Skip to content

כתב אישום נגד מי ששדד כספי שילומים מקשיש ביום השואה

קרלוס סנטנה בן 38 מרמת גן נאשם ששדד ביום השואה קשיש בן 88, ניצול שואה, לאחר שזה ביקש למשוך מהבנק כספי שילומים המגיעים לו ולאשתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לבית משפט המחוזי בבאר שבע הוגש היום (ראשון) כתב אישום בגין שוד נגד קרלוס סנטנה, בן 38 מרמת גן, הנאשם ששדד ביום השואה קשיש בן 88 ניצול שואה.

על פי כתב האישום עולה כי ב-8 לאפריל השנה, ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, יצא הקשיש ניצול השואה מביתו בשעות הבוקר והלך לסניף בנק הפועלים הנמצא בכיכר הסיטי באשדוד. מהפקידה הוא ביקש למשוך סכום של 10,000 ש"ח מחשבון הבנק שלו ואת השטרות הוא הניח בכיס השמאלי במכנסיו.

שני חשודים בשוד קשיש כפי שצולמו במצלמות אבטחה (צילום: משטרת ישראל)
שני חשודים בשוד קשיש כפי שצולמו במצלמות אבטחה (צילום: משטרת ישראל)

כשיצא מהבנק שם פעמיו לבנק נוסף, הבנק הבינלאומי הראשון, כשהוא צועד לאורך שדרות מנחם בגין באשדוד. הנשדד ניגש לפקידה וביקש ממנה למשוך כספי שילומים מגרמניה להם זכאית אשתו, גם היא נצולת שואה. הפקידה מסרה לו סכום של 1,600 יורו, אותם הניח בכיס חולצתו השמאלי. כל אותה עת עקב אחריו הנאשם יחד עם בחורה נוספת. שניהם שמרו על מרחק קצר מהמתלונן.

מיד לאחר שנשמעה צפירת יום הזיכרון בשעה 10:00 נצמד הנאשם מאחור לגבו של הקשיש ואיים עליו תוך שהוא לוחש לו בשפה הרוסית "שקט או שאני אדקור אותך". במקביל הכניס את ידו לכיס חולצתו של הקשיש המבוהל, שלף את כספי השילומים ונמלט מהמקום.

הקשיש התלונן במשטרה רק ביום למחרת, והמשטרה התחקתה אחר החשודים ועצרה אותם כשהיו לכאורה בדרך לשוד נוסף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן