Skip to content

לין: "להפסיק את הסגידה וההתבטלות של קובעי המדיניות בפני העשירים"

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר קיימת אפליה בלתי נסבלת בתוך המגזר העסקי; בעוד שמס החברות הועלה על כלל החברות מ-24% ל-25%, מתנגד נגיד בנק ישראל להטלת מס העשירים  מאת רונית שימרון התנגדותו של סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל להטלת מס העשירים (מס יסף) זוכה לביקורת רבה באיגוד לשכות המסחר. נשיא האיגוד, אוריאל לין, טוען כי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר קיימת אפליה בלתי נסבלת בתוך המגזר העסקי; בעוד שמס החברות הועלה על כלל החברות מ-24% ל-25%, מתנגד נגיד בנק ישראל להטלת מס העשירים

 מאת רונית שימרון

התנגדותו של סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל להטלת מס העשירים (מס יסף) זוכה לביקורת רבה באיגוד לשכות המסחר. נשיא האיגוד, אוריאל לין, טוען כי בכל פעם שעולה הכוונה להעלות את המס ברמות ההכנסה הגבוהות מאוד, מוצאים מקבלי ההחלטות נימוקים כלכליים לא משכנעים על מנת להימנע מכך.

אוריאל לין. "פנסיה כקיצבה בלבד היא בעייתית"

"במעשה חקיקה אחד נמנעו מלהעלות את המס על עשירים, אך העלו באופן מאסיבי את רמת המיסוי על כלל המגזר העסקי", אומר לין. "מס החברות הועלה על כלל החברות מ-24% ל-25% (להוציא חברות תעשייה המייצאות 25% מתוצרתן), ואילו המס על משיכת דיבידנד על ידי בעלי מניות מהותיים הועלה בשיעור של 20%, מרמה של 25% לרמה של 30%. ואם לא די בכך, ההעלאה האחרונה היא רטרואקטיבית וחלה גם על רווחים שהופקו בעבר".

לין הוסיף כי בדרך זו נוצרת אפליה בלתי נסבלת בתוך המגזר העסקי עצמו. לדבריו, "בעלי מניות מהותיים, הם אלה שיש להם לפחות 10% מבעלות בחברה. הם בדיוק אותם אנשים, הנוטלים את הסיכון וההשקעה בחברה, מנהלים אותה ומניעים את צמיחתה".

לין: "תפיסה זו של חשש מהעלאת המס על עשירים והנכונות להעלות את שיעור המס על מאות אלפי עסקים לרוחב כל המגזר העסקי, היא שעומדת ביסוד המדיניות המפלה בתחום המיסוי במגזר העסקי, הקיימת במשק. אין לה שום הצדקה מלבד כנראה מידה מסוימת של התבטלות וסגידה של כמה מקובעי המדיניות כלפי העשירים".

לין מדגיש כי אין הוא מביע תמיכה בהטלת מס על עשירים, אולם הוא מתנגד להמשך המדיניות המפלה, לפיה אלפי חברות עסקיות בישראל אינן חשובות, כמו העשירים שמפניהם צריך תמיד לחשוש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן