Skip to content

ערר נגד פיטורי חגי מטר: הסכמי מעריב על כרעי תרנגולת

בבקשת ערר לבית הדין הארצי לעבודה, מאשים ארגון העיתונאים את מו"ל מעריב שלמה בן צבי ביצירת מצגת שקרית סביב פיטורי יו"ר הועד חגי מטר, במסמוס המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי ובנסיון להעביר את מערכת מעריב ממעונה הקבוע ברחוב קרליבך בתל אביב לירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סאגת פיטוריו של יו"ר ועד עיתונאי מעריב חגי מטר על ידי המו"ל החדש  בן צבי לא הגיעה לסיומה. היום הגישו ארגון העיתונאים וההסתדרות בקשת רשות ערעור לביה"ד הארצי לעבודה בעניינו של חגי מטר, בה טענו כי מטר שילם במשרתו על פעילותו כנציג העובדים.  

"המניע מאחורי מעשיו של בעלי מעריב הוא מדיניות מכוונת להחלשת הכוח הארגוני של העובדים במטרה להחליש או לסכל כליל את התארגנות העובדים", טען בעתירתו ארגון העיתונאים התובע לבטל את פסק הדין שניתן בעניינו  של חגי מטר בבית הדין האזורי לעבודה. פסק דין שדחה את בקשת ארגון העיתונאים לשוב ולקלוט את מטר לעבודתו במעריב. בערעורו טוען הארגון באמצעות ב"כ עוה"ד אמיר בשה ואחרים כי "עניינו של הליך זה הינו פגיעה בזכות ההתארגנות של עיתונאים והימנעות מקליטת ראש ההתארגנות". 

בית מעריב המיתולוגי: עוברים דירה? (צילום: שרית פרקול)

עוד טוען הארגון כי "המניע מאחורי מעשיה של המשיבה (אחוזת הירש) הוא מדיניות מכוונת להחלשת הכוח הארגוני של העובדים, על ידי פגיעה בחברי הוועד שתחליש או תסכל כליל את התארגנות העובדים".

כתב הערעור כולל שורת הערות לבית המשפט המחוזי ששגה, לטענת הערר, בפירוש המציאות וקיבל את גרסת שלמה בן צבי לפיה נבעו הפיטורים, כביכול, מאילוצים כלכליים ולא מרצון להחליש כל התארגנות עובדים.

בקשת הערר מפרטת את התהליך ההיסטורי סביב הקמת ועד העובדים: "מאבק עובדי מעריב על מטה לחמם, כנגד סגירת העיתון, הפגנות ענק, סכסוך עבודה ושביתה, וחתימה על הסכם קיבוצי מול רוכש חדש, היו רק חלק ממנת חלקם של עיתונאי מעריב, בשנה קודרת זו. שנה שהייתה קודרת בעולם התקשורת בישראל, עת מספר גדול של כלי תקשורת נקלעו למשבר קיומי, ומאות עיתונאים פוטרו. תהליך זה התרחש בד בבד עם הקמת ארגון העיתונאים, והקמתם של ועדי עובדים מטעמו בכלי תקשורת שונים, הנאבקים על ביטחונם התעסוקתי ושמירה על זכויותיהם, ובתוך כך, על מעמד העיתונאי וחופש העיתונות".

הפגנה של עובדי מעריב : רק בערב הבחירות האחרונות (צילום: דן בר דב)

עוד נטען בעתירה כי על אף העובדה שביום 23.10.2012 אישר בית המשפט את ההסכם לרכישת מעריב על-ידי בן צבי לאחר חתימה על הסכם קיבוצי מיוחד מול נציגות העובדים, במגמה להגן על זכויות העובדים, הרי המו"מ הקיבוצי המיוחל  לא נפתח כלל.  "גרוע מכך, המשיבה, שרכשה את העיתון, הודיעה כי בכוונתה לפטר עשרות עובדים, מעבר להוראות ההסכם הקיבוצי, וכן, כי בכוונתה להעביר את מערכת העיתון ממקום מושבה המיתולוגי ברחוב קרליבך 2 בתל אביב, לכתובת אחרת כשאחת האפשרויות שהוצגו על-ידה נמצאת בעיר ירושלים". 

"חגי מועסק במעריב משנת 2010 ככתב המוניציפלי של "זמן תל אביב" ו-NRG מקומי של מעריב.

חגי עמד בראש ועד העובדים מראשית ימיו, ועמד בחזית המאבק חסר התקדים על ביטחונם התעסוקתי ושמירה על זכויותיהם של העובדים. חגי צעד בראש הצועדים בהפגנות ובמחאות, כשהוא אוחז במגפון, מתראיין לכלי התקשורת השונים, יושב סביב שולחנות המו"מ ובעיקר, נאבק על זכויותיהם של העובדים" מבהירה העתירה את תביעתה כי מטר יושב לעבודתו, ומאשימה את בעלי מעריב בהתכחשות לידיעה שלה כי מטר היה יו"ר הועד בעת פיטוריו ובניסיונות לטייח את המניעים לפיטוריו. 

הדיון בנושא נקבע ליום 25.4.2013 בשעה 15:00 בפני נשיאת ביה"ד הארצי לעבודה, נילי ארד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן