Skip to content

"מורשת" צ'אבז אינה מרפה מוונצואלה: קטטות בפרלמנט

ההתכתשות פרצה אתמול בגין התוצאות השנויות במחלוקת בבחירות לנשיאות, פצועים וחילופי האשמות בין תומכי השלטון למתנגדיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בורחס - לא נמכור את עקרונותינו
בורחס - לא נמכור את עקרונותינו

קטטה פרצה אתמול בפרלמנט של ונצואלה על רקע התוצאות השנויות במחלוקת בבחירות לנשיאות. קודם לכן העבירו הצ'אביסטה, חברי מפלגת השלטון, תומכי הנשיא מאדורו, החלטה האוסרת על חברי פרלמנט להתבטא בו לפני שיכירו במאדורו כנשיא ונצואלה החוקי.

על פי התוצאות הרשמיות, מאדורו ניצח ברוב זעיר את מועמד האופוזיציה הנריקה קפרילס, בבחירות שהתקיימו בחודש שעבר. אך האחרון טוען לזיופים בבחירות ודורש ספירת קולות מחודשת.

ועדת הבחירות הלאומית, שדחתה את דרישת קפרילס, הודיעה ביום שני שמאדורו ניצח ב 1.49%, פחות מ-250,000 קולות. אתמול, שלישי, טענו כמה מחברי האופוזיציה שהוכו בפרלמנט. אחד מהם, חוליו בורחס, הופיע בשידור טלוויזיה בפנים חבולות. "הם יכולים להכות אותנו, לכלוא אותנו, אבל לא נמכור את עקרונותינו", אמר בורחס. האופוזיציה טוענת שנשיא האסיפה הלאומית דיוסדאדו קבאלו "משתיק" אותה.

קבאלו - בלי משחקים מיותרים
קבאלו - בלי משחקים מיותרים

"אני הולך לשאול אותך מר חבר פרלמנט, האם אתה מכיר בניקולס מאדורו?" שאל נשיא האסיפה קבאלו את אחד מהם, "אם אתה אומר לא, לא תדבר יותר בפרלמנט".

"היום נאלצתי שוב להגן על מורשת הוגו צ'אבז", אמר חברת הפרלמנט ממפלגת השלטון, אודאליס מונזון. היא הוסיפה שהיא וכמה מעמיתיה הותקפו והוכו על ידי חברי אופוזיציה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן