Skip to content

פרוקטר אנד גמבל: עלייה של 6% ברווח הנקי

ענפי החברה המובילים את העלייה ברווח הנקי הם סקטור היופי, הבריאות והטיפוח, ואילו סקטור מוצרי הצריכה הביתיים רשם ירידה, יחסית לתקופה המקבילה אשתקד • עוד דיווחה החברה על חלוקת דיווידנד למשקיעים ורכש חוזר למניות בסכומים הנאמדים ביותר משני מיליארד דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת הצריכה הבינלאומית, פרוקטר אנד גמבל, פירסמה אתמול את דוחותיה הכספיים לרבעון הפיסקלי השלישי לשנת 2013. ההכנסות הנקיות מפעולות החברה נאמדות בכ-20.6 מיליארד דולר, עלייה של 2% מהתקופה המקבילה אשתקד, אם כי כוללות בתוכן פגיעה בהכנסות הנקיות בגובה של אחוז כתוצאה מתנודות בערך המטבע. הרווח הנקי עמד על כמעט 2.6 מיליארד דולר, צמיחה של 6% מהרבעון המקביל בשנה שעברה.

חלק ממוצרי חברת פרוקטור אנד גמבל
חלק ממוצרי חברת פרוקטר אנד גמבל

בין הענפים שרשמו את העלייה הגבוהה ביותר ברווחים מפעולות החברה, ניתן למצוא את סקטור היופי והבריאות, שרשם רווח של 493 מיליון דולר, נסיקה של 20% מהתקופה המקבילה אשתקד, ואת סקטור מוצרי הטיפוח, שרשם רווח נקי של 444 מיליון דולר, עלייה של 12% יחסית לאותה תקופה שנה שעברה. ירידה ניכרת רשם סקטור מוצרי הצריכה הביתיים, צניחה של 3 אחוזים ברווח הנקי ל-693 מיליון דולר, יחסית לתקופה המקבילה בשנת 2012.

מוקדם יותר החודש, פירסמה פרוקטר אנד גמבל על עלייה בהפרשה לדיוודנדים לבעלי המניות. החברה שמפרישה לדיווידנדים כבר 123 שנים, דיווחה על עלייה של יותר מ-7% בדיווידנד שהיא משלמת, מ-0.562 דולר למניה ל-0.6015 דולר למניה, עבור מניות רגילות. בהמשך לכך, דיווחה פרוקטר אנד גמבל על רכש חוזר של מיליארד דולר במהלך הרבעון והפרשה של 1.6 מיליארד דולר בדיווידנדים למשקיעיה. החברה מתכוונת להמשיך במדיניות הרכש החוזר עוד בכ-6 מיליארד דולר.

"השגנו רבעון נוסף של התקדמות יציבה", אמר יו"ר הנשיא ומנכ"ל, החברה בוב מקדונלד. "הצמיחה תאמה את הציפיות שלנו. נתח השוק השתפר באופן כללי. חסכון בעליות אפשרו לנו להתעלות על התחזית שלנו בנוגע לשורה התחתונה. הגדלנו את הדיווידנד שלנו מוקדם יותר החודש, ואנחנו מתכוונים לבצע רכש חוזר של מניות בשווי של 6 מיליארד דולר, שהם מעבר לטווח המשוער שלנו. אנו צופים שיפור ברבעון הרביעי של השנה, אשר יהיה מונע על ידי חדשנות והרחבת תיק הפעילות שלנו, ויתאפשר כתוצאה משיפור מתמשך בפרודוקטיביות שלנו".

פרוקטור אנד גמבל היא חברת צריכה בינלאומית, שהוקמה בשנת 1837 על ידי שני מהגרים מאנגליה ואירלנד, וויליאם פרוקטר, יצרן נרות, וג'יימס גמבל, יצרן סבונים. פרוקטר אנד גמבל הממוקמת בסינסנטי אוהיו בארצות הברית, מייצרת מותגי צריכה מפורסמים ורבים כמו הד אנד שולדרס, שמפו פנטנט, פמפרס פרינגלס, באונטי ועוד רבים וטובים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן