Skip to content

אקוניס: "אין החלטה ממשלתית לשחרור מחבלים"

כך אמר היום סגן השר אופיר אקוניס, בדיון שערכה מליאת הכנסת, בדרישת ארה"ב מישראל לשחרר מחבלים כמחווה לרשות הפלסטינית. ח"כ אורית סטרוק, מגישת ההצעה לסדר, אמרה כי "דרישה זו מזעזעת... כי כל שחרור כזה גורם למחבלים פוטנציאליים נוספים לקבל את ההחלטה ולצאת גם הם לדרך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אין החלטה ממשלתית לשחרור מחבלים, ומדיניות הממשלה מנוגדת לשחרור כזה". כך אמר היום סגן השר, אופיר אקוניס, במליאת הכנסת – שדנה בדרישת ארה"ב מישראל, לשחרר מחבלים כמחווה לרשות הפלסטינית.

אקוניס (צילום: שי חייק, ויקימדיה)
"יהודה ושומרון אינם שטח כיבוש". אקוניס (צילום: שי חייק, ויקימדיה)

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) מגישת ההצעה לסדר, אמרה כי "דרישה זו מזעזעת לא רק משום שמו"מ צריך להתקיים ללא תנאים מוקדמים, ולא רק בגלל הסכנה שאותם מחבלים יחזרו לייצר טרור, אלא גם ובעיקר, משום ששחרור מחבלים הוא זריקת עידוד אדירה לטרור ולטרוריסטים באשר הם. כל שחרור כזה – גורם למחבלים פוטנציאליים נוספים לקבל את ההחלטה ולצאת גם הם לדרך, כי הם מבינים שיש להם גב". סטרוק הוסיפה ושאלה "האם אכן ארה"ב היא שלוחצת על ישראל לשחרר מחבלים, אותה ארה"ב שחרתה על דיגלה את המאבק בטרור, ושחוותה בעצמה לפני ימים אחדים את הטרור אצלה בבית".

לדבריה, בין המחבלים שארה"ב דורשת מישראל לשחרר, יש גם מחבלים שהציתו ושרפו את אמנון פומרנץ בעודו חי בתוך הרכב שלו בשנת 1990, המחבלים שרצחו את הטרקטוריסט יגאל ועקנין בשנת 1993, המחבל שרצח בשנת 1993 את שעיה דויטש, חקלאי בן 39 מגוש קטיף, המחבלים ששרפו חיים, בשנת 1998, את רחל וייס ושלושת ילדיה הפעוטים אפרים, נתנאל ורפאל, ואת החייל דוד דלרוזה שניסה להצילם, וכן המחבלים שרצחו בשנת 1989 בדקירות סכין את פרופ' מנחם שטרן, בעמק המצלבה, כשהיה בדרכו לאוניברסיטה העברית.

סגן השר אופיר אקוניס (הליכוד ביתנו) התחייב כאמור כי אין החלטה ממשלתית לשחרור מחבלים, ומדיניות הממשלה מנוגדת לשחרור כזה. הוא חזר על הקריאה למו"מ ללא תנאים מוקדמים, והדגיש כי יהודה ושומרון אינם שטח כיבוש אלא מולדתו של העם היהודי.

1 Comment

  1. מתנות
    25 באפריל 2013 @ 0:18

    לאחרונה שרים זורקים כל כך הרבה סיסמאות מיותרות ובראשו שר האוצר
    נראה מה יקרה בסוף…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן