Skip to content

פצצות מרגמה נורו אמש לעבר מועצת אשכול

הפצמ"רים התפוצצו בשטח פתוח בלי לגרום נזק לאדם או לרכוש. אזעקת צבע אדום לא הופעלה. המטוסים האזרחיים הנוחתים באילת יצוידו במערכות הגנה מפני טילים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פצצת מרגמה (צילום ארכיון: דו"צ)
פצצת מרגמה (צילום ארכיון: דו"צ)

ארבע פצצות מרגמה נורו הלילה מרצועת עזה. שתיים מהן התפוצצו בשטחים פתוחים באזור המועצה האזורית אשכול. איש לא נפגע מהירי וככל הידוע לא נגרם נזק לרכוש. לא נשמעה אזעקת "צבע אדום". הפצמ"רים נורו סמוך ל-23:00 (יום ה') וטרם ברורה הסיבה שהזעקת צבע אדום לא הופעלה. שתי פצצות התפוצצו על פי החשד בשטח הרצועה.

ביום רביעי התפוצצו שתי רקטות גראד 120מ"מ, אילת, מבלי שגרמו לנפגעים או לנזק. לאחר הירי נסגר שדה התעופה באילת לכמה שעות. על פי מידע מודיעיני שהצטבר בידי ישראל, יש חשד כי קבוצות חמושים ינסו ליירט מטוסים אזרחיים בדרכם לנחות או להמריא מאילת. לכן יצוידו המטוסים האזרחיים  הנוחתים באילת במערכות הגנה מפני טילים כפי שצוידו מטוסי אל על (מערכת שמזהה טיל ומשגרת לעברו נורי חום הגורמים לו להתפוצץ באוויר).

בשלב בראשון סברו בשב"כ כי יש לסגור את השדה לתקופות קצובות, אך הצעה זו הוסרה ובמקומה הוחלט לצייד את המטוסים במערכות מיגון מפני טילים על גבי המטוסים.

זירת הנפילה של אחת הרקטות באילת (צילום: ליאור גרונדמן)
הירי גובר. זירת הנפילה של אחת הרקטות באילת (צילום: ליאור גרונדמן)

ההנחה היא  כי הרקטות שנחתו באילת שוגרו מסיני. עקב כך העלו המצרים את רמת הכוננות בסיני ופתחו בסריקות בשטח לאיתור המשגרים. מערכת "כיפת ברזל" שהוצבה בעיר איתרה את שיגור הרקטות, אך לא יירטה אותן. הרקטות נפלו באזורי מגורים. מיד לאחר הנפילות נסגר שדה התעופה בעיר, אבל בשלב מאוחר יותר הוחלט לאפשר המראות ונחיתות מהשדה. בצה"ל נטען כי מערכת כיפת ברזל לא יירטה את הרקטות בשל "שיקולים מבצעיים",  אך עדיין השאלה נותרה פתוחה.

ביום העצמאות התייחס שר הביטחון משה (בוגי) יעלון לירי הספורדי מרצועת עזה. בעת שנאם בבית חיל האוויר בהרצליה אמר יעלון: "חיזבאללה וחמאס חמושים בעשרות אלפי טילים ורקטות מסוגים שונים. ביום פקודה ישגרו אותם לעבר ערינו ואזרחנו". הוא הסביר כי "בימים אלו, ועל אף הישגיו של מבצע 'עמוד ענן', סופגים יישובי הדרום מפעם לפעם טפטופי רקטות. לא נשלים עם תופעות מסוג זה, ונגיב להן ביד תקיפה ונחושה".

ארגון סלפי בשם " מועצת שורא אל-מוג'אהידין  בסביבות ירושלים"  לקח על עצמו את האחריות לירי הרקטות מסיני ומסר כי אנשיו אינם כפופים להסכמים או לתכתיבים של החמאס או ועדות ההתנגדות בעזה. "אנו קוראים לשפויים מבין אנשי החמאס ללחוץ על ממשלתם להפסיק את מעצר האל-מוג'הידין ואת רדיפת הסלפים בעזה", נמסר באותה הודעה. לאחרונה מתרבים הפיגועים ליד גדר הרצועה והירי לעבר ישראל בדרום מתחדש.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן