Skip to content

פרויקט חוף מגדל מושק היום

הפרויקט כולל חוף ענק ופתוח לציבור בהיקף 850 דונם, אשר מוקם בימים אלו בחופי מגדל. בפרוייקט דרכי גישה מוסדרות, מתחם חנייה חופשית על שפת הכנרת, מרכז מסחרי, מגדל שעון על שם לוחמת המוסד סילביה רפאל, חוף רחצה ושביל אופניים - כל זאת על רצועת חוף באורך 2.2 קילומטרים ובהשקעה של יותר ממאה מיליון שקלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

חוף מגדל. תוכנית ענק אשר בסופה תכלול חופי רחצה לצד כ-20 בתי מלון מסוגים וסגנונות שונים
חוף מגדל. תוכנית ענק אשר בסופה תכלול חופי רחצה לצד כ-20 בתי מלון מסוגים וסגנונות שונים. (הדמיה: משרד אדריכלים אבשלומוב)

הבוקר מושק באירוע חגיגי השלב הראשון של פרויקט "חוף מגדל" הכולל חוף ענק ופתוח לציבור המשתרע על 850 דונם ויחזיר את חופי הכנרת לציבור ולתיירות.

במסגרת תוכנית של אדריכל מתי אבשלומוב, אשר בסופה תכלול כ-20 בתי מלון אשר יספקו כ-4,500 מיטות, מושק הפרויקט במגדל השעון בחוף מגדל. הפרוייקט, שבו השקיע משרד התיירות כ-110 מיליון שקל, לצד מועצת מגדל בראשות תא”ל במיל' הרצל גדז', כולל דרכי גישה מוסדרות, מתחם חניה חופשית על שפת הכינרת, מרכז מסחרי של חברת SGS "פאוור סנטר", מגדל שעון על שם לוחמת המוסד סילביה רפאל, חוף רחצה ושביל אופניים – כל זאת על רצועת חוף באורך 2.2 ק"מ, שתהווה אטרקציה לתיירות מקומית ותיירות נוצרית הנמשכת לכנרת מרחבי העולם.

זה שנים שחופי הכנרת אינם נגישים לציבור. התיירות הרבה שפקדה את אזור הכנרת בעבר הלכה והתמעטה עד לשפל חסר תקדים. הפרוייקט החדש מחזיר את רצועת החוף העתיקה במושבה מגדל, שעמדה זנוחה במשך עשרות שנים, למקום הראוי לה – מוקד תיירות שוקק חיים, החוף המרכזי של אגם הכינרת, ותחנת עצירה ודאית ואטרקטיבית לרבבות התיירים הנוהרים אל הכינרת מהארץ ומהעולם.

המגדל על שם לוחמת המוסד סילביה רפאל בחוף מגדל. שבע דרכי גישה שונות לחוף
המגדל על שם לוחמת המוסד סילביה רפאל בחוף מגדל. שבע דרכי גישה שונות לחוף

להחזיר את החוף לציבור

התוכנית המקורית לפיתוחו של חוף מגדל העלתה אבק במשך 20 שנה, עד שבשנת 2000 תכנן האדריכל אבשלומוב ממשרד אבשלומוב אדריכלים, המתמחה בתיירות ובבתי מלון, תוכנית בינוי ארכיטקטוני עבור משרד התיירות, שכללה את החזרת החופים לציבור ברצועת חוף נגישה וחופשית מתשלום לאורך 2.2 ק”מ, הכוללים חניונים בחינם בטווח הליכה ממימי הכינרת, מרכז מסחרי, טיילת המקבילה ל-20 מלונות בוטיק חדשים ושביל אופניים.

במסגרת הפרוייקט, מוקמות על שטח החוף שבע דרכי גישה שונות, טיילת, שביל אופניים אשר מהווה הכנה לשביל אופנים עוקף כנרת, שדרה מרכזית, 20 בתי מלון בסגנונות ובתקציבים משתנים. אחד ממלונות אלה כבר נמצא בבניה ועבודות הבניה של מלון נוסף צפויות להתחיל בימים אלה. בנוסף, הוקם מרכז מסחרי של חברת SGS (פאוור סנטר).

לדברי האדריכל אבשלומוב הכנרת משכה תיירות עוד לפני ימי הנצרות וישו, שההיסטוריה שלהם שזורה בהיסטוריה של הכנרת וחופיה. "אין ספק שאזור הכנרת וחוף מגדל זוכים לשדרוג רציני, החופים חוזרים לרשות הציבור, יחד עם מסלול האופניים והחניונים החופשיים, הכנרת תחזור ותתפוס את מקומה כמו בימי קדם, מה שיגביר באופן משמעותי את זרם התיירות הארצית והבינלאומית בחזרה לאזור."

הדמיה של חוף מגדל. רצועת החוף העתיקה במושבה מגדל עמדה זנוחה במשך עשרות שנים. (צילום: משרד אדריכלים אבשלומוב)
הדמיה של חוף מגדל. רצועת החוף העתיקה במושבה מגדל עמדה זנוחה במשך עשרות שנים. (צילום: משרד אדריכלים אבשלומוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן