Skip to content

שוטר נשך אדם, זוכה בשלום והורשע במחוזי

בית המשפט המחוזי הרשיע הבוקר שוטר סיור שנשך צעיר שהשתתף במסיבה רעשנית והפך בכך את החלטת בית משפט השלום. השופטים העדיפו את חוות הדעת הרפואית מטעם המחלקה לחקירות שוטרים, שקובעת באופן חד משמעי מהו מנגנון החבלה היחידי האפשרי בפציעה מסוג זה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשכלב נושך אדם – זה איננו בלתי רגיל, כששוטר נושך אדם – זו כבר סנסציה. בית המשפט המחוזי בתל אביב, בהרכב של שלושה שופטים, הנשיאה – שופטת דבורה ברלינר, והשופטים ג'ורג' קרא, והשופטת מרים סוקלוב, קיבל היום  ערעורה של המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, והרשיע שוטר שנשך אזרח. שוטר הסיור סימן שלום (46), תושב אריאל, הורשע בכך שנשך את שפתו של אדם וגרם לו חבלה חמורה.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד טלי פלדמן, הגיע שלום יחד עם שני שוטרים נוספים, באמצע יולי 2010 בשעה 01:30 לפנות בוקר, למקום בו נערכה מסיבה, לאחר שהתקבלו תלונות על הפרעות חוזרות למנוחה. על רקע ויכוח שהתפתח במקום בין השוטרים לנוכחים, נעצר אחיה של עורכת המסיבה, אביב, והוכנס בכוח לניידת. לאחר מכן הושלכה לבנה לעבר הניידת, כשאביב יושב בתוכה, וכתוצאה מכך נופצה השמשה האחורית. לאחר מכן ניגש השוטר שלום אל אביב, הטיח בו האשמות, חנק אותו וסטר לו. רועי, בן דודו של אביב, הבחין במתרחש וביקש מהשוטר שלום לחדול ממעשיו. בתגובה לכך ניגש אליו שוטר נוסף, תפס את שתי ידיו והחזיק אותן מאחורי גבו.

בשלב זה קירב השוטר שלום את פניו אל פניו של המתלונן תפס בצווארו ונשך את שפתו בחוזקה. כתוצאה מהנשיכה נגרמה למתלונן חבלה חמורה, קרע וחוסר ברקמת השפה. בעקבות תלונות השניים,  הגישה מח"ש כתב אישום נגד השוטר בשתי עבירות, תקיפה וגרימת חבלה חמורה.

בסוף יוני 2012 זיכה אותו שופט בית משפט השלום, דניאל בארי, מעבירות אלו מחמת הספק. מח"ש ערערה בבית המשפט המחוזי והיום הפכה השופטת ברלינר את היוצרות והרשיעה את השוטר.  למעשה, בקבלו את ערעור המחלקה לחקירות שוטרים התערב בית המשפט המחוזי באופן חריג בממצאים העובדתיים שנקבעו על-ידי בית המשפט השלום, ולאחר בחינת הטענות בהודעת הערעור, קיבל בית המשפט המחוזי את עמדתה של מח"ש.

בית המשפט העדיף את חוות הדעת הרפואית מטעם מח"ש, אשר קובעת באופן חד משמעי וברור מהו מנגנון החבלה היחידי האפשרי במקרה מסוג זה. חוות הדעת גם מתיישבת עם טענת המתלונן ולפיה החבלה מקורה בנשיכה. זיכוי השוטר בוטל ובית המשפט הרשיע אותו בחבלה חמורה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן