Skip to content

עימות בין לפיד לחרדים בתחילת מושב הקיץ של הכנסת

"העובדה שהממשלה החדשה לא כוללת חרדים, תילמד בספרי ההיסטוריה", תקף ח"כ פרוש את שר האוצר יאיר לפיד. "הממשלה הזו העדיפה להיות במצב שהיא מכריזה בפני ישראל ובפני יהדות העולם שהיא ממשלה שיש בה שנאה לחרדים". לפיד השיב בעקיצה: "אני משתתף בצערך. אני מבין שאתם עוברים ימים לא פשוטים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תחילתו של מושב הקיץ של הכנסת, הייתה מלווה בעימות ישיר בין שר האוצר, יאיר לפיד לבין חברי הכנסת החרדיים.

ח"כ פרוש: "ממשלה שבנויה על שנאה" (צילום: אתר הכנסת)
ח"כ פרוש: "ממשלה שבנויה על שנאה" (צילום: אתר הכנסת)

העימות פרץ במהלך הדיון בשש הצעות אי אמון, שהוגשו נגד הממשלה, כאשר חבר הכנסת מאיר פרוש מיהדות התורה, שהגיש את אחת מהצעות אי האמון, תקף את הממשלה החדשה. "הממשלה מורכבת מאנשים שאין להם כל ניסיון בעבודה ציבורית", תקף ח"כ פרוש. "מה שמעניין אותם זו רק התמונה שלהם בפייסבוק. זו ממשלה שבנויה על שנאה. משפחות של מחבלים שגרים במזרח ירושלים מקבלים הנחות בארנונה בעוד שיאיר לפיד מבקש למנוע מחרדי שלומד לקבל הנחות דומות. אלו הן תקנות אנטי דמוקרטיות".

פרוש המשיך ותקף: "העובדה שהממשלה החדשה לא כוללת חרדים, תילמד בספרי ההיסטוריה. הממשלה הזו העדיפה להיות במצב שהיא מכריזה בפני ישראל ובפני יהדות העולם שהיא ממשלה שיש בה שנאה לחרדים".

יאיר לפיד לא נשאר חייב. "אני משתתף בצערך. אני מבין שאתם עוברים ימים לא פשוטים. הממשלה שיצרה את הגירעון – לא הייתם שותפים לה? הייתם על המאדים? הייתם בכל ממשלה בשלושים השנים האחרונות. אני רק צריך לפתור את הגירעון שיצרתם, וזה לא שהייתם החברים הכי זולים", תקף שר האוצר.

לפיד: "הממשלה שיצרה את הגירעון - לא הייתם שותפים לה? הייתם על המאדים?" (צילום: דן בר דוב)
לפיד: "הממשלה שיצרה את הגירעון - לא הייתם שותפים לה? הייתם על המאדים?" (צילום: דן בר דוב)

שר האוצר תקף את פרוש גם על דברים שאמר בנושא הירידה בשיעורי הגיוס: "היה בך העוז לבוא לכאן ולהגיד שהדבר המרכזי במדינת ישראל הוא הנושא הביטחוני. דווקא אתה מודאג מהירידה באחוזי הגיוס? הסר דאגה מלבך. הממשלה הזו תטפל בזה שיהיו הרבה מתגייסים חדשים הישר מתוך החצר האחורית שלך. כולם יתגייסו. גם המשתמטים משינקין".

כשחבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) התפרץ לדבריו, השיב לפיד: "אנחנו כבר לא מקבלים ממך הוראות. המדינה סיימה לקבל מהסיעות החרדיות הוראות ולכן אתם כבר לא יושבים בראש ועדת הכספים".

על הערתו של ח"כ גפני, שהוא מפרסם פוסטים בפייסבוק בשבתות, ענה לפיד: "אני מפרסם פוסטים בשבת כי אני לא שומר שבת. אני לא אומר לך מה לעשות בשבת ואתה לא תגיד לי".

לח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), שהעיר ללפיד: "לא ניתן לך לקחת לילדים את הכסף" – ענה שר האוצר בעקיצה: "שמעתי שאתה קראת למרד מסים. מה תציע אחרי זה? שחרדים לא יתגייסו? שחרדים לא ישלמוּ מסים? על מה אתה מדבר? למקרה שאתה מודאג, הקצבנו 200 מיליון שקל לתקציב הרווחה רק כדי להבטיח בטחון תזונתי כדי שאף ילד לא יהיה רעב. אבל החובה הראשונית לפרנסתם של הילדים – היא של ההורים. זו איננה רק אחריותה של המדינה".

במהלך הדיון תקפה יו"ר מרצ, זהבה גלאון, את הממשלה, אשר, לדבריה, במקום להביא שינוי, מביאה קיפאון בתחום המדיני ובתחומים אחרים. "זו לא ממשלה של תקווה, אלא של אכזבה ומפח נפש", אמרה. "הציבור ששלח אתכם רועד עכשיו מפחד מהגזירות שאתם מתכננים לו. אני מסתכלת על הקואליציה הנוכחית, והיא המשך ישיר של הקואליציה הקודמת מבחינת זכויות האדם בישראל. הרבנים שולטים בצבא, המתנחלים מחליטים היכן לבנות, הטייקונים חוגגים. אותה הגברת בשינוי אדרת".

לפיד: "הסכסוך הישראלי-פלסטיני נמשך כבר 150 שנה, ואני מודה שלא פתרנו אותו בחודש הראשון לממשלה הזאת. בישיבת הממשלה הראשונה ראש הממשלה פתח ואמר: 'שתי מדינות לשני עמים'. זאת המדיניות של הממשלה. את שואלת אותי אם הממשלה שוחרת שלום? כן. את שואלת האם נעשה הכל כדי לחזור למשא ומתן המדיני? בוודאי. יש להניח שלא נראה עין בעין את הדרך שבה זה יתקדם".

בתום הדיון הסוער דחתה הכנסת שש הצעות אי אמון. בעד האי אמון הצביעו 43 חברי כנסת ונגדה הצביעו 63 חברי כנסת.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לרגל פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, כי לכנסת שלוש משימות מרכזיות במושב זה: "ראשית, שמירת ביטחונם של אזרחי ישראל מול אתגרים ביטחוניים שהופכים למורכבים וקשים מיום ליום. שיהיה ברור, אנו לא נשלים עם ירי משום גזרה לעבר מדינת ישראל ואזרחיה. לא מצפון, לא מדרום.

"שנית, אנו נעביר תקציב אחראי שיסייע לנו להמשיך בצמיחה ויסייע לשמור על מקומות העבודה של אזרחי ישראל. רפורמת "השמיים הפתוחים" שהעברנו אתמול הינה מהלך חשוב, הרפורמה הזו תוזיל את מחירי הטיסות ותביא לכאן יותר תיירים. הרפורמה הזו היא רק הראשונה בשורת רפורמות שנוביל כדי להוזיל את יוקר המחיה. עשינו זאת בסלולר, עשינו זאת אמש בטיסות ונעשה זאת בתחומים חשובים נוספים.

"שלישית, אנו נעביר חוק חדש לשוויון בנטל. נעשה זאת בדרך אחראית שלא תשסה ציבור בציבור. כי חוסננו היה ונשאר באחדותנו".

2 Comments

  1. ארז
    23 באפריל 2013 @ 11:52

    כל הכבוד ללפיד שסתם את הפיות של החרדים שבמקום ללמוד מטעויות ובצע הכסף עדיין המומים מזה שצינור הכסף נלקח מהם וכמובן מאשימים האשמות חסרות שחר
    תענוג לקרוא את זה

  2. יפה
    23 באפריל 2013 @ 2:33

    גם אתם קניתם את הספין הזה? ביום שבו מפורסמת הצעת התקציב שכוללת גזרות קשות חורג לפיד ממנהגו ללהג בפייסבוק ויוצא לייצר קרב מהלומות בכנסת. מדוע אתם נכנעים לבידוריזציה של החדשות במקום לדווח במקום מרכזי את הנושאים החשובים באמת?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן