Skip to content

שריפות ולא רק בגלל ל"ג בעומר

שבעה סוהרים, אסיר אחד ושלושה לוחמי אש נפגעו באורח קל ופונו לבית החולים אסף הרופא בעקבות שריפה שפרצה במתחם מפעלי העץ הסמוכים לכלא מעשיהו. שריפות גם בכרמי יוסף, צומת רנטיס, באזור התעשיה של אשדוד ובמושבים בדרום. ויש גם סיפור אנושי על שוטרים שחמלו על צב וחילצו גם אותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גם היום (ראשון) המשיכו להשתולל שריפות ברחבי הארץ לאחר שהחלו אתמול בצהריים. שבעה סוהרים, אסיר אחד ושלושה לוחמי אש נפגעו באורח קל ופונו לבית החולים אסף הרופא בעקבות שריפה שפרצה במתחם מפעלי העץ הסמוכים לכלא מעשיהו. כוחות כיבוי אש שהגיעו למתחם הצליחו להשתלט על הדליקות לאחר ניסיונות כיבוי רבים.

 

השוטר והצב שהציל מהאש (צילום: משטרת ישראל)
השוטר והצב שהציל מהאש (צילום: משטרת ישראל)

בשריפה אחרת, שפרצה בשדה קוצים גדול במושב כרמי יוסף בשפלה, פונו תושבים מבתיהם בשל קרבת האש לבתים. לאחר זמן קצר השתלטו הכבאים על השריפה. קודם לכן כובתה שריפה ליד מושב יד רמב"ם, הסמוך לרמלה. לא דווח על נפגעים או נזק.

שריפה אחרת פרצה בשטח פתוח בשדה קוצים, סמוך לצומת רנטיס, ליד היישוב אלעד. צוותי כיבוי אש השתלטו על השריפה. גם ליד פנימיית הדסים שבשרון פרצה דליקה. הוראה ניתנה לפנות את בית הספר הסמוך.

במקביל פרצו שריפות גדולות בדרום הארץ. שדה קוצים ענק עלה באש באיזור התעשייה הצפוני של
אשדוד, מערבית למחלף אשדוד. כביש 41 נסגר לתנועה לשני הכיוונים. לא נגרם נזק. גם במושבים עזריקם ואמונים פרצה שריפה כתוצאה מהתלקחות שדה קוצים. האש החלה להתפשט לכיוון תחנת דלק חיון. צוותי כיבוי אש השתלטו על השריפה, כאשר המשטרה סגרה לתנועה את כביש 3711, כביש המושבים, וכיוונה את המכוניות לדרכים חלופיות.

ניצב שירותי כבאות והצלה, רב טפסר שחר איילון, ציין היום: "יש פה 13 אירועים היום, הרבה יותר מביממה רגילה. השילוב של חום קיצוני, רוח מזרחית ולחות נמוכה הוא הגורם".

ובתוך כל ההמולה הזאת אי אפשר לא לספר על רגשות חמלה שהפגינו שוטרים כאשר חילצו צב מהאש.
במהלך כיבוי השריפה במושבים עזריקם ואמונים הבחינה ניידת משטרה מהתחנה בקריית מלאכי בצב מבוהל המפלס דרכו ובורח לאט מפני האש. שוטר הסיור רס"מ גנדי קפלן אחז בצב המבוהל והעביר אותו למקום אחר, שם יהיה מוגן לחלוטין מהאש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן