Skip to content

כנס היין הישראלי – בסימן הקיימות בענף

בכנס יועלו נושאים אסטרטגיים המעסיקים את ענף היין ואשר יתוו את דרכו בשנים הקרובות • הפסטיבל שיתקיים בין ה-2 ל-18 במאי ברחבי הגליל, הגולן והעמקים יציע ביקורים בחצרות יקבים, כרמים, גלריות, מוזיאונים, סדנאות וטיולים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אירועי פסטיבל "בשביל היין" 2013 ייפתחו ב-2 במאי בכנס היין הישראלי הרביעי בסינמטק ראש פינה, בסימן קיימות בענף היין. בתום הכנס יוענק לראשונה אות יקיר ענף הגפן והיין וייפתח יריד היין השנתי בו ישתתפו יקבי הגליל, הגולן והעמקים. אירועי הפסטיבל יימשכו עד ה-18 במאי ברחבי הגליל, הגולן והעמקים.

יריד היין בראש פינה (באדיבות: צ. גיני סוכנות לצילום)
יריד היין בראש פינה (באדיבות: צ. גיני סוכנות לצילום)

הכנס יתמקד בנושא "גידול גפן וייצור יין בר קיימא" וייסקרו היבטים שונים של תפיסת הקיימות, ייבחנו היבטים מעשיים של גידול כרם והפקת יין על פי עקרונות הקיימות, גם בהתאם למודלים קיימים בעולם. כמו כן, הכנס שם לו למטרה להעלות לדיון נושאים אסטרטגיים המעסיקים את ענף היין הישראלי ואשר יתוו את דרכו בשנים הקרובות.

אורח הכנס השנה הוא כתב היין הבריטי, ד"ר ג'יימי גוד, העומד מאחורי האתר Wineanorak, בעל טור קבוע בעיתון Sunday Express ושותף בכתיבת ספרי יין. סקירותיו יעסקו בנעשה בתחום הקיימות בגידול גפן ובייצור יין בעולם ויחבר את נושא הקיימות לתפיסה רחבה יותר בתחום היין, אותה הוא מכנה "יין אותנטי".

לכנס שותפים המכללה האקדמית תל חי, המועצה לגפן ויין, הרשות לפיתוח הגליל, מכללת אוהלו בקצרין ומועצה מקומית ראש פינה.

"כשאומרים קיימות בענף היין, מתכוונים לאסטרטגיה בתחום גידול הגפן ועיבוד ענבים ליין המשלבת בו זמנית קיימות כלכלית, קיימות של מבנים ושטחים, הפקת מוצרים איכותיים המתחשבים בדרישות של חקלאות ברת קיימא וכן היבטים של ניהול סיכונים לסביבה ולמוצרים", מסבירים מארגני הפסטיבל, המציגים נתונים לפיהם 40% משוק היין בישראל מיוצר בצפון ישראל, בגליל, בגולן ובעמקים; וכ-60% מהישראלים מעדיפים לשתות יינות מתוצרת מקומית.

במהלך הפסטיבל, יוכלו המבקרים להיפגש עם הייננים והכורמים בחצרות הבתים והיקבים. האירועים השונים שיתקיימו בעיקר בסופי השבוע, יהיו ביקבים, בכרמים, בגלריות, במוזיאונים. לאורחים מצפים בין טיולים, ירידי יין, השקת יינות הגליל, שיתופי פעולה בין תיירני הצפון. לצד היקבים יפעלו מסעדות שיציעו תפריטים מיוחדים לארוחות יין וסדנאות להכרת יינות האזור.

המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הגליל, משרד התיירות, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, עמותות התיירות האזוריות, מועצת גפן היין, קק"ל והרשויות המקומיות, חברו יחדיו למיסוד האירוע השנתי.

לכל אירועי הפסטיבל בקרו באתר: http://wine.galil.gov.il

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן