Skip to content

אריה אלדד: ישראל חייבת לתקוף באיראן גם ללא עזרה

פרופ' אריה אלדד קובע בראיון למגפון: "צה"ל צריך היה לתקוף הבוקר ולהשמיד את איום הגרעין האיראני על מדינת ישראל". לדבריו, בנק העור שיזם וניהל עונה על כל הצרכים של מדינת ישראל לגבי טיפול בנפגעי כוויות, ובאשר למדינה פלסטינית – היא קיימת כבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרופ' אריה אלדד, קצין רפואה ראשי לשעבר ומנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית לשעבר בבית החולים הדסה עין-כרם, שהיה חבר כנסת מטעם האיחוד הלאומי במשך עשר שנים עד הבחירות השנה, מעיד על עצמו ואומר: "היום אני ציוני חרד".

אלדד חרד לגורלה של המדינה מאיום הגרעין האיראני. בראיון מיוחד למגפון הוא מבהיר: "למרות המילים וההצהרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא נרתע ברגע האחרון ולא תקף באיראן, והיום אנחנו תלויים במידה רבה ברצונה של ארה"ב להשמיד את התשתית הגרעינית של איראן. לדעתי, גם היום ישראל חייבת לתקוף לבדה את איראן, ללא עזרה, גם אם שום מדינה בעולם לא תסייע לה. התוצאות של תקיפה עכשווית יהיו פחות משמעותיות  מתקיפה שיכלה ישראל לבצע לפני שנה וחצי, שנה. להערכתי, ארה"ב לא תתקוף באיראן ובגלל ההססנות של נתניהו, ישראל תמשיך להימצא תחת איום גרעיני איראני".  

אריה אלדד (צילום: יגאל יששכרוב)
"בגלל ההססנות של נתניהו, ישראל תמשיך להימצא תחת איום גרעיני איראני". אריה אלדד (צילום: יגאל יששכרוב)

אלדד מדגיש, כי"יש מי שחושב שאיראן היא מדינה רציונאלית וממש כשם שברית המועצות לא תקפה את ארה"ב בתקופת המלחמה הקרה כך יוכל להתקיים גם מאזן אימה בין ישראל לאיראן. מי שסבור כך – אינו מבין את הכוחות המניעים את השלטון באיראן. לא מדובר בשלטון רציונאלי המתמודד על עמדות כוח ושליטה, אלא במשטר מוסלמי רדיקאלי הרואה בעצם הפגיעה ביהודים או בנוצרים מצווה דתית עליונה, בלי להתחשב בתוצאותיה שעלולות לפגוע גם בעם  האיראני עצמו. ממש כשם שמחבל מתאבד שיעי יודע שהוא ימות במהלך הפיגוע והוא מוכן לכך, כי המטרה גדולה מהחיים, כך עלולה איראן לפעול כמדינה מתאבדת על מנת לפגוע ב'שטן' קרי ישראל או ב'שטן הגדול' קרי ארה"ב. לפיכך, השיקולים הרציונאליים שלנו אינם ישימים לגבי המשטר האיראני. צריך היה לתקוף הבוקר, אבל אם לא תקפנו את איראן בבוקר – הרי תקיפה הלילה, עדיפה על תקיפה מחר בבוקר".

"זהו המקום המסוכן ביותר בעולם ליהודים"

פרופ' אלדד מודע לתוצאות התקיפה ומדגיש: "מובן שיהיו קורבנות גם בחזית וגם בעורף, אבל כשהעם היהודי החליט שהוא רוצה מדינה ורוצה להיות אדון לגורלו, ולא קורבן חסר ישע הנתון לחסדי אנטישמים נוצרים או מוסלמים, הוא גם הבין שהוא מוכן לשלם את המחיר עבור העצמאות הזו. יותר מ-23,000 יהודים מתו עד היום במערכות ישראל להקמת המדינה ולקיומה. לכאורה, זהו המקום המסוכן ביותר בעולם ליהודים להתגורר בו, אם שוכחים את השואה. כשנדרנו נדר לעולם לא עוד, התכוונו בעצם שאנחנו מוכנים לשלם מחיר כדי למנוע שואה שנייה. נתניהו יודע לדבר על זה יפה. הוא מכיר את המילים ואפילו את המנגינה והוא מצטיין בתיאוריה, אבל בטסט הוא נכשל. נתניהו, מוסיף אלדד, לימד את כל העולם כיצד להילחם בטרור ואף כתב על כך ספרים, שלא לקיים משא ומתן עם טרור, שלא להיכנע לטרור, אבל כשהפך לראש ממשלה – עשה בדיוק ההיפך ממה שהטיף בספריו".

בהקשר לשחרור יותר מ-1000 מחבלים ששוחררו בעסקת גלעד שליט, סבור אריה אלדד שישראל הייתה אמורה לפתוח בפעולה צבאית לשחרורו. לדבריו, אפשר היה, למשל, לפרסם מודעה בעיתונות עם רשימת מפקדים ומנהיגים של החמאס ובה אולטימטום, שאם גלעד שליט לא ישוחרר תוך 24 שעות יבוצע סיכול ממוקד מדי שבוע נגד אחד מן הרשימה וכי ישראל שומרת לעצמה את האופציה להוסיף ולגרוע ממנה. "והנה, ראינו", אומר אלדד, "שלמרות כל מה שנתניהו ניסה להנחיל לעולם, הוא נכנע לטרור".

בנק העור הגדול בעולם

העיסוק הרפואי של פרופ' אריה אלדד כלל, בין היתר, את ניהול בנק העור הלאומי, שהקים ב-1987 בהדסה עין- כרם. בנק זה הינו הגדול בעולם, מכיוון שהמדינה תכננה אותו  כך שיענה על צורכי הנפגעים במלחמה או באירוע של אסון רב נפגעים. פרופ' אלדד מציין, כי בבנק זה אגורים 200 מ"ר עור שמספיקים לטיפול ב-100 נפגעי פגיעות קשות ומספק בשוטף את כל הצרכים של כל המחלקות לכירורגיה פלסטית ויחידות הכוויה במדינת ישראל.

"המחקר הרפואי שלי עסק בגידול עור בתרביות רקמה בניסיון ליצור תחליף עור ביולוגי לטובת נפגעי כוויות", אומר אלדד ומסביר: "כששותלים למשל כליה בגוף האדם, היא יכולה להחזיק מעמד עשר שנים, וכששותלים עור מאדם אחד לשני הוא מחזיק בדיוק שבועיים. בנק העור נועד לקנות זמן ולמנוע את מותם של נפגעי כוויות מזיהומים קשים, עד שאני יכול שוב לקחת שתלי עור מהפצוע עצמו".

שתלי העור, הנלקחים מתורמים שנפטרו, נמצאים בתוך מבחנות פלסטיות גדולות. רצועות העור מגולגלות על סוג מסוים של גזה. המבחנות נמצאות  במקפיאים גדולים הנראים כמו מכונות כביסה גדולות. בכל מקפיא יש מיכל של חנקן נוזלי בטמפרטורה של מינוס 180 מעלות צלסיוס, ושם העור יכול להישמר חמש שנים. "אין היום מחסור בשתלי עור", מציין אלדד, "בנק העור עונה על כל צרכי מדינת ישראל ונותן שירות לאזרחים יהודים וערבים, צעירים וזקנים. בתקופת הפיגועים של האינתיפאדה השנייה טיפלנו ביותר מ-3,000 נפגעים בתוך שנתיים וחצי".

הליכה לכנסת כ"רפואה מונעת"

"עזבתי את בית החולים שלי והלכתי לכנסת על מנת לעסוק ברפואה מונעת", אומר אלדד. "התפקיד שנטלתי על עצמי בכנסת במרוצת עשר השנים האחרונות היה למנוע את הקמתה של המדינה הפלסטינית. הסכמתי עם יצחק רבין ז"ל שכתב בספרו פנקס שרות: 'מדינה פלשתינאית יכולה לקום רק על חורבותיה של מדינת ישראל' ומכיוון שאינני רוצה לראות את מדינת ישראל נחרבת – כאמור, ידעתי שעליי למנוע את הקמתה".

"למעשה, יש כבר מדינה פלסטינית", אומר אלדד ומצטט את המלך חוסיין בראיון שנתן לעיתון אל חיאת אל ג'דידה ב-26.12.1982: "ירדן היא פלסטין ופלסטין היא ירדן וכל מי שטוען אחרת הוא בוגד". לפי אלדד, "75 אחוז מאזרחי ירדן הם פלסטינים על פי הגדרתם. לפיכך צדק המלך חוסיין וכל מי שמחפש את פתרון שתי מדינות לשני העמים צריך להבין שהמדינה כבר קמה מזמן וכאשר השלטון האשמי בירדן ייפול, כמו המשטרים בתוניס, בלוב, במצרים, בתימן ועכשיו בסוריה – תקום בירדן מדינה פלסטינית. זו צריכה להיות מוכרת כמדינת הלאום. הערבים ביהודה ושומרון יהיו תושבי מדינת ישראל ואזרחי המדינה הפלסטינית בירדן. היינו: הפרדה בין אזרחות לתושבות. הערבי בשכם יוכל להמשיך להתגורר בביתו, הוא יהיה תושב מדינת ישראל, כמו מאתיים אלף תושבי ירושלים, ולהצביע לפרלמנט בעמאן".

"לא יהיה שלום בינינו לבין ארצות ערב", קובע פרופ' אלדד וטוען: "הסכסוך איננו טריטוריאלי אלא  אידיאולוגי / דתי. אם נרצה לשרוד – נצטרך להמשיך להחזיק את החרב ביד. אבי לימד אותי "והיה באחרית הימים וגר זאב עם כבש וגם אז, תשתדל להיות הזאב…"

אריה אלדד הינו פנסיונר של צה"ל והתחביב האהוב עליו במיוחד – עיסוק בעבודות עץ. בימים אלה הוא שוקד על כתיבת ספר העוסק בבדיקת הפער בין האידיאולוגיה והפוליטיקה של מנהיגי הימין.

"החלום שלי", מסכם אלדד, "לראות בעיניי את  בניין בית המקדש מתנשא בהר הבית בירושלים…"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן