתה לרופאה

שרונה שמעוני פרינץ, תושבת הבירה, הואשמה היום בבית המשפט בשורת מעשי מרמה ונוכלות שלא היו מביישים סרט מתח הוליוודי. לפי הנטען היא גנבה זהויות של שלוש נשים. פעלה בשמן וחייתה כרופאה. היא טיפלה בלקוחות וגבתה מאות אלפי שקלים. המדינה ביקשה לעצור אותה עד תום הליכים ולחלט את רכושה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום בגין עבירות הונאה, הלבנת הון, זיוף ושימוש במסמכים, התחזות לרופאה, פעולות רפואיות ללא אישור ועוד, הוגש היום (חמישי) בבית משפט כנגד שרונה שמעוני פרינץ (49), תושבת ירושלים. מכתב האישום עולה כי פרינץ התחזתה לחנה אור קרן, קוראת בקלפים ומנבאת עתידות, וככזו רכשה את אמון לקוחותיה, ביניהם אישה שפנתה אליה בעקבות פרסומים שונים שפרסמה הנאשמת.

בכתב האישום נטען כי פרינץ פנתה לאותה אישה והסבירה לה כי עליה לטפל בה מרחוק ולשם כך על האישה להשאיר בידיה את תעודת הזהות לה. האישה הסכימה ושרונה שמעוני פרינץ – חנה אור קורן, החלה לטפל בה מרחוק. בשלב הראשון של "הטיפול" היא הוציאה דרכון כשהיא משתמשת לשם כך בתעודת הזהות שהושארה בידיה. לאחר מכן עם הדרכון המזויף פנתה למשרד הפנים ושם הוציאה תעודת זהות חדשה בטענה כי הנוכחית אבדה לה.

פרינץ הייתה שקועה אז עד צוואר בחובות של קרוב למיליון שקל, לטענת התביעה, ועם 16 תיקים בהוצאה לפועל. חשבונה בבנקים הוגבל על פי בקשת נושיה, רישיון הנהיגה נשלל ובנוסף הוטל עליה צו איסור יציאה מהארץ. היא התקשתה ככל הנראה לתפקד. עם תעודת הזהות החדשה פתחה שלושה חשבונות בנק שונים, הוציאה רישיון נהיגה ושכרה לה רכב. כשנודע לאישה מה אירע בעקבות "הטיפול מרחוק", פנתה בדחיפות לפרינץ ותבעה ממנה להפסיק מיד את ה"טיפול". פרינץ הציעה לה אלף שקלים לחודש תמורת שתיקתה. בשלב מסוים גם יצאה לחו"ל והשתמשה בדרכונה החדש.

לאישה אחרת שפנתה אליה להיעזר ביכולותיה המגיות, סיפרה הנאשמת שעליה להיוועץ ברב. לשם כך, בשל העובדה שהרב איננו מקבל נשים, עליה להשאיר בידיה את תעודת הזהות. גם כאן היא עשתה מעשי זיוף דומים והשתמשה בזהות האישה.

לאישה נוספת  היא סיפרה כי עליה לוודא את אמינותה וכדומה במשטרה ולאחר מכך הודיעה לה כי אירעה תאונה, רכבה נשרף ועלה באש ואתו תעודת הזהות. כשהאחרונה גילתה כי נעשה שימוש בפרטיה, תבעה ממנה להפסיק את השימוש ואף שינתה את שמה בתעודת הזהות.

מבקשת לחלט את רכבה שנקנה באמצעות מסמכים מזויפים (צילום אילוסטרציה)
הפרקליטות מבקשת לחלט את הרכב שנקנה באמצעות מסמכים מזויפים (צילום אילוסטרציה)

בתחילת חודש פברואר השנה החליטה הנאשמת כי הגיעה העת שיהיה לה רכב משלה. היא הגיעה עם גבר העונה לשם אריק קיים לסוכנות סחר רכב בדליית אל כרמל. שם הציגה את עצמה כרופאה והזדהתה באמצעות מסמכיה המזויפים וחשבון האשראי שלה, שנפתח על סמך מסמכים אלו. לאחר שהסוכנות העבירה את פרטיה לחברת האשראי, אישרה לה החברה אשראי בסף 42 אלף שקלים, ובתוספת 35 אלף קלים ששילמה במזומן רכשה רכב חדיש.

בנוסף לכך, החליטה פרינץ לשכור דירה בחיפה. היא פנתה לסוכנות תיווך חיפאית ובאמצעותה שכרה דירה בחיפה ברחוב ילדי טהרן, רחוב יוקרתי. כל זאת באמצעות מסמכים מזויפים ובשימוש חשבונות הבנק שנפתחו באמצעות פרטים אלו.

על פי כתב האישום, בתחילת 2012 שכרה הנאשמת דירה בבעלותו של ד"ר רונן שניידר בירושלים. מספר חודשים לאחר מכך, היא פתחה בדירה קליניקה,  התחזתה בכזב כרופאה "המתמחה בטפול בחולי סוכרת", תוך שימוש בין היתר בכינוי ד"ר ד.ד, ועסקה במתן טפולים רפואיים, דיקור ובמתן תרופות. הפעם היא עקצה את אנשי הציבור החרדי. בקרב ציבור זה פרסמה מודעה: "ריפוי ממחלת הסוכרת תוך 10 טיפולים באופן טבעי. אפשר לזרוק את האינסולין והתרופות ולהציל את עצמך מכל הסיבוכים והאיומים של מחלת הסוכרת ולחזור להיות אדם בריא בעל איכות חיים. באחריות ובהתחייבות".

עשרות מטופלים זרמו לקליניקה ומהם נגבו עשרות אלפי שקלים "בסכום מצטבר של מאות אלפי שקלים", תוך שימוש בדיקור ובאמצעים אחרים, ללא הכשרה והשגחה רפואית וללא רישיון עיסוק ברפואה אלטרנטיבית. "כתוצאה ממעשיה של הנאשמת, ערכי הסוכר בדמם של חלק מהמטופלים עלה באופן משמעותי, ובחלק מהמקרים באופן המהווה סכנה של ממש", נטען בכתב האישום ואף הוצגו מקרים בהם מטופלים חשו ברע ודיווחו לה על כך. במקרה מסוים פנתה לקוחה לרופא קופת החולים שלה ולאחר שזה הפנה אותה לאשפוז בבית החולים, דיווחה האישה על כך לפרינץ. זו ענתה לה: "אולי מישהו הרגיז אותך ובגלל זה את מקיאה".

בכתב האישום הארוך מתוארות פרשיות נוספות וביניהן שימוש בכרטיס אשראי של לקוח לצרכי רכישת מוצרים חשמליים ועוד.

המדינה ביקשה היום להאריך את מעצרה עד תום הליכים ובנוסף ביקשה לחלט את רכבה מסוג הונדה סיוויק ואת חשבונות הבנקים השונים שנפתחו לאורך השנים על שמה. השופט משה סובל החליט לדחות את הדיון  בארבעה ימים על מנת לאפשר לעורכת דינה, עו"ד יפעת כהן, להכין את החומרים הנדרשים לבקשה לחלופת מעצר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן