Skip to content

חור בצינור הידראולי גרם לנחיתת גחון

במהלך הנחיתה בשדה התעופה הרצליה קרסו כני הנסע הראשיים והמטוס, צסנה 182RG, סטה מהמסלול לשול הימני של המסלול ונעצר. הטייס והנוסע, לא נפגעו. למטוס נגרם נזק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חור בצינור שמן הידראולי גרם בסוף חודש מרץ השנה לנחיתת מטוס צסנה 182RG עם כני נחיתה לא נעולים ולנחיתת חירום על גחון המטוס. איש לא נפגע, אך למטוס נגרם נזק. כך פרסם היום יצחק רז החוקר הראשי.

בעת טיסה פרטית, ביום ראשון 31 במרץ השנה, של הבעלים, במטוס צסנה 182RG, הוא הוריד באזור טירת צבי, את ידית הגלגלים, במטרה לבדוק את ביצועי המטוס בשיוט עם גלגלים במצב מטה ולהדגים זאת לחברו שהיה במטוס שהוא טייס מתלמד. בסיום הבדיקה הרים הטייס את ידית הגלגלים והבחין, כי הגלגלים אינם ננעלים במצב מעלה. בניסיון הורדה חוזר הם גם לא ננעלו במצב מטה.

הטייס ביצע כמה ניסיונות לתיקון התקלה ובמקביל דיווח ליחידת הבקרה. הוא טס לאזורי אימונים והמשיך בניסיונותיו למצוא פתרון לתקלה. הניסיונות כשלו והגלגלים נשארו לא נעולים.

הטייס הודיע למגדל הפיקוח של שדה התעופה בהרצליה, כי הוא ינחת חירום בשדה, ודחה את הצעת המגדל לנחות בנתב"ג. הוא המתין להתארגנות כוחות הצלה, שהוזנקו למקום, וביצע יעף נמוך, על מנת שיבדקו את מצב הגלגלים מהקרקע. המגדל זיהה, כי הגלגלים הראשיים אינם נעולים במצב מטה והגביר את דרגת הכוננות למרבית ("מצב 3"). במהלך הנחיתה קרסו כני הנסע הראשיים והמטוס סטה מהמסלול לשול הימני של המסלול ונעצר. הטייס והנוסע, לא נפגעו. למטוס נגרם נזק.

ממסקנות חקירת התאונה מתברר, כי התאונה נגרמה בגלל חור בצינור שמן הידראולי שנגרם על ידי חיכוך מתמשך של כמה שנים בין מוט בוכנת כן הנסע הקדמי לבין צינור השמן שהיה מונח עליו. עוד נכתב במסקנות החקירה, כי שיקולי הטייס בבחירת שדה התעופה בהרצליה לביצוע נחיתת החירום, בדגש לכמות הדלק לכמות הדלק הגבוהה יחסית, הם בעייתיים בנסיבות האירוע. יחד עם, הדגיש החוקר הראשי, כי הטייס ביצע נחיתת גחון, בצורה מקצועית, מיומנת ורגועה ובכך הביא לסיום
מוצלח של מצב החירום. גם תפקוד מגדל הפיקוח בהרצליה באירוע היה, לדבריו, מקצועי, תכליתי ויעיל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן