Skip to content

בנק לאומי ביטל את מתווה מחיקת החוב של גנדן

הבנק הודיע היום כי החליט לבטל את המתווה כי ההסדרים להשקעת אלשטיין בגנדן אינם אפשריים לגיבוש ובכך "התייתר ההסכם וכבר אינו עומד על הפרק". נוחי דנקנר: "העסקה לפיה אלשטיין ישקיע כספים נוספים בגנדן תקפה, שרירה וקיימת". יוצא בקרוב לפגישה עם אלשטיין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלחץ הציבורי עשה את שלו ובנק לאומי והיום הודיע הבנק, כי "לאור ההתפתחויות האחרונות סביב עסקת אלשטיין גנדן, הבנק מעריך כי אפסו הסיכויים להתממשותה. כחלק מהתנאים להשקעת מר אדוארדו אלשטיין בחברת גנדן נדרש בין היתר, מכלול של הסדרים במערכת הבנקאית והפיננסית, אשר להערכת הבנק אינם ניתנים לגיבוש. לאור זאת, מתווה ההסדר, שממילא לא הגיע לכדי הסכם, התייתר וכבר אינו עומד על הפרק".

בתגובה להחלטה מסר נוחי דנקנר: "העסקה לפיה אלשטיין ישקיע כספים נוספים בגנדן תקפה, שרירה וקיימת. בתחילת השבוע הקרוב אני אמור להיפגש עם אדוארדו אלשטיין לצורך קידומה המהיר של העסקה. נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות קיבלה עדכון לגבי כל המהלכים בנושא זה הנעשים בתיאום מלא עימה. אנו משוכנעים שגם עם הבנקים נגיע למתווה שיהיה מוסכם עליהם ושבמסגרתו הבנקים יוכלו לקבל את מלוא החובות כלפיהם".

 נוחי דנקנר. ינסה להגיע למתווה חדש (צילום: טלי קצורין)
נוחי דנקנר. ינסה להגיע למתווה חדש (צילום: טלי קצורין)

דנקנר שאמור לצאת לארגנטינה לפגישה עם אדוארדו אלשטיין, ינסה עתה להגיע למתווה חדש עם בנק לאומי ועם בנקים נוספים, שיצרכו בקרוב באילו צעדים הם מתכוונים לפעול.

גנדן הולדינגס חייבת לבנק לאומי כ-450 מיליון שקל, ובמסגרת המתווה היא התחייבה להחזיר מ-130 – 140 מיליון שקל, להחזיר בפריסה של 8 שנים כ-150- 160 מיליון שקל וסכום של כ-150 מיליון היה אמור להימחק. היום ביטל בנק לאומי את כל המתווה הזה.

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' מסרה בתגובה: "מתברר שהציבור לא אדיש, לא מנומנם, נבון ומבין גם בהסדרי חוב שאי הצדק וחוסר ההיגיון הכלכלי זועק מהם. מסר ברור הועבר לטייקונים הממונפים: הסתיים העידן שבו משתמשים בלי הבחנה בכספי החוסכים, וכשכושלים עסקית – הם לא משלמים והציבור הוא זה שנדרש לשלם"

לפיד ופישר מקימים ועדה שתבחן את הנושא

בעקבות הדיונים שהתקיימו השבוע על הסדר החוב בין בנק לאומי לבין חברת גנדן שבשליטת  נוחי דנקנר והודעת בנק לאומי מהיום על ביטול הסדר החוב  החליטו שר האוצר יאיר לפיד ונגיד בנק ישראל הפרופ' סטנלי פישר על הקמת ועדה שתבחן את סוגיית הסדרי החוב במשק שתביא את
המלצותיה בפני שר האוצר ונגיד בנק ישראל. הרכב הוuעדה יסוכם בתחילת השבוע בין השניים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן