Skip to content

לפיד דן עם שלמה בוחבוט על תקציב השלטון המקומי

שר האוצר ויו"ר מרכז השלטון המקומי דנו בתקציב הרשויות המקומיות לשנת 2013. הוחלט על הקמת צוות עבודה משותף בראשות מנכ"לית משרד האוצר יעל אנדורן. לפיד: "אעשה הכל כדי לצמצם למינימום את הפגיעה בשלטון המקומי". בוחבוט: "לא נסכים לריטואל בו המדינה נכנסת לגירעון עמוק והשלטון המקומי צריך לשאת בנטל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לקבל הנחיה ברורה היכן לקצץ. בוחבוט
לקבל הנחיה ברורה היכן לקצץ. בוחבוט (צילום: אליק מאור)

שר האוצר, ח"כ יאיר לפיד, נפגש אתמול עם יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט. הפגישה התקיימה בהשתתפות מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, מנכ"ל משרד הפנים, יגאל צרפתי ומנכ"ל המרכז לשלטון מקומי, שלמה דולברג.

שר האוצר ציין כי הוא מבין את חשיבות תקציבי האיזון לרשויות המקומיות וכי הרשויות הן המעניקות את השירותים החיוניים למרקם החיים התקין של אזרחי ישראל. על כן, יאבק לצמצם למינימום את הפגיעה בשלטון המקומי. עם זאת, ציין כי אנו נמצאים בתקופה קשה וכולם צריכים לשאת במאמץ הכולל להבריא את המשק.

בוחבוט: תקציבי האיזון והפיתוח הם תקציבי קיום

בוחבוט הציג את עמדת השלטון המקומי לפיה תקציבי האיזון והפיתוח הם תקציבי קיום. כל קיצוץ בתקציב צריך להיות מלווה בהנחייה ברורה היכן לקצץ – איזה שירותים לתושבים ייפגעו כתוצאה מן הקיצוץ. הגירעון אכן עמוק והשלטון המקומי מבין את הצורך להגיע לאיזון תקציבי, אך יחד עם זאת ציין בוחבוט: "לא נסכים לריטואל בו המדינה נכנסת לגירעון עמוק והשלטון המקומי צריך לשאת בנטל. קיצוץ בתקציבי הרשויות המקומיות הוא פגיעה ישירה בקשת השירותים לאזרח".

לפיד הורה על הקמת צוות פעולה בראשותה של מנכ"לית המשרד, אנדורן, בשיתוף משרד הפנים ונציגי מרכז השלטון המקומי. הצוות יבחן את תקציב 2013 והשלכותיו על השלטון המקומי. השר ציין בדבריו כי יש לחזק את הרשויות החלשות והקטנות ולא לפגוע בהן.

בשלטון המקומי הביעו שביעות רצון מהבנתו של שר האוצר לחשיבותו של השלטון המקומי עבור התושבים. את הפעילות מול הרשויות המקומיות יוביל משרד הפנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן