Skip to content

לאחר כחודש השבתה, מערך מסוקי הקוברה חוזר לפעילות

ממסקנות הביניים של ועדת החקירה לבדיקת נסיבות התאונה בה נספו שני טייסים במרץ השנה, עולה כי התרסקות המסוק התרחשה בעקבות שבר באחד מלהבי רוטור הזנב. מערך המסוקים שהושבת לאחר התאונה נמצא כשיר לפעילות מבצעית. חיל האוויר ממשיך בחקירה בשיתוף חברת בל, יצרנית המסוקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערך מסוקי ה"צפע" – קוברה יחזור לפעילות בימים הקרובים, לאחר שקורקע בעקבות התאונה שאירעה ב-12 במרץ השנה. בתאונה ניספו שני אנשי צוות אוויר, סגן אלוף במיל' נעם רון ורס"ן במיל' ארז פלקסר. כך הנחה השבוע מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל. צוות התחקיר לבדיקת נסיבות התאונה, בראשות אלוף-משנה נ' שמונה על ידי מפקד החיל לחקירת התאונה ונסיבותיה, הציג לאשל את הממצאים ומסקנות הביניים. מהממצאים עולה כי התרסקות המסוק התרחשה בעקבות שבר באחד מלהבי רוטור הזנב.

עוד הובהר בתחקיר, כי התאונה לא נגרמה כתוצאה מטעות אנוש של הטייסים או מפאת גילו של המסוק. בחיל האוויר מבקשים לציין כי התחקיר הצבאי ימשך עד להשלמתו והוא כולל חקירה מעמיקה של חיל האוויר בשיתוף יצרנית המסוק (Bell).

התאונה לא נגרמה כתוצאה מטעות אנוש של הטייסים או מפאת גילו של המסוק. הקוברה (צילום: דו"צ)
התאונה לא נגרמה כתוצאה מטעות אנוש של הטייסים או מפאת גילו של המסוק. הקוברה (צילום: דו"צ)

לנוכח חשיבותו המבצעית של מערך מסוקי ה"צפע", גובשה בחיל האוויר תכנית להחזרת המסוקים לטיסות והיא כוללת בדיקות טכניות לכלל המסוקים ושינוי תכנית האחזקה. מפקד חיל האוויר קיבל את מסקנות הצוות, שקבע כי על סמך הממצאים ומסקנות הביניים בתחקיר והפעולות שהוגדרו למניעה ולהפחתת הסיכונים אפשר להחזיר את מסוקי "הצפע" לפעילות מבצעית בצורה בטוחה.

דובר צה"ל מסר כי משפחותיהם של סגן-אלוף (מיל') נעם רון ז"ל ורב-סרן (מיל') ארז פלקסר ז"ל, שטסו במסגרת ימי המילואים שלהם בחיל, עודכנו בעיקרי הדברים ואמר כי חיל האוויר ממשיך ללוות את המשפחות השכולות.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן