Skip to content

אפל דוחפת את השווקים

הדולר מצליח לשמור על כוחו, בעיקר מול מטבעות האירופים על רקע נתוני המקרו המאכזבים שהתפרסמו באירופה. הנתונים המאכזבים של מדד מנהלי הרכש בגרמניה מעידים על כך שהכלכלה הגדולה של גוש האירו ממשיכה לסגת בהדרגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העולם. המדדים המובילים בוול סטריט סגרו את יום המסחר בעליות של מעל 1%. ענקית הטכנולוגיה ויצרנית האייפון "אפל" הכתה את התחזיות ודחפה את שוק האמריקני במסחר המאוחר. באסיה נרשמות עליות שערים נאות על רקע ההתפתחויות בארה"ב. יתכן כי אפל תמשוך את השווקים מעלה גם במהלך היום.

זירה מקומית

אחרי יום מסחר מוצלח שבו המדדים המקומיים רשמו עליות שערים נאות, החגיגה צפויה להימשך גם היום. הנעילה החיובית מוול סטריט והזינוקים בשווקים באסיה אמורים לתמוך בשוק המקומי. מדד ת"א 25 אשר הוסיף 0.51% לערכו אמש, צפוי להמשיך לנוע צפונה אל עבר 1220 הנקודות. פריצה של רמה זו תוביל להמשך העליות אל עבר 1240 הנקודות.

בזירת המט"ח, הדולר מצליח לשמור על כוחו, בעיקר מול מטבעות האירופים על רקע נתוני המקרו המאכזבים שהתפרסמו באירופה. צמד הדולר שקל נסחר ביציבות בין 3.6- 3.62. אנו מעריכים, כי טווח מחירים זה עשוי להיפרץ במהלך היום לכיוון מעלה על רקע התחזקותו של הדולר בעולם. היעד במקרה של פריצה הינו – 3.65 לפחות. אנו מעריכים כי למרות הלחץ המופעל על בנק ישראל להתערב במסחר, המצב הנוכחי בשוק במט"ח מאפשר לבנק לשמור על ניטראליות לעת עתה. המשקיעים לא ממהרים לנטוש את הדולר בזירה הבינ"ל, למרות העליות החדות בשווקים אשר בד"כ מוביליות להתרסקות הדולר לטובת השקעות אגרסיביות יותר. חוסר הוודאות בשווקים ימשיך לשחק לטובת הדולר האמריקני הנחשב לנכס מקלט. רק שבירה מטה של 3.58 עשויה להוביל להתערבות נוספת של בנק ישראל.

זירה בינלאומית

המדדים המובילים בעולם מצליחים להתאושש אחרי הפתיחה היומית המאכזבת שבאה בעקבות נתוני מקרו מאכזבים שהתפרסמו בסין ובאירופה. מדד מנהלי הרכש בגרמניה העיד על כך שחלה התכווצות הן בסקטור היצור והן בסקטור השירותים. בסקטור היצור הנתון רשם קריאה של 47.9 נקודות לעומת 49 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם. בסקטור השירותים הנתון רשם קריאה של 49.2 נקודות לעומת 50.9 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם. הנתונים המאכזבים מעידים על כך שהכלכלה הגדולה של גוש האירו ממשיכה לסגת בהדרגה וזה למעשה מפעיל לחץ כבד על האירו אשר צונח מתחת ל-1.3.

בסין, מדד מנהלי הרכש של סקטור היצור בסין רשם קריאה של 50.5 נקודות לעומת 51.6 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם. למרות שהנתון מעיד על התרחבות ( מעל 50 = התרחבות ואילו מתחת ל-50= התכווצות), הרי כי מדובר בנתון פחות טוב מחודש קודם, וזה למעשה מפעיל לחץ על השווקים.

העליות צברו תאוצה אחרי הפתיחה החיובית בוול סטריט. מכירות הבתים החדשים בארה"ב רשמו שיפור נוסף ביחס לחודש הקודם וזה למעשה תרם את חלקו לעליות בשווקים. המכירות הסתכמו ב-417 אלף לעומת 411 אלף יחידות שנמכרו בחודש הקודם.

עונת הדוחות ממשיכה לרכז עניין: ענקית הטכנולוגיה "אפל" הכתה את התחזיות והעניקה רוח גבית למשקיעים הנאמנים שלה אשר ספגו תיקון עמוק של מעל 50% מערכה בתוך פחות משנה. החברה מכרה במהלך הרבעון 37.4 מיליון מכשירי "אייפון", לעומת צפי של 36.5 מיליון יחידות. מכירות האייפד הסתכמו ב-19.5 מיליון יחידות לעומת הצפי ל- 18.3 מיליון מכשירים. בעקבות הביצועים הטובים, החברה הודיעה על הגדלת הדיווידנד ב-15%, דבר אשר אמור להשיב את אמון המשקיעים במנייה.

מקרו מסביב לעולם

הבנק המרכזי של ניו זילנד הותיר את שיעור הריבית על כנו ברמה של 2.5%.

באוסטרליה, האינפלציה ממשיכה להתמתן. מדד המחירים לצרכן עלה ברבעון הראשון של השנה ב-0.4% לעומת הצפי שעמד על עליה של 0.7%. הדולר האוסטרלי נסחר בכבדות אחרי הנתון.
היום המשקיעים יעקבו בדריכות אחרי סקר האקלים העסקי בגרמניה ואחרי הזמנות המוצרים בר י קיימא בארה"ב. האירו צפוי להיות תחת לחץ לקראת פרסם הנתון ( סקר האקלים העסקי). נתון מאכזב עלול להוביל להורדת הריבית בשבוע הבא.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר ב-A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן