Skip to content

שריפה גדולה בראש העין וגל שריפות ברחבי הארץ

שרב כבד ראשון מלווה בשריפות ברחבי המדינה. שירותי הכיבוי פעלו נמרצות להשתלט על האש, יממה לפני מדורות ל"ג בעומר. עשרות כבאים מנסים עתה להשתלט על האש במבנה תעשייתי בראש העין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יותר מ-20 צוותי כיבוי מאזור המרכז הוזעקו הערב (שבת) לאזור התעשייה "אפק" בראש העין, שם פרצה שריפה גדולה מאוד במבנה של מחסן לחלקי חילוף לרכב בן שלוש קומות. בשלב זה לא ידוע על נפגעים באירוע, אך יש  חשש שהמבנה יקרוס. עשרות כבאים מנסים למנוע את התפשטות האש למבנים סמוכים.

עשרות כלי כיבוי בדליקה בראש העין (צילום: דוברות כיבוי והצלה)
עשרות כלי כיבוי בדליקה בראש העין (צילום: דוברות כיבוי והצלה)

שריפה גדולה פרצה היום בשטח פתוח מצפון לכנרת, סמוך ליישוב כרכום. דיירי חמישה בתים ביישוב אלמגור פונו מבתיהם לזמן קצר ולאחר השתלטות הכבאים על האש, שבו לבתיהם. לשטח הוזנקו ארבעה מטוסי כיבוי אש וכמה צוותי כיבוי מהגליל העליון והגולן.

דובר כבאות גליל עליון-גולן, נתן בן שמעון, העריך לפני זמן קצר כי נשרפו עשרות דונמים של שדות קוצים ושטחי מרעה. השריפה הגיעה גם לחצרות של חלק מבתי הישוב. שני צוותי כיבוי נשארו במקום לאחר הכיבוי וההשתלטות על האש.

במוקד שריפה אחר, ביבנאל, פעלו עדיין לפני השעה 17:00 שישה צוותי כיבוי אש בתוספת ארבעה מטוסי כיבוי. שני תיירים נפצעו היום מכוויות בשריפה שפרצה ביער בן שמן, ופונו לבית החולים אסף הרופא. כבאים מתחנת איילון הוזנקו למקום. להערכתם, האש פרצה כתוצאה מהדלקת מנגל. באזור ראשון לציון השתלטו כבאים מהתחנה בעיר על שתי שריפות נוספות: האחת סמוך למכון וולקני והשנייה באזור הסופר-לנד. סיבת הדליקה בפארק השעשועים נעוצה כנראה בהתלקחות ציוד שהיה במכולה ששייכת לאחד העסקים במקום.

בשכונת כבאביר השוכנת למרגלות ההר בחיפה, פרצה בשעות הצהריים שריפת קוצים וכוחות הכיבוי הכוללים שלושה צוותים מתחנת כיבוי אש חיפה השתלטו עליה בתוך זמן קצר. מוקדם יותר הלילה, (שישי), פרצה שריפה גדולה בדרום מזרח חבל לכיש, סמוך לבסיס שומריה (בא"ח 35). מכבי האש שנלחמו ברוחות עזות נעזרו בארבעה מטוסי כיבוי שפיזרו חומר מיוחד למניעת התפשטות הלהבות עד להשתלטות עליה. הלהבות כילו כ-120 דונם של שטחים פתוחים ומיוערים.

kibui
מטוס כיבוי בפעולה (צילום: באדיבות אתר כבאות והצלה של ממשלת ישראל)

הבוקר נותרו במקום כוחות מצומצמים של מכבי האש, על מנת לכיבוי ולמניעת התפרצויות אש מקומיות. לא נמסר על  נפגעים בשרפה והבסיס עצמו לא פונה מחייליו. לדברי מכבי האש קיים חשד להצתה שגרמה לפריצת השריפה. בשירותי הכיבוי בארץ נערכו מבעוד מועד לאפשרות של שריפות בימים אלה, בשל מזג האוויר החם והיבש השורר ברחבי הארץ. יצוין כי באזור טבריה הגיעו היום הטמפרטורות ברגעי השיא ל-37 מעלות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן