Skip to content

פייגלין "מורד" בסיעתו. יפסיק את פעילותו הרגילה בסיעה

העילה: הוראת ראש הממשלה שלא להתיר לו לעלות להר הבית. "בלב כבד ובניגוד גמור לכל כוונותי שמלכתחילה, נאלצתי להפסיק את כל פעילותי הפרלמנטרית הרגילה, כדי להבהיר שבנושא זה אין משחק פוליטי רגיל", כתב פייגלין לחברי סיעתו. "אני יודע שרק התחלנו קדנציה ולכולנו שאיפות ורצונות לעשות, אך יש רגעים בחיים שצריך להניח הכל בצד ולפעול בהתאם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ משה פייגלין מכריז מרד על סיעתו ועל ראש הממשלה נתניהו. הסיבה: הוראת ראש הממשלה למשטרה, לפני ימים אחדים, שלא לאפשר לפייגלין לעלות להר הבית.

בתגובה שיגר הערב ח"כ משה פייגליו, מכתב לכל חברי סיעת הליכוד ביתנו – ובו הודיע כי הוא מפסיק את פעילותו הפרלמנטרית הרגילה. "כשהווקף המוסלמי מכתיב לראש הממשלה איזה ח"כים לא יעלו להר הבית, אנו מוסרים במו ידנו את ירושלים ואין יותר משמעות לריבונות הכנסת", אומר פייגלין שהפסיק בשלושת הימים האחרונים להצביע עם הקואליציה בוועדות הכנסת השונות ובמליאה. "הדבר האחרון שאני מבקש, הוא למצוא עצמי בעימות מול ראש הממשלה אותו אני מעריך מאוד ומקפיד בכבודו", כותב פייגלין במכתבו. "אך מה שווה כל הפעילות בכנסת, אם זו כך מסתבר, מוותרת על הריבונות בלב ירושלים?"

"מה שווה כל הפעילות בכנסת, אם זו מוותרת על הריבונות בלב ירושלים?" משה פייגלין (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
"מה שווה כל הפעילות בכנסת, אם זו מוותרת על הריבונות בלב ירושלים?" משה פייגלין (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

בתוך כך ויתרה יו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה, ח"כ מירי רגב, על תוכניתה להביא את ועדת הכנסת לסייר בהר הבית. זאת, לאחר שקצינים בכירים במשטרה הבהירו לה שהביקור עלול לגרום להפרות סדר חמורות ושיהיה צורך ב-1,000 שוטרים כדי לאבטח אותו בתוך הר הבית ובמעטפת מחוץ להר.

וכך כתב ח"כ פייגלין לחברי סיעתו: "את הדברים הבאים נבצר ממני להבהיר בישיבת הסיעה. לכן אני מוצא לנכון להעבירם אליכם בכתב – אשמח להוסיף ולפרטם באופן אישי עם כל מי שיחפוץ. הדברים שלהלן מגובים במסמכים ובהקלטות.

"זה למעלה מעשור, אני עולה בקביעות להר הבית – בדר"כ בכל י"ט לחודש העברי – ומדריך קבוצות מזדמנות למקום. במשך השנים התגבשה קבוצה קבועה הממתינה מדי חודש בחודשו לעליה להר בהדרכתי. לפני חודשיים עליתי לראשונה להר, כחבר כנסת. משביקשתי להיכנס למבנה כיפת הסלע (להבדיל ממסגד אל-אקצא, כיפת הסלע אינו מסגד) שמאז ומתמיד שימש כאתר תיירותי, חסם את דרכי איש ווקף חביב והסביר לי כי הכניסה מותרת רק למוסלמים. לא התווכחתי עמו וביקשתי לקרוא למפקד המשטרה במקום. לתדהמתי הסביר לי הקצין, כי המקום בריבונות הווקף המוסלמי. במענה למכתב ששלחתי למפכ"ל עוד באותו יום, הודתה למעשה המשטרה כי אכן כך הם פני הדברים – כלומר שהריבונות בלב ליבה של ירושלים הועברה בהיחבא וללא החלטת כנסת, לידי הווקף המוסלמי.

"כאן המקום להסביר כי הווקף מאפשר לכל יהודי לעלות להר כתייר, אולם נלחם בציפורניים נגד כל גילוי של שייכות או ריבונות שאינה מוסלמית במקום. כל אזרח או ח"כ יכול לעלות עם מצלמה ומשקפי שמש משל הגיע זה עתה בטיסת צ'ארטר מיפן. אך אם יעז ה"תייר" להתפלל תפילה שאינה מוסלמית (ולבטא בכך את שייכות המקום גם לדתות אחרות) או לעמוד במקום בשעת צפירת יום הזיכרון, או כל תזכורת לריבונות שאינה מוסלמית במקום – יעוררו מיד אנשי הווקף מהומה רבתי.

פייגלין: "כשהווקף המוסלמי מכתיב לראש הממשלה איזה ח"כים לא יעלו להר הבית, אנו מוסרים במו ידנו את ירושלים" (צילום: ויקיפדיה)
פייגלין: "כשהווקף המוסלמי מכתיב לראש הממשלה איזה ח"כים לא יעלו להר הבית, אנו מוסרים במו ידנו את ירושלים" (צילום: ויקיפדיה)

"היות והופנתה אלי אצבע מאשימה על כך שלא תיאמתי את ביקורי במקום (פעולה שמעולם לא נדרשה בעבר), בכדי למנוע לזות שפתים – על אף שאינני מחוייב בכך על פי חוק, הודעתי בכתב למפכ"ל המשטרה כי בכוונתי לעלות שוב להר ביום הראשון של חול המועד פסח. בעקבות המכתב זימן השר אהרונוביץ' פגישה במשרדו בנוכחות הממ"ז, מפקד מרחב דוד ויועצים משפטיים. לאחר הבהרות שונות סוכם כי אכן אעלה להר בפסח, בתאריך המבוקש.

"שמח וטוב לב הגעתי (עם בני) בחול המועד, לעליית חג חגיגית למקום הקדוש כשלאור הסיכומים אני משוכנע כי לא צפויות כל תקלות – והפעם, משטרת ישראל ערוכה ומוכנה לאפשר לי לממש את זכותי החוקית כאזרח בכלל וחבר כנסת – בפרט.

"ואכן, לכל היהודים שהגיעו באותו בוקר, אפשרה המשטרה לעלות, אולם ממני ביקשו השוטרים
להמתין למפקד המחוז. תחילה חשבתי שאולי מבקש הממ"ז להתלוות אלי לעלייתי להר, אלא שהממ"ז, במקום להתלוות אלי, הודיע לי כי הוא אוסר עלי (ורק עלי) לעלות, בשל איומי הווקף באלימות במידה ואעלה. שאלתי את הממ"ז מדוע הוא נכנע לאיומי אלימות ומעניש את מי שפועל כחוק, מה גם שמדובר בחבר כנסת הנהנה מחסינות – תשובת הממ"ז היתה: "ככה זה…"

"גם הפעם גלגלה המשטרה אלי את האשמה, בטענה מוזרה כי נאלצה למנוע את עלייתי היות והודעתי בדף הפייסבוק שלי על העלייה המתוכננת. מדובר בטענה הזויה. אינני אדם פרטי ואינני עולה להר ככזה. אני חבר כנסת – שליח ציבור – ודרישה כי אתנהל במחשכים אינה מתקבלת על הדעת.

"ובכל זאת – בפגישה אקראית עם השר לביטחון פנים, שהתקיימה במליאת הכנסת, הסכמתי בלב כבד שלא לפרסם בדף הפייסבוק את דבר עלייתי הקרובה ב י"ט באייר. הסברתי לשר אהרונוביץ' כי כלי התקשורת יודעים היטב שאני עולה בכל י"ט, אולם אני מצדי לא אזום הודעה כל שהיא.

"ביום ראשון השבוע – י"ח באייר – התקשר אלי מפקד מרחב דוד, והודיע לי כי 'בהנחיה ישירה של ראש הממשלה, לא יתאפשר לי לעלות למחרת היום להר הבית'.

"בשלב זה הורם למעשה המסך האחרון. שוב לא יכולתי לחמוק ולהאשים דרגי ביצוע שונים. איש גם לא ניסה לתרץ כי מדובר בבעיית ביטחון נקודתית – אחרי ככלות הכל, ההודעה ניתנה לי ביום שקדם לעלייתי, כשההר שקט לחלוטין. המצב הפך ברור וחד משמעי – הווקף המוסלמי מהלך אימים על ממשלת ישראל, מחליט מי מחברי הכנסת יעלה להר ומי לא – וראש הממשלה בכבודו ובעצמו עושה עצמו שליח לביצוע ההחלטה.

"לא מדובר כאן בנושא אישי! היום הודיעה משטרת ישראל לוועדת הפנים שהייתה אמורה לעלות לסיור בהר הבית ביום ג' הבא כ"ז אייר, ערב יום ירושלים, כי היא לא תוכל לעלות להר לא ביום זה ולא ביום אחר עקב התנגדות הווקף. כל מי שמייצג את הריבונות של מדינת ישראל בעיני הריבון בהר-הווקף, מנוע מלעלות להר, כאשר קבלן הביצוע היא ממשלת ישראל.

"למותר להסביר לחברי הכנסת של התנועה הלאומית את משמעותם החמורה של הדברים. כל הקווים האדומים באשר לריבונות ישראל בירושלים נרמסו, ונפרצו וזאת עוד לפני שאני מזכיר את רמיסת החוק שבהחלטות אלה, במעבר על חוק יסוד ירושלים וחוקי יסוד נוספים, כמו גם צפצוף ארוך על חסינות הכנסת וריבונותה. אנו נמצאים במציאות חדשה שמחייבת את כולנו לפעולה לא שגרתית.

"אני מבקש להבהיר כי הדבר האחרון שאני מבקש, הוא למצוא עצמי בעימות מול ראש הממשלה אותו אני מעריך מאוד ומקפיד בכבודו. ברור לכולנו שאין לי מה להרוויח מכך. למותר לציין שגם על יתר חברי הסיעה אין לי עניין להכביד. ההיפך הגמור הוא הנכון. עם בחירתי לכנסת לא דרשתי דבר, קיבלתי בשמחה את התפקידים והמטלות שהוצעו לי ונדמה לי שכולם יכלו להיווכח כי אני משקיע כל מאמץ בכדי לתת את המקסימום למען המטרה המשותפת.

"אך מה שווה כל הפעילות בכנסת, אם זו כך מסתבר, מוותרת על הריבונות בלב ירושלים?

"מי הוא הריבון בירושלים, כאשר הווקף המוסלמי הוא הקובע מי מאיתנו – חברי הכנסת – רשאי או לא רשאי לעלות לקדוש שבמקומותנו, להר הבית? את מי בדיוק אנחנו מרמים?

"האם שכחנו את שבועתנו 'אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני' מה ערך לשבועתנו זאת אם אנו מפטירים כאשתקד כאשר המציאות הנוראה בה הווקף הוא המכתיב לממשלת ישראל מה לעשות בהר בניגוד לחוק, טופחת על פנינו?

"אם עד עכשיו יכולנו להשלות את עצמנו שאנו הריבון והם פועלים בשליחותנו, עתה התברר שממשלת ישראל פועלת בשליחותם, ולמעשה אנו סוללים להם את הדרך לכל הארץ כדברי משורר התנועה הלאומית – אורי צבי גרינברג "השולט בהר שולט בארץ"

"מדובר בחציית קו אדום שנכפתה עלי ללא כל דין ודברים ואינה מותירה לי (ולדעתי גם לכם) אפשרות להמשיך ולהתנהל כרגיל. כיצד אוכל להביט בראי, אם למען עתידי הפוליטי אפקיר כך את הר הבית?

"בלב כבד ובניגוד גמור לכל כוונותי שמלכתחילה, נאלצתי להפסיק את כל פעילותי הפרלמנטרית הרגילה, כדי להבהיר שבנושא זה אין משחק פוליטי רגיל. אני יודע שרק התחלנו קדנציה ולכולנו שאיפות ורצונות לעשות, אך יש רגעים בחיים שצריך להניח הכל בצד ולפעול בהתאם לצו המצפון, הר הבית סלע קיומנו, קורא לנו, זה הרגע".

[related-posts]

2 Comments

  1. יוגב
    3 במאי 2013 @ 1:23

    פייגלין העם איתך!!

  2. י
    1 במאי 2013 @ 22:43

    האיש מדהים. ישר. כמה טוב שיש אנשים כאלו בעולם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן