Skip to content

הייגל מאשר: גם במודיעין האמריקני מעריכים שהשתמשו בנשק כימי

בפעם הקודמת שבה נשאל על כך פומבית במצרים, אמר הייגל כי אינו מזלזל במודיעין של מדינות אחרות, "אבל לארה"ב יש מודיעין משלה והיא נסמכת עליו". הוא הוסיף ואמר: "חשדות זה דבר אחר וראיות זה דבר אחר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שפקפק במידע שמסר ראש חטיבת המחקר באמ"ן – חוזר בו היום שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל ומודה כי גם במודיעין האמריקני מעריכים שהמשטר הסורי עשה שימוש בנשק כימי נגד אזרחיו.

הייגל, המסייר במזרח התיכון, נשאל היום שוב על המידע שנמסר, ע"י תא"ל איתי ברון. הפעם – בניגוד לפעם הקודמת שבה נשאל על כך – אישר הייגל את המידע ואמר "הערכות קהילת המודיעין האמריקני היא שהמשטר הסורי עשה שימוש בנשק כימי בהיקף מצומצם". עם זאת סייג והוסיף כי אין אצל גורמי המודיעין ביטחון מוחלט במידע.

עשה פניית פרסה ואישר את המידע הישראלי. הייגל (צילום: דן בר דב)
עשה פניית פרסה ואישר את המידע הישראלי. הייגל (צילום: דן בר דב)

בפעם הקודמת שבה נשאל על כך פומבית במצרים, אמר הייגל כי אינו מזלזל במודיעין של מדינות אחרות, "אבל לארה"ב יש מודיעין משלה והיא נסמכת עליו". הוא הוסיף ואמר: "חשדות זה דבר אחר וראיות זה דבר אחר".

דבריו השבוע של ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תא"ל איתי ברון, כי בצה"ל מעריכים שהמשטר הסורי עשה וגם ימשיך לעשות שימוש בנשק כימי כחלק ממלחמת האזרחים במדינה – הקפיצו עוד באותו יום את מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, אשר מיהר להתקשר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כדי לברר אצלו האם הדברים נאמרו על דעתו.

קרי, סיפר בפגישה עם כתבים בבריסל כי התקשר בטלפון לראש הממשלה לאחר שפורסמו דבריו של תא"ל ברון בדבר שימוש בסארין בסוריה, וכי נתניהו "לא היה יכול לאשר באוזניו" שהמשטר בסוריה משתמש במלחמתו במורדים בנשק כימי. קרי הדגיש עוד, כי בידי ארצות הברית אין כל מידע שמאשר זאת. "אני בטוח שאתם מכירים את האמרה: אל תאמינו תמיד למה שאתם שומעים", אמר שר החוץ האמריקני. בשיחה עם עיתונאים הדגיש קרי: "אני לא מכיר את העובדות, ולא יכול לומר שאנחנו מכירים דבר כזה".

מאוחר יותר התייחס גם דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, לנושא ואמר בתשובה לשאלות כתבים כי הממשל סומך בינתיים רק על הערכותיו שלו. "אנחנו מעורבים בדרכים אחרות של פיקוח אחר ההעברה של נשק כימי בסוריה", אמר קרני, "אבל אני לא יכול להיכנס לפרטים נוספים. אנחנו מחפשים הוכחה חד־משמעית, אם כזו קיימת". קרני סירב לומר מה תהיה תגובת ארה"ב אם אכן יתברר כי סוריה השתמשה בנשק הכימי: "אני לא נכנס לספקולציות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן