Skip to content

ח"כ רוזנטל: ועדת חקירה ממלכתית להקצאות האשראי לטייקונים

"הסתכלתי על מספרים בעולם – אין אף מדינה בעולם שמגיעה ליחס כזה של הלוואות ושל מספר הלווים. יש פה משהו עקום, מעוות, חסר פרופורציות ובעיקר מקומם", אמר ח"כ רוזנטל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ מיקי רוזנטל (עבודה) מתעקש. יום לאחר שתבע במליאת הכנסת להקים ועדת ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את אופן התנהלות הבנקים מול בעלי ההון ואת אופן הקצאות האשראי לאותם בעלי הון – הוא חזר גם היום על תביעתו. בנאום שנשא במליאה אמר ח"כ רוזנטל: "הרבה נאמר על התעלול של בנק לאומי ונוחי דנקנר על-חשבון הכסף הציבורי שלנו. לטעמי, לא יעזרו הדיבורים. יש להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק פעם אחת איך הבנקים מקצים אשראי במדינת ישראל.

מתעקש על ועדת חקירה ממלכתית. מיקי רוזנטל (צילום: ציפי מנשה)
מתעקש על ועדת חקירה ממלכתית. מיקי רוזנטל (צילום: ציפי מנשה)

"יש לי חשש כבד, ואני גם יודע חלק מהפרטים. תוצאות ועדת החקירה יגלו את הדבר הבא: יש 30 משפחות במדינת ישראל שנהנות מהטבות מדהימות, מהלוואות בתנאים נוחים מאוד – בלי שהם ממשכנים את הבית, בלי שהם ממשכנים את חשבונות הבנק שלהם ואת החסכונות שלהם. בערך 30 משפחות שנהנות באופן מפתיע מרוב הכספים שמיועדים להלוואות בבנקים: 70% מההלוואות מגיעים ל-2% מהציבור. זה דבר שאין לו אח ורע.

"הסתכלתי על מספרים בעולם – אין אף מדינה בעולם שמגיעה ליחס כזה של הלוואות ושל מספר הלווים. יש פה משהו עקום, מעוות, חסר פרופורציות ובעיקר מקומם, משום שגם התחושה היא חשובה, שאזרח ישראלי הולך לבנק ומוריד את ראשו. הוא מוריד את ראשו פעמיים: פעם אחת כי הוא צריך לשעבד את הנכסים האישיים המעטים שיש לו אם הוא רוצה לפתח את העסק שלו, אם הוא רוצה לקחת משכנתה לקנות בית חדש וכו' וכו'. ופעם שנייה, אם חלילה הוא לא מצליח לעמוד בחוב ובהחזר החוב, ואז הבנק פושט עליו כמו עיט – לוקח לו כל מה שאפשר ולא מותיר לו אלא הסדר חובות עלוב, ובקושי הוא יכול להתקיים, אוכל לילדים אין לו".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן