Skip to content

הכנסת דחתה שלוש הצעות אי-אמון בממשלה

אלי ישי (ש"ס): ""יש פה כוונה להוציא צו גירוש של החרדים מהחברה הישראלית"; איציק שמולי (עבודה): "איך מי ששאל איפה הכסף, חוזר אלינו עם הפיתרון הישן והמוכר"; אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל): "בהצעת התקציב יש סעיפים שנוגעים במפורש רק ליהודים. קיימים תקציבים שלא מגיעים כלל לאוכלוסייה הערבית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מליאת הכנסת דחתה אחר הצהריים שלוש הצעות אי-אמון שהגישו סיעות האופוזיציה: של הסיעות החרדיות, של מפלגת העבודה ושל המפלגות הערביות וחד"ש.

את הצעת האי-אמון של הסיעות החרדיות, ש״ס ויהדות התורה הציג ח"כ אלי ישי (ש"ס), שדיבר על השנאה העולה מדבריהם ונאומיהם של השרים בממשלה החדשה. "הכי קל לתקוף את הציבור החרדי כי זה מאוד פופולארי", אמר. "יש פה כוונה להוציא צו גירוש של החרדים מהחברה הישראלית; לפגוע בכל מערכות החינוך הקשורות לחברה החרדית.את מי מתכוונת הממשלה להעניש, אם אומרים לאותה אישה שהצליחו לשלב בשוק העבודה שעכשיו מקצצים לה את קצבאות הילדים או את ההנחות בצהרונים?" 

מיקי לוי (צילום: אתר הכנסת)
"האופוזיציה תוקפת על החלטות שטרם התקבלו". סגן שר האוצר, מיקי לוי, משיב בשם הקואליציה (צילום: אתר הכנסת)

את הצעת האי-אמון של סיעת העבודה הציג ח"כ איציק שמולי (העבודה), שפנה לשר האוצר: "איך מי ששאל איפה הכסף, חוזר אלינו עם אותה תכנית עבשה של האוצר, עם הפיתרון הישן והמוכר; העלאת מיסים במקומות שניתן וקל ומוסיפים את המילה רפורמה לכל דבר. אז איפה הבשורה? שר האוצר ממשיך את אותה מדיניות שהובילה את ישראל לאחד מהמשברים הקשים בתולדותיה. שר האוצר שם את האדם העובד במרכז – במרכז המטרה ובו מנסים לפגוע. דווקא על הרווחים הכלואים של החברות הגדולות שר האוצר מוותר בקלות. המחאה החברתית פרצה על-מנת לראות חברה צודקת יותר עם חלוקה שוויונית יותר של המשאבים הלאומיים ובנטל המס". 

את הצעת האי אמון של סיעות רע"מ-תע"ל, מד"ע-חד"ש ובל"ד הציג ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל): "הפער בין הרוב היהודי למיעוט הערבי הוא תוצאה של מדינית פוליטית-משפטית מפלה. בהצעת התקציב יש סעיפים שנוגעים במפורש רק ליהודים", אמר ח"כ טיבי. "קיימים תקציבים שלא מגיעים כלל לאוכלוסייה הערבית, כמו התקציב לחינוך התיישבותי, תקציבים המיועדים לפיתוח יישובים וכד'. ואם כבר יש תקציבים לטובת האוכלוסייה הבדואית בנגב, אז הם נועדו לצורך גירושם ממקום מושבם. יש פער עצום בכל התחומים בהשקעה בתחומי הרווחה, החינוך והפיתוח בכל המישורים וזאת למרות, ששיעור העניים בקרב המגזר הערבי גדול פי כמה מהשיעור בקרב האוכלוסייה היהודית״.

ח"כ טיבי היום במליאה (צילום מאתר הכנסת)
הממשלה מתרשלת. ח"כ טיבי היום במליאה (צילום מאתר הכנסת)

טיבי טען עוד, כי הממשלה גם מתרשלת בטיפול בעניינים דחופים בחברה הערבית, כגון הטיפול באלימות, בתשתיות, בפשיעה ועוד. "הגיע הזמן, שהממשלה תדאג שגם האזרח והאזרחית הערבים יחושו שהם אזרחים שווים", אמר. 

סגן שר האוצר, ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), השיב להצעות האי-אמון מטעם הממשלה: "אין כאן מלחמת תרבות ואין שנאה, אלא אנחנו מבקשים לתקן עיוותים שנמשכים שנים ופועלים בשם אלו ששלחו אותנו לכאן עם 19 מנדטים", אמר. "תמוהה הציפייה שתוך חודש ושבוע נצליח לתקן את כל הדרוש תיקון. האופוזיציה תוקפת על החלטות שטרם התקבלו ושוב ושוב אנו נדרשים להגיב על שמועות שמופיעות בעיתונות.

"ולמרות הכל, כבר יש הצלחות; הרפורמה של שמים פתוחים התקבלה למרות המאבק שכולם פחדו ממנו עם ועד עובדי חברת אל-על. ומשום מה, במקרה הזה, שכלל צעדים עליהם דיברו באופוזיציה, אף אחד מחבריה לא חיזק את ידינו".

בעניין המגזר הערבי אמר לוי, כי חלק מהפערים טופלו. כמובן שיש עוד מה לעשות אבל שרי הממשלה הנוכחיים מתנגדים לקיצוצים הנוגעים לעניין הביטחון האישי במגזר הערבי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן