Skip to content

המשטרה: להעמיד לדין את הרב הראשי של חיפה בגין שוחד

לאחר שלוש שנות חקירה המליצו חוקרי היחדה לחקירות הונאה לפרקליטות מחוז חיפה להעמיד את הרב שלוש לדין לפלילי . עורכת דינו: "אני סבורה שהחקירה הייתה רשלנית. מי שנסחט בכל הפרשה היה הרב שלוש עצמו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל, היחידה לחקירות הונאה, סיימה בימים אלו חקירה במספר פרשיות בהן מעורב לכאורה הרב שלמה שלוש, המשמש כרב ראשי לחיפה וכראש אבות בתי הדין הרבניים בצפון (ראב"ד).  המשטרה העביר את סיכומי החקירה לפרקליטות והמליצה להעמיד לדין את הרב שלוש באשמת ביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ועבירות על חוק איסור הונאה בכשרות. כך נמסר אמש (ראשון) על ידי המשטרה.

החקירה החלה בשנת 2010, בעקבות תלונת "המרכז לפלורליזם יהודי", בהסתמך על דו"ח מבקר המדינה לשנת 2008 וכן תחקיר "ידיעות אחרונות". ביום 1.7.12 אישר היועץ המשפטי לממשלה לחקור באזהרה את הרב שלוש, לאחר שבחן את החומר שהוצג בפניו. מחומר החקירה עולה, כי הרב שלוש העניק תעודות כשרות שלא כדין למפעלים שהיו באותה עת תורמים משמעותיים לעמותת "מורשה" שבראשה עמד.

בנוסף, עולה חשד כי הרב שלוש עשה שימוש פסול בסמכותו, על מנת לכפות מינוי מקורבים למשרות בבתי עסק עליהם פיקח. יתר על כן, על פי החשד הרב שלוש היה מעורב עם מקורביו, בניסיון לסחוט עובד במועצה הדתית בחיפה, במסגרת מאבקי הכוחות בין המועצה לבינו.

ראש  אגף חקירות מודיעין אימץ את המלצות מפקד יחידת להב 433, ניצב מני יצחקי, וראש היחידה לחקירות הונאה, כמו גם של צוות החקירה, לפיהן,נמצאה תשתית ראייתית כלפי הרב שלוש בביצוע העבירות. תיקי החקירה הועברו לידי פרקליטות מחוז חיפה ושם יצטרכו בימים הקרובים לגבש את החלטה אם להעמידו לדין.

הפרשה עצמה החלה עם דו"ח מבקר המדינה ב-2008. בעקבות הדו"ח הוגשה תלונה במשטרה על ידי המרכז לפלורליזם יהודי. לאחר חקירה סמויה שנפתחה, המתינו חוקרי המשטרה כשנתיים עד לאישור שנתן היועץ המשפטי לממשלה לחקור את הרב באזהרה. במהלך השנים שחלפו נחקר הרב מספר רב של פעמים. כמו כן נחקרו גם עוזריו ועובדים במועצה הדתית בחיפה. חלקם אף  נעצרו לתקופות קצרות בהקשרים של פרשיות אחרות. למרות זאת  טרם הוגש נגד מי מהם כתב אישום עד היום.

עורכת הדין החיפאית תמי אולמן, שמייצגת את הרב, הגיבה לתקשורת בעניין ההודעה שהוציאה המשטרה ואמרה כי  "כבודה של היחידה במקומה מונח, אך לא הם אלה שאמורים להחליט על העמדתו של זה או אחר לדין. מי שאמון על ההחלטה היא פרקליטות המחוז. לגופו של עניין, אני סבורה שהחקירה הייתה רשלנית. מי שנסחט בכל הפרשה היה הרב שלוש עצמו. מדובר בקבוצה פוליטית שמנסה להזיז את כבוד הרב מכיסאו, ומשתמשת באמצעים פסולים כהגשת תלונות כזב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן