לבנדר נשאר בדי-אן-איי

ז'אן פול גוטייה השיק לאחרונה ניחוח גברי חדש – "Le Beau Mâle". הצצה אל תהליך יצירת הבושם והיכרות עם הבשם פרנסיס קוקרג'יאן

Print Friendly

"להיות בשם זה כמו להיות קוסם…
לא מדובר רק בערבוב חומרי גלם אלא ביצירת זיכרון שיישאר לאורך זמן."

פסים כחול ולבן בחולצת המלח. סימן ההיכר של ז'אן פול גוטייה

פסים כחול ולבן בחולצת המלח. סימן ההיכר של ז'אן פול גוטייה

פרנסיס קוקרג'יאן יצר עד כה למעלה מארבעים בשמים עבור בתי אופנה מובילים, פתח קו בשמים משלו ("מייזון פרנסיס קורקג'יאן") ועוד ידו נטויה. בשנת 2001 קיבל את פרס פרנסואה קוטי למפעל חיים ובשנת 2008 זכה לעיטור אביר מסדר האמנויות והספרות היפה מממשלת צרפת.

כשהיה קוקרג'יאן בן 13 או 14 ושיחק עם אחותו, שאספה דוגמיות של בשמים, גילה שהיא מתעניינת בעיצוב החיצוני של הבקבוקים, בעוד שהוא נמשך לתכולתם. קוקרג'יאן מספר שאחרי התגלית, כשהודיע להוריו שהוא הולך להתפרנס מיצירת בשמים, הם נשמו לרווחה. עד אז רצה להיות רקדן בלט.

אף אם זנח את חלום הריקוד בגיל צעיר, קוקרג'יאן עדיין מוצא קשר הדוק בין תרבות, אמנות וניחוחות. צוותי העבודה שלו כוללים, מעבר לבשמים ולאומנים מומחים, גם מעצבים בתחומים שונים, מוזיקאים ואמנים. בעבר גם שיתף פעולה עם האמנית סופי קאל במיצג בפריז. חיבור זה מוצא ביטוי גם בשפתו העשירה: "ליצור בושם זה כמו להלחין מוזיקה: לפסנתר יש 85 קלידים לבנים ושחורים. תחשבו על באך, מוצרט… הצלילים וקלידי הפסנתר, המרכיבים שיש לנו אינם רלבנטיים. ההשראה והמלחין הם החשובים. מה שאתם עושים עם מה שניתן לכם."

הוא למד בישום בבתי הספר ISIPCA ו- Quest. ההצלחה הגדולה ביותר שלו היתה עם הבושם "Le Mâle" עבור ז'אן פול גוטייה. קוקרג'יאן היה אז בן 25. חלפו 18 שנים מאז והשנה יצר קוקג'יאן את "Le Beau Mâle".

"אם "Le Beau Mâle" היה יצירה מוסיקלית, הוא היה מוסיקת רקע לסטריפטיז.
לדוגמה, השיר של ג'ו קוקר בסרט 9 וחצי שבועות של שכרון חושים.
אם "Le Beau Mâle" היה סרט, הוא היה "חשמלית ושמה תשוקה"."

ז'אן פול גוטייה

ז'אן פול גוטייה

ז'אן פול גוטייה. בזמן הצילומים לפרסומת לניחוח החדש שלו - "Le Beau Mâle"

ז'אן פול גוטייה. בזמן הצילומים לפרסומת לניחוח החדש שלו - "Le Beau Mâle"

הדוגמן המוביל קיילן פאלגוסט נבחר לגלם את המלח, שנשען, עירום לגמרי, על פרוות דוב לבן. גופו הלוהט והשרירי, המקושט בקעקוע של בת ים, גורם לקרח מסביבו להתמוסס. עיניו הפונות ישירות קדימה מעוררות תחושה של חיבוק אינטימי, נוטף תשוקה וחושני. חולצת המלחים שלו תלויה כלאחר יד על כתפו. המסר מהקמפיין הוא חם וקר המאפיינים את הניגודיות של מרכיבי הניחוח החדש. צילומים: יח"ץ חו"ל

הדוגמן המוביל קיילן פאלגוסט נבחר לגלם את המלח, שנשען, עירום לגמרי, על פרוות דוב לבן. גופו הלוהט והשרירי, המקושט בקעקוע של בת ים, גורם לקרח מסביבו להתמוסס. עיניו הפונות ישירות קדימה מעוררות תחושה של חיבוק אינטימי, נוטף תשוקה וחושני. חולצת המלחים שלו תלויה כלאחר יד על כתפו. המסר מהקמפיין הוא חם וקר המאפיינים את הניגודיות של מרכיבי הניחוח החדש. צילומים: יח"ץ חו"ל

190 ניסיונות בנוסחאות שונות וחמישה חודשים נדרשו לקוקרג'יאן וצוותו כדי ליצור את הניחוח הנכון, זה שיהיו שלמים איתו ושיבטא בדיוק את תחושת הרעננות והחושניות. "היינו צריכים להתחיל עם הוספת מבנה רקע, משהו מאד רך, כמו עור, קצת בניחוח מושק, תו קצת עצי, לא מוצר שחור. אנו מציגים גבריות ורעננות ברורה ביותר… ניחוח של גוטייה ללא חושניות, הוא לא באמת ניחוח של גוטייה. זה כמו לדמיין את זאן פול גוטייה בלי חולצת המלחים. זה חסר משמעות."

פרנסיס קוקרג'יאן, בשם

פרנסיס קוקרג'יאן, בשם

"לבנדר נשאר בדי-אן-איי של המשפחה," מתאר קוקרג'יאן, "לבנדר הוא אב טיפוס נצחי בבישום הגברי. נמצא אותו לעתים קרובות בדאודורנטים ומוצרי גילוח לגברים. הילד הקטן והמתבגר, ייגשו ויריחו את הדאודורנט ומוצרי הגילוח של אביהם וכך בתת המודע נוצר להם דימוי גברי של הלבנדר."

"את חייו של פרח הלבנדר ניתן לפרק לארבעה שלבים," ממשיך קוקרג'יאן, "השלב הארומטי; שלב המנטה, אותו ניתן להפיק מפרחי לבנדר טריים מאד; שלב הפריחה, שמזכיר ורדים; ושלב סוף החיים – כשהלבנדר נמצא לקראת סוף חייו הפרחים היבשים שלו מפיקים ריח רך וחם יותר. בבושם "Le Mâle" עבדנו עם לבנדר בצורה הכי חושנית ועוטפת שלו, בתוספת נגיעה קטנה של וניל ומאפיין אוריינטלי. עבור "Le Beau Mâle" בחרנו להשתמש בחלק הטרי של פרח הלבנדר. דמיינו שלוקחים את הלבנדר, משפשפים אותו בכפות הידיים ושואפים את הריח שלו. חיפשנו את הרעננות הזו."

דמיינו שלוקחים את פרח הלבנדר, משפשפים אותו בכפות הידיים ושואפים את הריח שלו

דמיינו שלוקחים את פרח הלבנדר, משפשפים אותו בכפות הידיים ושואפים את הריח שלו

הניחוח החדש של ז'אן פול גוטייה - "Le Beau Mâle"

הניחוח החדש של ז'אן פול גוטייה - "Le Beau Mâle"

לאחרונה הושק הבושם החדש גם בישראל. בקבוק הבושם מעוצב בצורה המסורתית של פלג גוף עליון גברי ושרירי. הבושם מצוי בתוך פחית מתכתית שעליה מופיע לוגו המותג ומתחתיו שם הבושם בכתב יד.

"Le Beau Mâle", ז'אן פול גוטייה. צילום: יח"ץ חו"ל

"Le Beau Mâle", ז'אן פול גוטייה. צילום: יח"ץ חו"ל

* * *

Print Friendly

על אודות מירה-בל גזית

סגנית עורך ראשי, מגפון-ניוז. MS Warrior. סטודנטית לתואר שני מחקרי בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש טיש, הפקולטה לאמנויות, אונ' תל אביב. כאן - מסקרת תחומי עניין, משתפת במחשבות וברעיונות, מנסה לעורר השראה. הכל, בחיפוש אחרי האושר ואספרסו טוב. פחות או יותר. תוכלו למצוא אותי גם בבלוג mirabelle.co.il
פוסט זה פורסם בקטגוריה אופנה, אופנה ועיצוב, ד, יופי, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.