Skip to content

מיהו אמן ציוני על פי לימור לבנת

יוצרים ואמנים טוענים, ששרת התרבות והספורט ממשיכה לנהל תרבות פוליטית במסווה של קידום "יצירה ציונית". היום הוכרזו הזוכים בפרסים עבור יצירה בתחום הציונות - "שנועדה לתת ביטוי לערכי הציונות ולחזרת העם היהודי למולדתו ההיסטורית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לימור לבנת ממשיכה לקדם את מה שהיא מכנה "יצירה ציונית" ואחרים מכנים "תרבות פוליטית": משרד התרבות והספורט הוציא היום ידיעה לתקשורת לפיה הוכרזו הזוכים בפרס שרת התרבות והספורט ליצירה בתחום הציונות. "הפרס הינו יוזמה של שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שנועד לעודד יוצרים לתת ביטוי לערכי הציונות, להיסטוריה של התנועה הציונית ולחזרת העם היהודי למולדתו ההיסטורית, כל זאת במטרה להעשיר את התרבות הישראלית" -נאמר בהודעה.

האם יצירה בועטת וחתרנית היא פחות ציונית? לבנת. צילום: ציפי מנשה

במלים אחרות מדובר בפרס מעורר מחלוקת, שנודף ממנו ריח פוליטי של תרבות "מטעם". הפרס, שמוענק זו השנה השנייה, חולל סערה כשחולק לראשונה לפני שנה. בין היתר נטען כי הפרס מוענק במסגרת "התרבות הפוליטית" שלבנת מקדמת במשרד שבאחריותה. "אופי הפרס מזכיר משטרים מסוימים", טוענים יוצרים ואמנים, שתוקפים את לבנת על שהיא מערבת את השקפת עולמה הימנית בשיקולים מקצועיים. "למה, למשל", הם שואלים, "אין פרס גם עבור 'יצירה בועטת וחתרנית' כיאה למשטר דמוקרטי? האם אמנים כאלה פחות ציונים או פחות ישראלים"?

בהודעה שפרסמה היום, אומרת לבנת: "כל היצירות הזוכות מבטאות מזוויות אמנותיות שונות את הנרטיב הציוני, שמאחד את הציבור הישראלי. מדובר ביצירות חשובות, שמעשירות את התרבות הישראלית, ומהוות הוכחה שהציונות יכולה וצריכה לשמש כר פורה לאמנות ותרבות איכותית".

והזוכים השנה הם:

בקטגורית תיאטרון – ההצגה "הילכו שניים יחדיו" של התיאטרון הקאמרי ואנסמבל הרצליה, שמתארת מפגש בין בן גוריון וז'בוטינסקי. הפרס מוענק לסופר ולמחזאי ההצגה א.ב יהושע ולשחקנים גיל פרנק ורמי ברוך. בקטגורית קולנוע הפרס מוענק לבית הספר לקולנוע ולאמנויות "מעלה" על סרטו "הכוח לספר" ולסרט "להיות כמו אבי" של המפיק נועם פנחס והבימאית ענבל שפרינצק. בקטגוריית מוזיקה – לביה"ס MUZIK על הפרויקט "דרכך קדימה" ולדורון טוייסטר על יצירתו "כי אנו עמך אנו נחלתך". בקטגוריית אמנות פלסטית – ל"אוסף מוסררה" של בי"ס מוסררה, לאמנית יוליה רבסקי  על עבודת הגואש "החקלאות תנצח" ולצלמת אורלי אביב על עבודת הווידיאו " Rainbow End" המתארת נוף חורפי בתל אביב של ימי "עמוד ענן". בקטגוריית ספרות – כתב העת "משיב הרוח" ודן כנר על הפרויקט "דן כנר קורא את התנ"ך".

שווי הפרסים שיוענקו לזוכים מסתכם ב- 250 אלף שקלים המתחלקים בין כולם. בראש ועד הנאמנים של הפרס עמד השחקן חיים טופול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן