Skip to content

תושבים מהשטחים נפשו באילת – הולכו שולל ע"י חברת נסיעות

מנהלי חברת הנסיעות, שהוליכו שולל את חברי הקבוצה, טענו בפני מארגני הטיול כי בידם אישורים מתאימים לנסיעה ברחבי מדינת ישראל ולאילת. הנופשיפ הגיעו מרמאללה, שכם וג'נין והתאכסנו בשני בתי מלון בעיר. עד הרחקתם מהעיר הם יוחזקו בתוך בתי המלון תחת השגחת המשטרה. שני בעלי סוכנות הנסיעות נעצרו ובית המשפט האריך היום את מעצרם.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאתיים וחמישים תושבים מהשטחים, בין השאר מהערים רמאללה, ג'נין ושכם, אותרו אתמול בלילה על ידי משטרת מרחב אילת ולוחמי מג"ב כשהם נופשים בשני בתי מלון בעיר. האיתור נערך לאחר שהתקבל מידע ממשטרת ש"י. שני בעלי סוכנות הנסיעות שארגנה את הטיול וגרמה למטיילים להאמין כי הם נכנסים לישראל באישור נעצרו. בשעות הצהריים, האריך בית משפט השלום באילת את מעצרם של  השניים, טלאל תמימי בן 47 מרמאללה, בעל סוכנות נסיעות מקומית ועומאר טוטאנג'י בן 19 מבית חנינא, עד ליום שני הקרוב. השניים חשודים בארגון, הסעת והלנת שוהים בלתי חוקיים בישראל. כמו כן חשודים השניים בהונאה של 250 תושבי השטחים, להם ארגנו לכאורה טיול חוקי בישראל הכולל לינה בבתי מלון באילת.

הסיפור המוזר החל אתמול אחר הצהריים כאשר תושבי השטחים, הנחשבים כשוהים בלתי חוקים, הגיעו לעיר הנופש הדרומית במספר אוטובוסים כקבוצה מטיילים שהתארגנה במסגרת חברת נסיעות הפועלת במזרח ירושלים.

בבדיקה ראשונית שערכו חוקרי מרחב אילת התברר, כי מדובר בקבוצת עובדי חברת ביטוח מרמאללה ובני משפחותיהם, אשר ביקשו לערוך טיול נופש. לשם כך פנו לחברת נסיעות מקומית ברמאללה וזו יצרה קשר עם חברת הנסיעות המזרח ירושלמית. מנהלי חברת הנסיעות, שהוליכו שולל את חברי הקבוצה, טענו בפני מארגני הטיול כי בידם אישורים מתאימים לנסיעה ברחבי מדינת ישראל ולאילת.

משהגיעו לאילת אף הציגו מנהלי חברת הנסיעות את השוהים הבלתי חוקיים בפני בתי המלון בהם התאכסנו כעובדי חברה ישראלית גדולה, שהגיעו לנפוש בעיר תחת זהות פיקטיבית. עם קבלת המידע על הקבוצה הוזעקו למקום כוחות משטרה רבים שאיתרו את הקבוצה הגדולה כשהם מטיילים באזור התיירות בעיר וכינסו אותם בחזרה אל בתי המלון.

בשל העובדה כי הקבוצה מורכבת ממשפחות ובהם נשים וילדים החליט מפקד מרחב אילת, נצ"מ רון גרטנר, כי עד הרחקתם מהעיר בשעות הקרובות הם יוחזקו בתוך בתי המלון תחת השגחת המשטרה ולא בתחנת המשטרה באילת ואילו מנהלי חברת הנסיעות תושבי מזרח ירושליים נעצרו לחקירה במשטרת מרחב אילת בחשד לארגון הסעה והלנת שוהים בלתי חוקיים.

בתגובה מסר מפקד מרחב אילת, נצ"מ רון גרטנר: "המסוכנות הפלילית והביטחונית הנובעת מתנועת שוהים בלתי חוקיים מהשטחים בתוך המדינה היא ברורה. למרות חומרת האירוע ובאנושיות הראויה הוחלט כי חברי הקבוצה ישהו בבית מלון ולא במתקן מעצר. יש בכונתנו להפעיל את מלוא הסמכות ולמצות את הדין עם המארגנים".  

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן