Skip to content

מותו של דר רחוב חשף כי מד"א מטפלת במאות מקרים כאלה במהלך החורף

גבר חסר בית מת בתחנה המרכזית בתל אביב. מספרים שהיה ישראלי ממוצא אתיופי, גרוש ואב לילד. אבל איש לא בטוח. יודעים רק שהיה קר מאוד בלילה בין שישי לשבת ושהוא ישן על קרטון. מותו הביא להתעוררות למצבם העגום של דרי רחוב במזג האוויר הנוכחי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גבר חסר בית מת בתחנה המרכזית בתל אביב. מספרים שהיה ישראלי ממוצא אתיופי, גרוש ואב לילד. אבל איש לא בטוח. יודעים רק שהיה קר מאוד בלילה בין שישי לשבת, ושהוא ישן על קרטון. מותו הביא להתעוררות למצבם העגום של דרי רחוב במזג האוויר הנוכחי

מאת שרון ליבנה

גבר בשנות השלושים לחייו מת בלילה שבין שישי לשבת, ברחוב נווה שאנן בתל אביב, שם גר זמן רב. דרי הרחוב מספרים שהוא היה ישראלי ממוצא אתיופי, גרוש ואב לילד. חברו, חסר בית אף הוא, סיפר בדמעות כי שמע על מותו  ממוכר בחנות הסמוכה.

"ירד גשם והוא ישן על קרטון. המוכר הזמין לו אמבולנס, אבל האמבולנס לא לקח אותו, אחרי זמן מה הוא נפטר" סיפר בכאב.

בשכונת נווה שאנן ובגינת לווינסקי ישנים קרוב למאתיים בני אדם, רובם מבקשי מקלט מאפריקה, חסרי בית.

"אף אחד לא מת מקור". דר רחוב (צילום: שרית פרקול)

בתחנת המשטרה בלווינסקי, הסמוכה למקום האירוע, הכחישו השוטרים כי הדבר קרה. "אף אחד לא מת בזמן האחרון, אלא אם כן נמצא אותו עוד חצי שנה, אנחנו כל הזמן מוצאים פה שלדים". מדוברות משטרת ישראל נמסר, כי היא מתייחסת  אך ורק לאירועים שיש בהם חשד לביצוע עבירות.

דובר מד"א, זכי הלר לא יודע אם הצוות אמבולנס שהגיע טיפל באיש זה או באחר. "בשבת בבוקר, בשמונה וחצי, הוזעק צוות מד"א לרחוב נווה שאנן-פינת ראש פינה, בגלל אדם מחוסר הכרה ונאלץ לקבוע את מותו במקום. לא ידוע אם הוזעק קודם אמבולנס עבור אותו אדם, מאחר שמד"א מטפלת בעשרות מקרים כאלה. אם מגיע אמבולנס והאדם מסרב להתפנות לא ניתן לפנותו בכוח."

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: ״במהלך חודשי החורף צוותי מגן דוד אדום מוזנקים לטפל במאות מקרים של דיירי רחוב הסובלים מקור, עשרות מהם אף נענים לקבלת הטיפול ומפונים לבתי החולים. רק במהלך החורף הנוכחי מצאו את מותם ארבעה בני אדם כתוצאה מהקור העז. על כן, פועלים כוחות מד"א על מנת להעניק למחוסרי הדיור לא רק טיפול רפואי, אלא גם סיוע הומניטרי שימנע פגיעות קטלניות כתוצאה מהקור העז״.

ארגון הסיוע לפליטים אס"ף מסר כי ב"ימים האחרונים, באס"ף מפנים משאבים רבים לסיוע לאותם פליטים הגרים בגינת לווינסקי, הן על ידי פנייה לרשויות המדינה להתערבות דחופה והן על ידי פנייה לציבור לסייע בתרומות מזון ושמיכות. תנאי הקור יחד עם תזונה לקויה, המגיעה לעתים קרובות לחרפת רעב, מביאים להתדרדרות מהירה במצב בריאותם של מבקשי המקלט והם עלולים להגיע למצבים מסכני חיים. מכיוון שאנו חסרי מקום אחסון וחסרי אמצעים לארגון הלוגיסטי של העברת התרומות לפליטים חסרי הבית, אנו מבקשים להביא תרומות ישירות לגינת לווינסקי, שם שוהים רבים ממחוסרי הבית.

קר שם בחוץ. (צילום: דימה וזינוביץ')

הציבור נקרא לתרום ציוד חיוני הנדרש כדי לשרוד בקור בלילות ובימים. שמיכות ושקי שינה, מעילים וסוודרים (לגברים), גרביים וכובעים חמים. לחם (כיכרות לחם אחיד פרוסים, עדיף), חומוס, טחינה, ממרחים אחרים זולים ופשוטים, ירקות ופירות  – מה שזול ונגיש בשוק – קופסאות שימורים ללא צורך בפותחן.

באס"ף מסבירים, כי כל דבר מזון או כסות שיביאו לגינה יעזור מאוד. אין צורך לחשוב על מזון או שמיכות למאתיים איש ולוותר על הסיוע, כי אין ביכולתו של המסייע להביא מזון רב או הרבה שמיכות. יש להביא מה שיכולים ומה שמתאפשר. יש להימנע מלהביא מה שאינו לבוש חם/שמיכה/מזון. כדי שלא להפוך את גינת לווינסקי למקום שבו מושלכים בגדים וחפצים שאין בהם שימוש.

3 Comments

  1. שרון ליבנה
    24 בינואר 2012 @ 22:52

    את התרומות מבקשים להביא ישירות לגינת לווינסקי

  2. נירית אגאי
    24 בינואר 2012 @ 21:54

    לאן להביא את הציוד?

  3. זאדק
    24 בינואר 2012 @ 20:31

    1. התגובה של המשטרה מראה שהם מטומטמים. בנוהל.
    2. מעורבת כאן עבירה, אין האונות וההתנהגות הפושעת של הפוליטיקאים שלנו. אפשר בקלות להכניס את זה תחת עבירת הסל של הפרת אמונים.
    3. אני מתבייש לחיות במדינה הזו.
    4. חכו חכו, רובספייר2 בדרך

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן