Skip to content

עשו לייק לצה"ל: עכשיו הריאליטי

מה קורה כשצבא הגנה לישראל הופך לריאליטי מהסוג הנחות ביותר. יאללה, עשו לייק לחייל הבודד, ועל הדרך שפכו כמה דמעות חמות על מזבח הרייטינג. הוי, גולני שלי. העץ , המורקי"ם, הרמטכ"ל התימני, ועכשיו גם הריאליטי בווי-נט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיילים שוקיסטים בטירונות כמו באודישנים לכוכב נולד, ראיונות עם המ"כ והסמל  כמו עם המתמודדים במירוץ למליון, וכמובן – המ"מ – קרן פלס בהתגלמותה: אפילו יצא לנו בלונדיני. מה רצה דובר צה"ל להשיג בפרסום הסידרה הזאת – לא ברור, כנראה מוטיבציה. אבל בצורה הכי (סליחה) זנותית של העניין.  

זה לא ריאליטי: זה הדבר האמתי (צילום: טל ים)

להבדיל מהסידרה "טירונות" , ההיא הזכורה לנו לטוב אי שם מ -98',  עם אקי אבני וגולן אזולאי הבלתי נשכח. סדרה שבאמת באה להביא סיפור ולנסות להביט במראה של החברה הישראלית – כאן ווי-נט הופכים את צה"ל לריאליטי.
 לא דוקו, ריאליטי אמיתי. על פי כל גינוני הז'אנר, רק חסר שלב ההצבעה באסמסים. מי שחושב שאמסלם צריך להיות מטוליסט – נא להצביע לסיפרה חמש. מי שחושב ששמשון צריך לצאת לקורס חובשים, סמסו את הסיפרה שלוש והמנטורים יחשבו על זה.

 בפרק הבא: ראיון סוחט דמעות עם המודח הטרי שבאמת רצה להיות בכוכב נולד.

עשו שם בחכמה מפיקי הסידרה, סטארט – אפ ישראלי אמיתי. מהצד האחד חצי מהישראלים יזדהו וימררו בטוקבקים על זה שלהם חלקו אוהלי שנים-עשר בטירונות, וחדרים היו בגדר חלום.  ומה קרה לאם 16, ויוחזרו הוויכוחים לאלתר על האם חוליה זה שלושה, או ארבעה ומתי לעזאזל שינו את התו"ל.  

חייל של ריאליטי ריאליטי במבצע עמוד ענן (צילום: טל ים)

 מהצד השני יצפו התכוניסטים ויאמרו – וואי וואי, צה"ל זה מגניב. כי ריאליטי ככל שתהיה אמיתית, תאלץ מטעמי סקסיות להדגיש את הזה שאימא שלו חולה, וזה שחייל בודד. כן , כן, ממש כמו באודישנים לכוכב נולד.

 זה טוב שאתה יודע לשיר אבל אם יש לך סיפור חיים קשה זה יעלה לנו את הרייטינג. זה נחמד שיש לך מוטיבציה והלכת להיות מלח הארץ אבל בוא נתבל את זה בעוד מציצנות לחיים האישיים שלך, עוד קצת פורנוגרפיה. באינטרנט אפילו יותר קשה להשיג רייטינג.

מהצד השלישי מישהו אולי חושב שיצפו בסידרה האיראנים ויאמרו – איזה צבא חזק יש לישראלים, ככה לוקחים בני שמונה עשרה והופכים אותם לגברים – אולי כדאי שלא נתעסק עם מיקו.

ובפועל מה שיוצא: מבוכה גדולה. חייל נולד, דה צה"ל פקטור, המירוץ לרמטכ"לות.

אם רוצים לעורר גלי נוסטלגיה ופטריוטיות בקרב החברה הישראלית – לא חסרות הדרכים – מסיפורי מילואים וצפייה שנתית בגבעת חלפון ועד כתבות על גיבורים ויוצא באלה.

אם רוצים לעודד מוטיבציה בקרב בני נוער- הרבה יותר פשוט וגם נכון מוסרית לנצל את המוסד הזה שנקרא "בית ספר" לטובת שיעורי חינוך שעניינם אהבת הארץ וחשיבות צבא ההגנה לישראל, ובאופן כללי – פשוט לחנך וללמד ערכיות מה היא.
 אוי לנו ואבוי לנו שהגענו ליום שבו את מצע הערכים שלנו והבסיס לקיום החיים שלנו בארץ הזאת צריך להעביר דרך סידרת ריאליטי שהופכת חיילים שלנו,  גיבורים באמת, לכוכבני תהילה של חמש עשרה שניות, ליהיא גרינר במדים, שאולי אפילו יקבלו קמפיין למחסני חשמל בסוף.

ואם אגב, באמת רציתם להפחיד את האיראנים – אל תדאגו, יש לנו את ביבי.

מה שיישאר מהסדרה הזאת בסופו של דבר הוא ועדת חקירה וירטואלית על הדרך שבה הצלחנו להפוך גם את הערך האחרון והכי מקודש שלנו ללייק בפייסבוק. איך הוזלנו אותו לתלוי רייטינג כי לא הצלחנו לשמור על כלום אמיתי במדינה הזאת. על דבר שלא נכנע לתכתיבי המודרניזציה ותרבות הכלום.

ותהייה אחת:  האם לא כדאי לשלוח בעתיד את החיילים שלנו לקרב עם מצלמות וידאו למקרה שיחטפו. הרי "חטופים" בריאליטי יכול להביא אחלה של רייטינג, ואולי המ"מ אחרי זה גם יקבל תכנית בוקר בקשת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן