Skip to content

גזענות בצפת: "אל תגעו לנו בבנות – תג מחיר"

הלילה הוצתו ארבעה כלי רכב ורוססה כתובת גזענית נגד ערבים בכפר עכברה שליד צפת. מפקד משטרת צפת: זהו "מעשה קונדס". שרת המשפטים: זוהי "תופעה אלימה ומכוערת של גזענות לשמה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"תג מחיר" נוסח צפת: ארבעה כלי רכב הוצתו הלילה (שלישי) בכפר עכברה השוכן ליד צפת. על קיר סמוך למקום ההצתה רוססה כתובת "אל תגעו לנו בבנות – תג מחיר". משטרת צפת שהוזעקה למקום פתחה בחקירה.

הרכבים שהוצתו שייכים למשפחת חליחל. לדברי בני המשפחה, הם שמעו קולות נפץ סמוך לשעה 02:30 לפנות בוקר. כשיצאו לרחוב הבחינו מיד בכלי הרכב עולים באש. בתחילה ניסו לכבותם בכוחות עצמם אולם הלהבות גברו, והם התרחקו מכלי הרכב הבוערים מחשש שמכלי הדלק יתפוצצו, והמתינו למכבי האש שהוזעקו למקום.

"מי שכתב את המילים האלו הוא גזעני ולא רק לאומני", אמר היום אב המשפחה מוחמד חליחל. "אלו רכבים שנקרו בדרכם של המציתים, וזה פשוט הבית הראשון בכניסה לכפר", הסביר היום אילן שוחט, ראש עיריית צפת, שהכפר מצוי במרחב המוניציפלי של העיר שעליה הוא מופקד. "מערכת היחסים בין תושבי עכברה לתושבים היהודים בצפת היא יוצאת מהכלל, אף פעם לא היו אירועים חריגים. אנחנו חיים בשכנות ובדו-קיום", אמר שוחט.

אחד מכלי הרכב שהוצתו בדיר ג'ריר שליד רמאללה (צילום: איאד חדד, בצלם)

לא כמו העולה מדבריו, בצפת היו לא מזמן אירועים כנגד ערבים הלומדים במכללת צפת, ותושבי עירו נקראו על ידי רבה של העיר שלא להשכיר דירות לערבים. מפקד משטרת צפת, סגן-ניצב עופר קנטרוביץ, כנראה שאינו רואה מקרה זה בחומרה ומעריך כי זהו "מעשה קונדס". לדבריו בשגרת היום יום "היישוב הזה שקט, והאוכלוסייה פנטסטית". הוא הוסיף כי המשטרה פתחה בחקירה וכי בידיה מספר כיווני חקירה. לדבריו "החשודים הציתו שני כלי רכב, שככל הנראה גרמו להצתת שני הרכבים האחרים".

שרת המשפטים ציפי לבני הגיבה לאירוע ואמרה: "מדובר בתופעה אלימה ומכוערת של גזענות לשמה. בתופעות כאלה, שבהן יש מי שמונעים משנאה ושלוקחים את החוק לידיים, צריך להילחם ביד קשה ובכל מקום שבו היא מתרחשת – בצפת או ביהודה ושומרון".

קודם לכן, במהלך הלילה, הוצתו גם עשרה כלי רכב בכפר דיר ג'ריר, סמוך לרמאללה. ארבעה כלי רכב נשרפו כליל, ועוד שישה נשרפו חלקית. כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירת המקרה. לא נמצאו כתובות גרפיטי באזור. בעבר הוצתו מכוניות בכפר ורוססו שם כתובות נאצה נגד פלסטינים. משטרת איו"ש פתחה בחקירה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן