Skip to content

חברות לא הכי טובות

כגודל הציפייה כך גודל האכזבה: "חברות", הסדרה החדשה של ליטל שוורץ, לא מצחיקה כמו "חברים", לא מלהיבה כמו "סקס והעיר הגדולה" ואפילו לא שנונה כמו שליטל שוורץ יודעת להיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מקצה שיפורים. שוורץ. צילום מהמסך

"חברות". לא מצחיקה כמו "חברים", לא מלהיבה כמו "סקס והעיר הגדולה". מאוד ישראלית, אבל לא ממש שנונה, מצליחה להוציא צחוקים על ידי סיטואציות הזויות קמעה.

הגיבורה הראשית של "חברות" (יום רביעי, ערוץ 10) ויוצרת הסדרה, ליטל שוורץ, לא מצליחה להצחיק בגדול. היא הרבה יותר משעשעת ב"צחוק מהעבודה", אולי בזכות הצחוק המתגלגל הגדול שלה, שלא נשמע כאן.

עלילות המשנה של חברותיה ההזויות הרבה יותר משעשעות. פזית (לירית בלבן) הנשואה, שעושה שפם-שחי-מפשעות ובין אצבעות הרגליים אצל זאת שעשתה לה כבר בגיל עשר, חושדת בעובדת של בעלה, שרזתה והורידה את הפאלולה – שהיא מנסה לגנוב את בעלה הבלתי אטרקטיבי בעליל. החברה הרווקה שני (מגי עזרזר), יוצאת לבליינד דייט עם בחור שגם הוא בלתי אטרקטיבי ביותר, שאביו מת בסוף הדייט המוזר שלהם, ובעל כורחה נכנסת למשפחה שרודה בה במשך כל השבעה, עד שהיא דורשת מאותו בלתי אטרקטיבי לבחור בינה לבין אחותו הדוחה (רובי פורת שובל בתפקיד קטנטן, אבל מצויין).

העליה של "חברות" לאוויר נדחתה ונדחתה עקב שיקולי תקציב (פשוט לא היה). לא היתה מזיקה לסדרה  דחייה נוספת, למקצה שיפורים. למעשה, עדיין לא מאוחר.

"אחד נגד מאה": יחסי ציבור במסווה של שעשועו-מון 

ערב מול הטלוויזיה: יום ד', פריים טיים. בערוץ 2 השחקנית שירה כצנלבוגן עושה לעצמה יחסי ציבור נרחבים על חשבון המאה ("אחד נגד מאה" בהנחייתו של אברי גלעד), בעוד שהיא שולפת תשובות מהירות לשאלות מטופשות, שאין בהן אפילו טיפ-טיפונת בדיקת ידע או אינטליגנציה. בכלל, מסתבר ש"אחד נגד מאה", היא תוכנית יחסי ציבור במסווה של שעשועו-מון. אנחנו לומדים על מקצועותיהם ועל אילן היוחסין של משתתפים שונים דווקא ברגע שהם מפשלים ושוגים בתשובותיהם.

שאלה לדוגמא: באיזו תוכנית טלוויזיה נפגשים אחות של זמר, נכדה של חבר כנסת לשעבר ובן של מספר סיפורים. והתשובה היא "מצב האומה". (אורנה בנאי, עינב גלילי וגורי אלפי). דווקא את זה כצנלבוגן לא יודעת, איזה קטע, ומנחשת לא נכון. למרות ניסיונו של גלעד לגרום לה להטיל ספק בתשובתה ( ARE YOU SURE?) היא מהמרת וטועה. מסתבר לנו שהיא צריכה אוטו חדש, אבל מוכנה להרוויח אותו בעבודה, בעוד גלעד מתאבל על עזיבתה המהירה (הלב שבור, שבור). "אחד נגד מאה" מעבירה את הזמן עד לדבר האמיתי – משחק ליגת האלופות, שבו הביסה בורוסיה דורטומונד את ריאל מדריד 4:1.

רפי גינת ממשיך להפחיד

רפי גינת, בעונה חדשה של כלבוטק, הפעם בערוץ 10, ממשיך להפחיד אותנו בעזרת השוואות של שמני זית. גם בתי הקפה שאנחנו חובבים מגישים לנו שמן ירוד עד ירוד מאוד. הווה אומר, לא לאכול בחוץ. בקיצור, בואו נישאר בבית וזהו. או כמו שאומרת בתי:  אולי תגידו לנו איפה יש שמן טוב, ולא איפה אין?

1 Comment

  1. מיכל דורון
    25 באפריל 2013 @ 0:29

    נראה לי שהביקורת על התכנית החדשה 'חברות,, נוקבת וקטלנית מדי ולא בצדק. לטעמי זו הייתה תכנית חיננית, משעשעת וקולחת. עם דמויות ססגוניות וקלילות. השחקנית ליטל שוורץ חמודה להפלא. איני מכירה אותה מתכניות אחרות כמעט, איני נוהגת לצפות בתכנית "צחוק בעבודה" או תכניות בידור מסוג זה. בקיצור הופתעתי לטובה. ויותר מזה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן