Skip to content

המאבק ב"קדימה": לבני הפסידה 4 ח"כים והרוויחה שחקן תיאטרון

שחקן התאטרון צביקי לוין, שאירגן לפני מספר שבועות את הפגנת האלפים בבית שמש, פתח דף תמיכה בציפי לבני. "רק היא מסוגלת להפיל את נתניהו", הוא אומר. "חברי הכנסת שהעבירו תמיכתם למופז רוצים רכב, נהג ולשכת סגן שר בממשלת נתניהו!!"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שחקן התאטרון צביקי לוין, שאירגן לפני מספר שבועות את הפגנת האלפים בבית שמש, פתח דף תמיכה בציפי לבני. "רק היא מסוגלת להפיל את נתניהו", הוא אומר. "חברי הכנסת שהעבירו תמיכתם למופז רוצים רכב, נהג ולשכת סגן שר בממשלת נתניהו!!"   

מאת צבי זינגר

המאבק ב"קדימה" ממשיך להתלהט. בעוד חברי כנסת, תומכיה של ציפי לבני, מתמעטים והולכים, מכריז מי שארגן את ההפגנה החילונית הגדולה בבית שמש, כי הוא מתגייס כדי לתמוך בלבני לראשות "קדימה" ולראשות הממשלה.

צביקי לוין, שחקן תיאטרון בית לסין, הוא האיש שאירגן את הפגנת האלפים בבית שמש, במחאה על תקיפתה של הילדה נעמה מרגוליס, ע"י חרדים. לאחר תקיפתה של נעמה מרגוליס פתח בפייסבוק עמוד שנקרא "אלף ישראלים עולים לבית שמש להגן על נעמה הקטנה".  בתוך ימים אחדים חרג המספר הרבה מעבר לאלף – ובעמוד נרשמו למעלה מ-8000 ישראלים.

צביקי לוין: "רק לבני יכולה". צילום - מעמוד הפייסבוק

אתמול פתח לוין בפייסבוק דף תמיכה בלבני, בשם "דרושה ראש ממשלה". "זהו צעד ראשון בדרך להתמודדות ציפי לבני לראשות הממשלה", אמר לוין ל"מגפון". "למופז אין שום סיכוי להפיל את נתניהו".

היום הגיב צביקי לוין, בחריפות בלתי רגילה, בעמוד הפייסבוק שלו, על מעבר שלושה מחברי הכנסת שתמכו בלבני, למחנה מופז: "לא יעזור לכם כלום", כתב. "האמת היא אחת, והיא מהדהדת אל כל קצווי הארץ – כל אותם ח״כים שהעבירו תמיכתם למופז עושים זאת מסיבה אחת בלבד: הם רוצים רכב, נהג ולשכת סגן שר בממשלת נתניהו!!

"שלוש שנים הם מסתובבים במרמור כי ציפי לבני נותרה נאמנה לבוחריה ועקרונותיה וסירבה להיכנס לממשלת נתניהו כדי לרפד את ישבניהם בכיסא עור", המשיך לוין וכתב. "מספר ח״כים עם שאיפות שהטריפו עליהם את דעתם איבדו סבלנות. האמת היא אחת: בילסקי, פלסנר, רוחמה ושות׳ מוכנים למסור לביבי על מגש של זהב את מפתח הזהב ללשכת ראש הממשלה, תוך כדי ריסוקה של קדימה, וכל זה בשביל לשכה של זהב… והם רוקדים עכשיו סביב עגל הזהב ומרמים את חברי קדימה ואזרחי המדינה כולם. זו האמת העירומה. אלפי מתפקדים צעירים בקדימה יחשפו אתכם. לא ננוח ולא נשקוט. מול המדינה כולה נחשוף אתכם".

אצל מופז גדל בינתיים מחנה חברי הכנסת התומכים ומספר חברי הכנסת התומכים בו כמעט ומשתווה לתומכים בלבני. לבני איבדה ביום אחד ארבעה מחברי הכנסת התומכים בה: שלושה ח"כים – חרמש, ביבי וביילסקי – הודיעו לה אתמול על תמיכתם במועמדותו של ח"כ שאול מופז. בנוסף לכך התפטר מהכנסת גם ח"כ אלי אפללו, התומך בה. מחליפו בכנסת, אבי דואן, הוא ראש מטה הבחירות של מופז.

במחנה לבני נשארו, בשלב זה, 12 חברי כנסת: רוני בר-און, רחל אדטו, יואל חסון, דורון אביטל, נינו אבסדזה, מגלי והבה, אורית זוארץ, נחמן שי, רוברט טיבייב, שלמה מולה, מרינה סולודקין וגדעון עזרא. ביחד עם לבני עצמה – מדובר ב-13 ח"כים.

במחנה שאול מופז התפקדו חברי הכנסת ישראל חסון, רונית תירוש, עתניאל שנלר, אריה ביבי, זאב בילסקי, שי חרמש, יוחנן פלסנר, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', ואבי דואן שיושבע מחר כחבר כנסת.

על הגדר, בינתיים, יושבים חברי הכנסת יו"ר סיעת "קדימה", דליה איציק, רוחמה אברהם-בלילא ויעקב אדרי. חברי הכנסת אבי דיכטר ומאיר שטרית הכריזו כי יתמודדו בעצמם על ראשות המפלגה, אם כי ההערכה היא שלקראת מועד הפריימריז יסירו את מועמדותם ויעבירו את תמיכתם למופז.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן