Skip to content

נושמים אוויר פסגות

המדדים האמריקנים קבעו שיאים חדשים במחזורי מסחר ערים יחסית. צמד הדולר שקל קבע שפל חדש באזור 3.572 ולא זכה לתגובה כלשהי מצדו של בנק ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פתיחה מצוינת לשבוע המסחר החדש. המדדים האמריקנים קבעו שיאים חדשים במחזורי מסחר ערים יחסית. אפל רכזה עניין עם זינוק של מעל ל-3%. המנייה זינקה ביותר מ-12% מאז שנקעה התחתית ב-385 דולר, בעיקר על רקע דוחותיה המפתיעים.

זירה מקומית

המדדים המקומיים לא הצליחו להתאושש מהפתיחה המאכזבת של השבוע. מדד ת"א 25 סגר יום נוסף מתחת ל-1200 הנקודות. היום השוק המקומי צפוי להיפתח בעליות שערים על רקע האופוריה בוול סטריט פריצה מעל 1200 הנקודות תוביל להמשך העליות אל עבר 1210- 1220 הנקודות. בזירת המט"ח, צמד הדולר שקל קבע שפל חדש באזור 3.572 ולא זכה לתגובה כלשהי מצדו של בנק ישראל. יתכן כי מקבלי ההחלטות בבנק ממתינים לעיתוי המתאים ביותר על מנת להתערב שוב במסחר, הפעם סביר שזה יהיה בהיקפים הרבה יותר גדולים. הנקודה הבאה אשר עשויה לעמוד במבחן הינה – 3.55.

זירה בינלאומית

המדדים האמריקנים נושמים אוויר פסגות חדשות, בדרך לסגור חודש מוצלח יחסית לתנודתיות הרבה שאפיינה אותו. כעת אנו ממש לקראת פתיחת חודש מאי, אשר היה חודש גרוע בשלוש השנים האחרונות אשר מיד אחריו החלו התיקונים המשמעותיים בשנים האחרונות. השנה נראה כי הקרקע המקרו כלכלית לא תצליח לשנות את הסטטיסטיקה העגומה עבור חודש זה.

במישור המקרו, יומן האירועים היה דליל יחסית. מכירות הבתים הנמצאים בתהליכי בנייה רשמו עליה מפתיעה של 1.5% לעומת הירידה של 1% אשר חלה בחודש הקודם.

בסיכום יום המסחר המדדים האירופים סגרו בעליות ובוול סטריט נקבעו שיאים היסטוריים שלא נראו מזה שנים. בזירת המט"ח הבינ"ל, הדולר והין נחלשו משמעותית על רקע הסנטימנט החיובי בשווקים. בסחורות, ההתאוששות בזהב נבלמה מעט מתחת ל-1480 דולר.

היום צפויים להתפרסם מספר אירועי מקרו משמעותיים. מדד המחירים של קייס שילר הבודק את השינויים במחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, צפוי להצביע על המשך ההתאוששות בסקטור הנדל"ן האמריקני אשר עד לא מזמן היה החוליה החלשה של הכלכלה הגדולה בעולם. על פי הערכות המוקדמות המחירים עלו ב-9.1% אחרי העלייה של 8.1% בחודש הקודם. מדד אמון הצרכנים בארה"ב צפוי להצביע על התאוששות ביחס לחודש הקודם. הנתון צפוי לרשום קריאה של 61.4 נקודות לעומת 59.7 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם.

המשקיעים ימשיכו לעקוב אחרי ההתפתחויות באירופה ובסין. באירופה צפויה הפחתת ריבית שנועדה לתת דחיפה נוספת לכלכלה המקרטעת.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר ב-A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן