Skip to content

שלי יחימוביץ' תקפה את לפיד במספרים שגויים

טעתה בין גרעון הכולל של שנת 2012 שהוא כ-35 מיליארד שקל, לבין הגרעון המצטבר של 12 החודשים עד מרץ 2013. כל חודש מפרסם האוצר גרעון מצטבר של 12 חודשים לאחור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ שלי יחימוביץ טעתה כאשר ציינה בדף הפייסבוק שלה: "שגיאת ענק מפחידה או בורות קשה של שר האוצר לפיד?" והביאה את דוח חטיבת מידע ניהולי באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שבו נכתב שהגרעון המצטבר עד סוף חודש מרץ 2013 הגיע ל-42 מיליארד שקל, שהם 4.2% תמ"ג.

טעות בתום לב? יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
טעות בתום לב? יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

יו"ר האופוזיציה כתבה עוד, כי אתמול בכנסת טען שר האוצר שהגירעון עומד על 35 מיליארד שקלים. משרד האוצר פירסם לפני שבועיים שהגירעון בשנה האחרונה עומד על 42 מיליארד שקלים. "הבדל של שבעה מיליארד שקלים הוא כל כך דרמטי לחיים של כולנו עד שאין לי כמעט מילים לתאר את עומק המבוכה".

האמת היא, שהמבוכה האמיתית היא דווקא של יחימוביץ', היודעת היטב כי יש הבדל בין הכולל של 2012, המכונה "אוברדרפט של המדינה" והסכום שלו הוא כ-35 מיליארד שקל, לבין הגרעון המצטבר של 12 החודשים עד חודש מרץ 2013.

אגב, גם הסכום של 39 מיליארד שקל, שפורסם זמן קצר לפני הבחירות, היה סכום של 12 חודשים עד לאותה התקופה, ולא סכום הגרעון הכולל שנת 2012. ויכוח ענייני הוא חשוב, אבל צריך להתייחס נכון למספרים. על כך הגיבה נילי רייכמן, יועצת התקשורת של שר האוצר:

"שלי יקרה.
הנה העובדות:
הגרעון השנתי למימון לשנת 2012, זה הגרעון שכולל קבלת אשראי נטו, הסתכם ב-34.6 מיליארד שקלים, וזה הגרעון עליו דיבר אתמול שר האוצר בישיבת סיעת"יש עתיד". זהו המספר המקובל על בנק ישראל, על האוצר ועל ממשלת ישראל. זהו למעשה האוברדראפט שהמדינה צריכה לסגור על מנת להתאזן. הנתון אליו את התייחסת, ואשר התפרסם בחודש אפריל, מדבר על הגרעון המצטבר. זהו נתון אחר, שאינו קשור לנושא שעליו דיברת. אין לי ספק שעשית את הטעות בתום לב, ונשמח להעביר לך את הנתונים האמיתיים עליהם דיבר שר האוצר אתמול בכנסת. לתפיסתנו, חשוב מאוד שהתמונה הכלכלית תיפרש במלואה בפני יו"ר האופוזיציה, כדי ליצור דיון ציבורי ראוי".

3 Comments

  1. עו"ד יאיר אולמרט
    23 באפריל 2013 @ 19:27

    מפתה להציג את יחימוביץ' כסתם "אהבלה" שיצאה חומוס – באה לקלל ויצאה מקוללת. אבל האמת הרבה יותר מטרידה: היא יודעת את האמת אבל מתעסקת בהפצת תעמולה שקרית. ספינים שמבוססים על בורות ההמון. האשה הזו אינה סתם טיפשה שלוקה בהבנה מדובר בנוכלת שמטעה את ההמונים במתכוון ובדם קר.

  2. ריקי
    23 באפריל 2013 @ 18:35

    שלי צדקה לחלוטין, אתה לא מעודכן והמבוכה היא שלך: http://megafon-news.co.il/asys/archives/142694

    • אלון
      23 באפריל 2013 @ 19:39

      לא מבין את העם את מעמד הביניהם שתמך בקפיטליסת כיאיר לפיד ולא בשלי
      הם עוד יצתערו על כך…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן