Skip to content

מתנחלים תקפו חקלאים פלסטינים ורוצצו ראשו של אחד מהם

חמישה חקלאים פלסטינים הגיעו הבוקר לעבד את אדמתם ליד צומת גבעת אסף בשומרון. כוחות הביטחון שהיו אמורים לאבטח אותם לא הגיעו והם הותקפו בידי מתנחלים רעולי פנים. אחד המותקפים אושפז בבית חולים עם סדק בגולגולתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבעה חקלאים פלסטינים הותקפו הבוקר (שלישי) על ידי כעשרה מתנחלים רעולי פנים בעת שחרשו את אדמתם. כך מדווחת תנועת בצלם. לפי הדיווח, הפלסטינים,  תושבי הכפר ביתין, הגיעו הבוקר לאדמתם הסמוכה לצומת גבעת אסף, בתיאום שנערך אתמול עם רשויות המנהל האזרחי. למרות התיאום, כאשר הגיעו למקום לא נכחו במקום כוחות הביטחון שאמורים לאבטח אותם. לפי עדויות שמסרו לתחקירן בצלם, בסביבות השעה 10 בבוקר, בשעה שחרשו את אדמתם, הם הותקפו בידי כעשרה מתנחלים, שרובם היו רעולי פנים.

סאיל ג'ראבעה הפלסטיני בבית החולים ברמאללה (צילום: איאד חדד, ארגון בצלם)
סאיל ג'ראבעה הפלסטיני בבית החולים ברמאללה (צילום: איאד חדד, ארגון בצלם)

אחד מהחקלאים, סאיל דרוויש ג'ראבעה, בן 50, נפגע מאבן בראשו ואובחן אצלו סדק בגולגולת, ואילו רשיד ג'ראבעה, בן 46, נפצע קל בידו. השניים פונו לבית החולים ברמאללה. שני החקלאים האחרים לא נפגעו.

מדובר צה"ל נמסר כי הנושא נמצא כעת בבדיקה וממשטרת איו"ש טרם התקבלה תגובה. הסמיכות בין תקיפת הפלסטינים, תקיפת אוטובוס התלמידות והמשאית הפלסטינית ושריפת שדות חיטה שבוצעו היום כנקמה על הרצח שבוצע הבוקר בצומת תפוח, מלמדת יותר מכל על רפיון כוחות הביטחון וצה"ל בשמירת הסדר הציבורי באיו"ש.

בעוד המתנחלים זועמים על ריבוי יידויי האבנים מצד הפלסטינים וקוראים לממשלה לנקוט ביד חזקה כנגד המתפרעים הערבים, פושטים מדי יום מתנחלים רעולי פנים על יישובים ערביים בגדה והדיווחים על הכאות ערבים, תקיפתם וידויי האבנים מצד המתנחלים כמעט ולא זוכים למענה מצד כוחות הביטחון וצה"ל. מרבית התלונות שמופנות למשטרת איו"ש נותרות ללא מענה.

ארגון רבנים למען זכויות אדם פרסם היום את תגובתו על האירועים: "עם כל הכאב והכעס על הרצח הנפשע שבוצע היום, היהדות מלמדת להתגבר על היצר לנקום, ולכן אנו קוראים לכולם להפגין איפוק, ולכוחות הביטחון לפעול בנחישות כנגד נקמות בלתי מובחנות, באנשים שכל חטאם השתייכות לקבוצה האתנית של הרוצח. חמור בעיננו כי בשעות הראשונות של התפרעויות פעילי הימין הקיצוני בגדה, לא יזמו כוחות הביטחון היערכות כדי כדי למנוע את את פרצי אלימות, ואף דווח לנו כי לא פעם עמדו מהצד או נקטו בצעדים של הגנה על הפורעים הישראלים. אנו שמחים על כך שבשעות האחרונות חל שיפור בהיערכות כוחות הביטחון ופעולתם להבטחת ביטחונם של הפלסטינים. כאוכלוסייה של נתינים תחת משטר צבאי אין להם ייצוג במוסדות השלטון, וחובתינו לא לנצל חולשה זו ולהזניח את זכויותיהם או ביטחונם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן