Skip to content

מזל"ט מודיעין נעלם ונמצא ליד גבול הרצועה

המזל"ט "נעלם" מעיני מפעיליו בעת שהוטס לצרכי מידע לאורך הגבול ומפעילו איבד עמו קשר. בצה"ל חששו שנפל בשטח עזה והחיפושים אחריו נמשכו ללא הרף. צה"ל בודק את נסיבות הכשל שהביא להתרסקות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזל"ט שהפעילו חיילי צה"ל בדרום רצועת עזה ביום שלישי השבוע לצרכי איסוף מודיעין, נעלם ונמצא לאחר שעות ארוכות של חיפושים בסמוך לגבול רצועת עזה, בתוך סבך צמחייה. לפי צה"ל, "אולץ מזל"ט מסוג 'רוכב שמיים' לנחות סמוך לגבול רצועת עזה בשל תקלה טכנית. המזל"ט נאסף ונסיבות המקרה נחקרות".  עוד נודע כי המזל"ט הוטס כדי לפקח ולאסוף מידע על המתרחש לאורך גדר המערכת.

לאחר שהמזל"ט "נעלם" מענייני מפעיליו, הוקפצו כוחות לאזור על מנת לסרוק את השטח ולאתר אותו. במהלך החיפושים התעורר חשש שהמטוס הזעיר חצה את הגבול האווירי לצד הפלסטיני ונתפס על ידי גורמים עוינים.  לאחר חיפושים שארכו כ-12 שעות, אותר מקום ההתרסקות של המטוס בלב הצמחייה.

מזל"ט מסוג "רוכב שמיים" (צילום ארכיון: אתר חיל האוויר)
מזל"ט מסוג "רוכב שמיים" (צילום ארכיון: אתר חיל האוויר)

מדובר במזל"ט שנועד לפעילות איסוף מידע מודיעיני בזמן אמת ללוחמים ביחידות שדה. יחודו נעוץ בכך שהוא מופעל על ידי הלוחם בשטח ואת המידע שהוא מעביר (צילומים ונתונים בזמן אמת) הוא מעביר לצג קטן הנמצא אצל הלוחם. אלוף פיקוד דרום, סמי תורג'מן, הורה בעת היותו מפקד זרוע היבשה, להכפיל את כמות המזל"טים הללו ביחידות השדה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן