Skip to content

תנחומים לנפגעי נוחי דנקנר

אני מקווה שכספי הפנסיה שלי המנוהלים בחברת הביטוח כלל השייכת לאי.די.בי לא יזכו גם הם לתספורת חברתית דומה על ידי הטייקון החברתי. באופן אישי אהיה רגוע הרבה יותר אם אדע שהקוביוסטוס הזה אינו מנהל יותר חברה כלכלית כלשהי, ובוודאי שלא את חסכונותיי הדלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איך נפל משמיים נוחי דנקנר. אני זוכר היטב את הימים בהם זכה דנקנר לשבחים מקיר אל קיר בגין גאוניותו הפיננסית, נועזותו, נטייתו לצדדים רוחניים (מסעות בהודו, קשרים עם ה"רנטגן"), נדבנותו הרבה ופעילותו החברתית הענפה. אפילו עיתונאים נשכניים במיוחד הפעילים בחזית טוהר המידות הזדרזו להעניק לו תעודת יושר. למשל, אריה אבנרי, יו"ר אומץ, הכתיר את נוחי דנקנר בתואר "הטייקון החברתי" והוא לא התכוון לתספורת שקרנות הפנסיה האנטי-חברתיות שלנו ספגו בגלל אותו טייקון. וכך כתב  אבנרי:

"רק בטייקון אחד לא נגעתי במאבקי הבלתי נלאה בשחיתות הציבורית ולא במקרה. זהו נוחי דנקנר יו"ר קבוצת אי.די.בי הטייקון שהוכפש השבוע על-ידי פעילים במהפכה החברתית על לא עוול בכפו.

אני שם נפשי בכפי, נוטל אחריות מקצועית ואישית וקובע באורח חד-משמעי שהסיבה העיקרית לכך היא שאיל ההון נוחי דנקנר הינו בעיני אדם ישר ובעל עקרונות, תופעה חריגה לחלוטין בקרב חבורת הטייקונים במדינה".

בתקופה מסוימת הסגידה לנוחי דנקנר גבלה בעבודת אלילים

אבנרי אינו היחיד, וכדי לא לעצבן רבים וטובים אמנע מלצטט אותם. בתקופה מסוימת הסגידה לנוחי דנקנר גבלה בעבודת אלילים ממש. כתבות רבות הוקדשו לנדבנותו שבסתר, לפעילותה החשאית ההתנדבותית של רעייתו, כמו גם של בני משפחה אחרים. אין לי כל כוונה לכפור במה שנכתב. אין הברכה שרויה אלא במה שסמוי מהעין,  ונדבנותו המצטנעת של דנקנר בוודאי ראויה לשבח.

אבל יש להודות – ככול שאנחנו זוכים לפרסומים על הדרכים שבהן הצליח נוחי דנקנר, אגב ניצול קשרים אישיים ומינויים מתאימים בחברותיו, להשיג מימון עתק מכספי ציבור, ללא מתן ערבויות ובטוחות כלשהן, מתרבים סימני השאלה אם העיתונאי אריה אבנרי לא הזדרז מדי להעניק לדנקנר תעודת יושר. עליי להודות שאני גם תוהה אם תעודות יושר מנופקות בימינו בחינם. מאז ומעולם חשדתי מעט בארגונים כמו התנועה לאיכות השלטון ותנועת אומ"ץ ובכל תנועה שחורתת על דגלה את טוהר המידות ועותרת לבג"ץ השכם והערב תחת דגל זה.

מכל מקום, אני מקווה שכספי הפנסיה שלי המנוהלים בחברת הביטוח כלל השייכת לאי.די.בי לא יזכו גם הם לתספורת חברתית דומה על ידי הטייקון החברתי. באופן אישי אהיה רגוע הרבה יותר אם אדע שהקוביוסטוס הזה אינו מנהל יותר חברה כלכלית כלשהי, ובוודאי שלא את חסכונותיי הדלים.

בשלב זה לא נותר לי אלא להתנחם בטיילת IDB הסמוכה לביתי בנהריה, שנתרמה בסתר על ידי דנקנר ושבה ניתן לשלב אימוני כושר והליכה מענגת ומנחמת (אם להתעלם מכמה זוועות עיצוביות כמו דגל המדינה וסמל המדינה בכחול מזעזע) לאורך חוף הים.

[related-posts title="עוד בנושא נוחי דנקנר"]

_______________________________________________________________________________
משה גולדבלט

  • משה גולדבלט הוא עו"ד עצמאי העוסק בתחום נזקי גוף, רשלנות רפואית, זכויות חולים ונפגעים. ציוני, סוציאל-דמוקרט תושב נהריה.

2 Comments

  1. Omessi
    21 באפריל 2013 @ 13:12

    כולם יורדים על דנקנר, אבל השאלה הנשאלת היא:
    איפה הרנטגן, עכשיו שדנקנר זקוק לו כל-כך?

  2. אביב המבין
    20 באפריל 2013 @ 13:25

    הרי ידוע שסבר ממזמן לא עתוני.
    הוא חרב להשכיר בידי המקורבים של נוני מוזס.
    טייקונים, שרים ופקידים בכירים.
    רק על ירון לונדון אני לא מבין, הוא מזמין אותו לאולפנו עם הכיתוב "הכתב הבכיר בארץ לעינייני כלכלה".
    הוא לא!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן