Skip to content

נתניהו ילמד מהשווייצרים איך לערוך משאל עם

שרת המשפטים, ציפי לבני ושליח ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, יצאו לביקור בזק בוושינגטון. השניים ייפגשו הערב עם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי וינסו לברר מהי עמדתו כלפי הצהרת ראש ממשלת קטאר, לפיה מדינות הליגה הערבית יהיו מוכנות לחילופי שטחים במסגרת הסכם בין ישראל לפלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעוניין להשתמש בניסיונה של שווייץ במשאלי עם, לצורך משאל העם שהוא מתכנן בנושא הפלסטיני. כך עולה מדברי ראש הממשלה, בפגישה שקיים היום עם שר החוץ של שוויץ, דידיה בורקהאלטר.

בפתח הפגישה אמר נתניהו: "יש משפט בעברית שאומר: 'ישראל זה לא שוויצריה'. הכוונה היא שהשכונה שלכם שלווה יותר ומאתגרת פחות – אבל אני לא מכיר אף ישראלי שיחליף את המדינה שלנו במקום אחר.

״עם זאת״, הוסיף נתניהו, ״יש מספר דברים שאני חושב שאנו יכולים ללמוד מכם ואחד מהם הוא הנושא של משאלי עם. לא על כל נושא או נקודת מחלוקת, אלא בנושא אחד – אם נגיע להסכם שלום עם הפלסטינאים אהיה מעוניין להביאו למשאל עם וברצוני לדון איתך על ניסיונך בנושא זה ועל נושאים רבים אחרים".

מה הצחיק אותם? ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ השוויצרי בורקהאלטר (צילום: משה מילנר/לע"מ)
מה הצחיק אותם? ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ השוויצרי בורקהאלטר (צילום: משה מילנר/לע"מ)

שר החוץ בורקהאלטר השיב בעברית: "אני שמח להיות בישראל", ואחר כך הוסיף: "אם תבקר בשוויצריה, אליה אתה מוזמן, נשמח להציג בפניך את מערכת משאלי העם, שאנו מקיימים פעמים רבות. לא משנה מתי תגיע, יערך משאל עם באותו זמן. תודה על קבלת הפנים, ביקרתי כאן בעבר לפני שלושים שנה ויש לי זיכרונות טובים מאז, אני מצפה לדיון מוצלח".

את משאל העם, שבו תומך נתניהו, יזמו במשותף נפתלי בנט ויאיר לפיד – אבל הדעות בממשלה חלוקות ולמשאל מתנגדים יו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן ושרת המשפטים, ציפי לבני. גם באופוזיציה ישנה התנגדות למשאל העם.

ובינתיים, שרת המשפטים, ציפי לבני ושליח ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, יצאו לביקור בזק בוושינגטון. השניים ייפגשו הערב עם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי וינסו לברר מהי עמדתו כלפי הצהרת ראש ממשלת קטאר, לפיה מדינות הליגה הערבית יהיו מוכנות לחילופי שטחים במסגרת הסכם בין ישראל לפלסטינים. השניים גם יציגו לקרי את הסתייגויותיה של ישראל לגבי הודעת הליגה הערבית.

יצויין כי שרת המשפטים, ציפי לבני, הייתה הראשונה לברק לפני שלושה ימים, על הודעת ראש ממשלת קטאר חאמד בן-ג'אסם, כי הליגה הערבית מוכנה לקבל "תיקוני גבול קלים" לקווי 1967, באמצעות חילופי שטחים "מינימליים וזהים בגודלם" בין ישראל לפלסטינים. לבני אמרה בתגובה: "הבשורה הזאת מאוד חיובית. בעולם הסוער שמסביב באות מדינות ערב ואומרת שהן מוכנות לשינויים בהסכם שהן הניחו לפני כמה שנים על השולחן – מה שיאפשר, אני מקווה, לצד הפלסטיני להיכנס לחדר. אני מברכת את הליגה הערבית. זה מסר חשוב וזו הזדמנות חשובה שניצבת בפנינו".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן