Skip to content

הנשיא פרס לביקור בוותיקן, בהזמנת האפיפיור פרנציסקוס

הנשיא יקבל את "מדליית הכבוד למען השלום" בטקס חגיגי בבזיליקה המרכזית של עיירת השלום אסיזי בהשתתפות מאות נזירי המסדר הפרנציסקני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 נשיא המדינה שמעון פרס יצא ביום שני הקרוב, לביקור מיוחד באיטליה ובוותיקן, בהזמנתו האישית של האפיפיור החדש, פרנציסקוס. במרכז הביקור תיערך פגישה ראשונה בין מנהיג ישראלי לאפיפיור החדש, וכן סדרת פגישות מדיניות עם נשיא איטליה וראש הממשלה, וטקס חגיגי בעיירת השלום אסיזי לכבודו של הנשיא הישראלי.

הנשיא פרס יהיה  אחד מהמנהיגים הראשונים עמם  נפגש האפיפיור פרנציסקוס מתחילת כהונתו. בפגישתם יעלה הנשיא פרס את נושא קידום השלום והיציבות במזה"ת, קידום המו"מ המדיני בין ישראל לפלשתינאים, העמקת וחיזוק היחסים בין ישראל לוותיקן ובין העם היהודי לנצרות, וכן קידום המאבק בעוני העולמי. בפגישותיו המדיניות של הנשיא עם ראש הממשלה האיטלקי ונשיא איטליה – ידונו בהרחבה בסוגיה האיראנית, בהרחבת הלחץ הדיפלומטי והסנקציות הכלכליות, במעורבות אירופה בתהליך המדיני בין ישראל  לפלשתינאים  ובהידוק שיתוף הפעולה הכלכלי, המדעי והטכנולוגי בין המדינות.

האפיפיור פרנציסקוס. הזמין את הנשיא פרס לביקור (צילום: ויקימדיה)
האפיפיור פרנציסקוס. הזמנה אישית (צילום: ויקימדיה)

בתום הפרק המדיני של הביקור יערוך הנשיא  פרס ביקור מיוחד בעיירת השלום , אסיזי, המהווה את סמל השלום של איטליה, העיר בה נולד  פרציסקוס הקדוש שעל שמו נקרא האפיפיור החדש.  בהזמנה מיוחדת וביוזמתו של ראש-העיר אסיזי יתקבל הנשיא בטקס חגיגי ומפואר בבזיליקה המרכזית בעיר, בהשתתפות מאות נזירי המסדר הפרנציסקני, במהלכו יקבל את מדליית "אזרחות כבוד למען השלום" ואת מפתח העיר. האות המכובד מוענק לראשונה בהיסטוריה לנשיא פרס על פועלו למען קיום דיאלוג עולמי וקידום השלום . הנשיא פרס ינצל את הביקור בכדי להודות לעיירה "אסיסי", בשם העם היהודי, על פועלם להצלת היהודים בזמן מלחמת העולם השנייה .

הנשיא ינצל את ביקורו גם למפגש עם ראשי הקהילה היהודית באיטליה, למפגש עם אנשי עסקים וראשי חברות לקידום יחסי הכלכלה והמסחר בין המדינות, ויערוך מפגשים וראיונות עם התקשורת האיטלקית והבינלאומית .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן