Skip to content

מטוסי קרב בשמי לבנון. צה"ל הגביר פעילות לאורך הגבול

כלי תקשורת לבנוניים מדווחים משעות הצהריים כי מטוסי חיל האוויר חגים מעל עיירות בדרום לבנון. הלבנונים מדווחים כי צה"ל הגביר פעילות לאורך הגבול. רשת "אל מנאר" של החיזבאללה מכחישה כי הארגון עמד מאחורי שיגור המל"ט שיורט אתמול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כלי תקשורת בלבנון מדווחים היום (שישי), כי מטוסי קרב ישראליים חגו בשעות הצהריים במרחב האווירי של לבנון, בייחוד בדרום המדינה באזור בינת ג'בייל, מארג' עיון, תבנין ונחל הליטני. על פי הדיווחים, מטוסי הקרב מבצעים תקיפות דמה באותם אזורים בגובה נמוך.

בתקשורת הלבנונית דווח בהרחבה כי צה"ל הגביר את פעילותו באזור הגבול בדרום לבנון וכי כוחות יוניפי"ל והצבא הלבנוני הגבירו את הסיורים הרגליים שלהם עקב כך. גם כלי תקשורת זרים דיווחו כי מטוסי חיל האוויר חגים בשמי לבנון. הפעילות הזו מזכירה דיווחים דומים בעת שכלי טיס התקיפו לפני מספר חודשים מחסנים של נשק כימי ושיירה שהכילה טילים ואמל"ח שנעה מסוריה לעבר לבנון.

יירוט המל"ט אתמול (צילום: דו"צ)
יירוט המל"ט אתמול (צילום: דו"צ)

אתמול יירטו מטוסי קרב של חיל האוויר מטוס ללא טייס – מל"ט, שהמריא כנראה מאזור צידון שבלבנון וחדר לשטח האווירי של ישראל, כשמונה קילומטרים מערבית לחיפה. לפי דיווחי צה"ל,  אחד ממטוסי הקרב שהוזנקו, מסוג F-16, ירה טיל לעבר כלי הטיס הבלתי מאויש ופגע בו. במערכת הביטחון העריכו כי ארגון חיזבאללה שיגר את המל"ט. בלבנון, רשת הטלוויזיה "אל-מנאר" של החיזבאללה דיווחה כי מטוסים ישראליים נצפו בשמי לבנון בזמן התקרית.

היום דיווחה הרשת כי ארגון החיזבאללה דוחה טענות אלו ואיננו עומד מאחורי השיגור. יחד עם זאת, ארגון החיזבאללה שומר עד כה על שתיקה ואיננו מכחיש או מאשר דבר באופן רשמי.

רשת "אל מנאר" דיווחה אתמול שהחיבאללה לא שיגר מל"ט. בחיבאללה לא הגיבו עד כה
רשת "אל מנאר" דיווחה אתמול שלא שוגר מל"ט. החיבאללה שומר על שתיקה בינתיים

אתמול זיהתה יחידה לבקרה אווירית, שהסתייעה בכוחות הגנה אוויריים, את כלי הטיס בעודו מול לבנון.  לאחר שהתברר שלא מדובר בכלי טיס צה"לי או במטוס אזרחי, התגברה הסבירות שמדובר במל"ט איראני שנמצא בידי חיזבאללה ובעקבות כך הוחלט להפילו. גורם צבאי מסר אמש כי ב"חיזבאללה עושים מאמצים רבים בשנים האחרונות להצטייד במזל"טים איראניים לצורכי צילום ואף ב'מזל"טים מתאבדים'. חיל האוויר הישראלי מתאמן על משימת הגילוי והיירוט, ולמרות הקושי בתחום הוא רשם עד כה הצלחות".

דובר כוחות האו"ם בלבנון, אנדראה טננטי, אמר בתגובה לשאלות כתבים, כי יוניפי"ל עודכן על המקרה באמצעות כלי התקשורת, וכי הכוח בודק את נכונות הדיווחים. באוקטובר 2012 הפיל צה“ל כלי טיס בלתי מאויש בצפון הנגב, שחדר מכיוון הים התיכון. הכלי זוהה על ידי מערכות הבקרה של צה“ל ולאורך נתיב טיסתו בארץ היה תחת מעקב מהאוויר ומהקרקע, לרבות מטוסי קרב. לאחר מספר דקות, הופל הכלי בצפון הנגב, מתוך שיקולי הימנעות מפגיעה באזור מיושב.

במהלך מלחמת לבנון השנייה, בהפרש של כמה ימים בחודש אוגוסט 2006, הפילו מטוסי קרב של חיל-האוויר שני כטב"מים (כלי טיס בלתי מאוישים) מדגם "אבאביל" של חיזבאללה. מצה"ל נמסר כי "צה"ל עוקב אחרי התפתחות נושא כלי התעופה הבלתי מאוישים בזירות השונות".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן