Skip to content

נשיונל גיאוגרפיק עם ריח

פסטיבל טעם כנרת השביעי שיתקיים בחנוכה סביב הכנרת ובאתריו של עמק הירדן, עם ארוחות ופעילויות ייחודיות, מספק הפלגת טעימות על ספינה בכנרת הכוללת ארוחת דגים וריח אותנטי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


 פסטיבל טעם כנרת השביעי שיתקיים בחנוכה סביב הכנרת ובאתריו של עמק הירדן, עם ארוחות ופעילויות ייחודיות, מספק הפלגת טעימות על ספינה בכנרת הכוללת ארוחת דגים וריח אותנטי

מאת עירית רוזנבלום

בחג החנוכה ישוב פסטיבל "טעם כנרת" זו הפעם השביעית, כשמטרתו המוצהרת להביא מבקרים לאזור שסביב הכנרת ובאתרי עמק הירדן גם בחודשי החורף. לימור רגב, המפיקה ועורכת את הפסטיבל, אומרת ש"זו אמירה שיש פה קולינריה שכדאי להגיע בשבילה. האירוע מתאים לכל הגילאים ולכל האוכלוסיות. הפסטיבל הזה הוא סביב קונספט. נציג את התוצרת הייחודית של עמק הירדן וחומרי הגלם המאפיינים אותו כמו בננות, תמרים ודגים בארוחות מיוחדות המשלבות את טעמי העמק, עם נגיעות בינלאומיות. שפים יארחו שפים אחרים וגם סלבריטאים, ויתקיימו סדנאות, שוק פתוח, ארוחות של בשלנים מקומיים, סיורים, שירה וריקודים, בישול בטבע ומגוון פעילויות מיוחדות לכל המשפחה ברוח חג החנוכה", היא מספרת.

ספינה גדולה תפליג בחנוכה מהמזח בעין גב אל שדה הדייג בכנרת, במהלכה יראו המפליגים סירת דייגים אמיתית בפעולה. קפטן סירת הדייגים, מנחם לב, מסביר ואנשי הצוות מדגימים כיצד דגים בעזרת רדאר בספינה המזהה להקת דגים. הדייגים זורקים למים רשת רחבה שמקיפה את הדגים ומועלית אל הסירה. דגיגים קטנים מוחזרים אל המים כדי שימשיכו וימלאו את הכנרת בדגה. "כמו נשיונל גיאוגרפיק, רק עם ריח", מתלוצץ לב. במהלך הפסטיבל יזכו המשתתפים, המלווים בלהק גדול של שחפים, ב-5 סוגים של סלטי שף, בטריו דגי כנרת, בכוס יין או בירה וקינוח על בסיס תמרים מעמק הירדן. זאת בתוספת שפע פעילויות לילדים.

סיור אל סירת דייגים בכנרת, בליווית שחפים ודגים. תצלום רון שלף

הפסטיבל שיתקיים בין ה-31-21 בדצמבר, נערך ביוזמת עמותת ההתיירות עמק הירדן וסובב כנרת – מועצה אזורית עמק הירדן.

 

כיסוני פירושקי בקפה ראשונים. תצלום: הדס ורדי

בין הפעילויות: בקפה ראשונים שבדגניה א', שחוגגת השנה 100 שנים, תתקיים ארוחת חלוצים מיוחדת בניחוח רוסי-נוסטלגי והמופע "הביתה" של צמד היוצרים אסף ענברי ואריאל הורוביץ; במסעדת "תכלת" בבית גבריאל, יארח השף רן שגיא את השר והח"כ לשעבר אברהם כ"ץ-עוז, שהוא גם בשלן חובב. בהמשך יתקיים ערב שירה בציבור עם שרהל'ה שרון; במסעדת מרינדו שבנמל עין גב, יארח השף המקומי גיא בן שמחון את השף אסף גרניט ממסעדת "מחניודה" שבירושלים ויחד יבשלו ארוחת שפים על רקע הכנרת. בחצר המסעדה תתקיים אליפות "מלך הפויקה" השלישית, בהנחיית כוכבי הרדיו סלוצקי ודומינגז, על רקע ראנץ' אמריקאי ססגוני ומוזיקה מתאימה; ב"תמר בכפר" שבכנרת המושבה, יתקיים ערב של טעימות יין וגבינות והכרות עם סדרת היינות החדשה "עלמה" מיקב דלתון; באלומות ובאשדות יעקב מאוחד, יתקיימו מפגשים עם בשלנים ביתיים ומאכלי החג, תוך היכרות עם היישובים המקומיים; ב"מתוקאיה" שבבית זרע, המתמחה בעיצוב מבצק סוכר, תתקיים סדנת קסמים עם אייל רובינשטיין ולאחר מכן הדלקת נרות חגיגית ועוד.

מסעדת מרינדו בעין גב - שף אורח ותחרות פוייקה. תצלום אפרת קנר

סדנאות ופעילויות נוספות במהלך ימי הפסטיבל : דרוזית אותנטית – סדנאות אפיית פיתות דרוזיות, מלאכת רקמה, קליעת מגשי קש ועוד (נחלה בטבע, צומת נחל צלמון);  ממלכת המתיקות – הדלקת נרות חגיגית, הרמת כוסית שוקולד וסדנת חנוכה מיוחדת להכנת חנוכיות וסביבונים משוקולד ומעות חנוכה מתוקים (גליתא, דגניה ב');  לגעת בחומר, לגעת ברוח – סדנת מילוי וציפוי דונאטס לגדולים ולקטנים (עוגתה, קיבוץ כנרת); ללוש סביבון – סדנאות ברוח החנוכה לכל המשפחה שבהן יוכנו מבצק סוכר סביבונים, נרות, כד שמן או חנוכייה מעוטרת (מתוקאיה, בית זרע) ועוד.

מחירי הארוחות נעים בין 120-80 שקלים. חלק מהפעילויות הן חינמיות.

לפרטים מלאים על כל הפעילויות: www.kinneret.info 

[email protected]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן